FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Profi, creștere de 25% a vânzărilor în primul trimestru

Profi, creștere de 25% a vânzărilor în primul trimestru

Profi magazine

Profi, retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners, a înregistrat în primul trimestru al acestui an o creștere de 25% la nivelul cifrei de afaceri prin comparație cu primul trimestru al anului 2022, a anunțat Andrei Bica, CFO în cadrul companiei. Pentru întreg anul 2023, Profi estimează un plus de 15% la nivelul cifrei de afaceri.

”Dacă vorbim despre 2023, pentru noi există un singur scop și anume creșterea businessului. Ne vom continua expansiunea prin magazine noi și remodelarea magazinelor existente. În plus, vom continua să transformăm magazine proprii în magazine partener pentru că performanța magazinelor crește din toate punctele de vedere – vânzări, număr de clienți, proftabilitate. Începutul de an a fost extrem de bun, însă nu cred că este fezabil să menținem acest ritm de creștere până la finalul lui 2023. Un avans de peste 15% este însă mai mult decât realizabil”, a precizat directorul financiar Profi.

Potrivit rezultatelor oficiale, Profi a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de 11,7 miliarde de lei, marcând un avans de 22% față de anul precedent.

”Este o creștere impresionantă, vorbim despre un plus de peste 2 miliarde de lei și am reușit acest lucru prin strategia noastră concentrată pe remodelare, expansiune și experiență din ce în ce mai bună în magazinele noastre. Din perspectivă organică, creșterea a fost de 18%, peste rata inflației. Ceea ce este extrem de pozitiv pentru noi este faptul că această creștere like for like este atrasă majoritar de numărul de clienți, mai ales în magazinele care funcționează pe format nou”, a punctat Andrei Bica.

Vezi și: Gaetan Pacton, Profi: Ne așteptăm la o diminuare a creșterii businessului în 2023

Profi, creștere like-for-like de 18% în 2022

Astfel, Profi a înregistrat anul trecut un plus de 17% la nivelul clienților, ajungând la un trafic zilnic de 1,2 milioane de cumpărători. EBITDA a crescut cu 5% față de anul precedent, arătând că în ciuda condițiilor de business atipice din ultimii ani, cum ar fi impactul negativ al COVID, întreruperi ale lanțului de aprovizionare, volatilitatea prețului energiei, Profi găsește soluții pentru a rămâne profitabilă pe termen lung.

Poziția de Cash a crescut la aproximativ 300 milioane lei datorită cash-ului generat intern. În plus, pe baza suportului continuu primit de la bănci și acționari, compania are access la linii de credit disponibile de 400 milioane de lei care pot fi folosite pentru continuarea expansiunii rețelei de magazine și introducerea de mijloace digitale moderne care să crească loialitatea și să îmbunătățească experiența de cumpărare a clienților nostri.

”În plus, Profi lucrează îndeaproape cu furnizorii și băncile pentru a utiliza liniile de reverse factoring disponibile, de peste 250 de milioane de lei, care oferă condiții extrem de avantajoase pentru a extinde colaborarea cu furnizorii. Aceștia ne sunt parteneri de business de ani de zile și împreună am obținut rate de creștere anuale de aproximativ 20%”, a adăugat Andrei Bica.

Cu peste 1.641 de magazine prezente în mai bine de 770 de localități, Profi este unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail. Din numărul total de magazine 440 funcționează pe formatul nou, iar 1.000 sunt magazine operate de partenerii Profi. De asemenea, aplicația Profi a înregistrat peste 1.4 milioane de conturi la sfârșitul lui 2022 și are aproximativ 1.7 milioane de conturi în prezent, reprezentand 10% din vânzări, în creștere constantă.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content