Gaetan Pacton, Profi: Ne așteptăm la o diminuare a creșterii businessului în 2023
Profi, retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners, a raportat o cifră de afaceri de 11,6 miliarde de lei pentru anul 2022 marcând un avans de 22% față de anul precedent, a anunțat Gaetan Pacton, Directorul General al companiei.
Avansul a fost susținut de investițiile în expansiune și remodelare, retailerul bifând anul trecut peste 270 de magazine remodelate și deschise, dintre care 96 de unități comerciale noi. Dincolo de rolul acestora în ecuația de creștere, Profi a raportat un avans double digit și din perspectiva organică (excluzând deschiderile noi).
În ceea ce privește așteptările pentru anul acesta, compania și-a setat menținerea businessului pe un trend ascendent, însă compania așteaptă o diminuare a creșterii prin comparație cu anul precedent.
”2023 a început surprinzător de bine, însă suntem conștienți de presiunea pe care o resimt cumpărătorii din cauza inflației și costurilor în creștere, așa că ne așteptăm la un ritm de creștere mai lent versus anul precedent. Pilonii noștri de creștere rămân neschimbați dacă vorbim despre anul acesta. Astfel, vom menține ritmul de expansiune la peste 250 de inaugurări și remodelări, însă va exista o atenție mai mare planificării pentru că finanțarea s-a scumpit foarte mult în ultima perioadă. În anii anteriori, costul de finanțare era foarte mic. Acum a crescut de cinci ori, așa că vom alege atent unde deschidem, vom căuta cele mai profitabile opțiuni și vom încerca să găsim cel mai bun raport între inaugurări și modernizări”, a punctat Gaetan Pacton.
Expansiunea Profi în 2023, un mix între rural și urban
Pentru 2023 retailerul pune la bătaie un buget de investiții de peste 500 de milioane de lei. Din perspectiva formatelor, Profi va continua să investească atât în zonele urbane, cât și în rural, în prezent aproape o treime din numărul total de magazine operând sub conceptul Loco.
”În Italia sau Franța cota de piață a comerțului modern este de peste 85%, pe când în România e la puțin peste 70%. Ținând cont de acest lucru, cred că Profi poate depăși pragul de 2.000 de magazine în România. Avem patru formate cu care acoperim toată piața, atât urbanul, cât şi ruralul. Spre exemplu, în 2022, peste 50% din magazinele deschise au fost sub brandul Loco, dedicat mediului rural”, a punctat Gaetan Pacton.
Totodată, retailerul este în proces de testare a unui nou concept de magazin de convenience. ”În acest moment funcționează trei unități sub denumirea Profi Mini. Magazinele au fost deschise în septembrie 2022 și sunt încă în faza de testare. Cred că viitorul în retail este conveniența și dacă ne uităm la piața locală acest format nu este încă acoperit. Drept urmare testăm un format în care avem focus pe categoriile de conveniență”, a adăugat executivul francez.
Cu peste 1.641 de magazine prezente în mai bine de 770 de localități, Profi este unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail. În anul financiar 2021 compania a raportat o cifră de afaceri de 9,5 miliarde de lei, în creștere cu 8% față de anul precedent, rezultat care poziționează Profi pe poziția a patra în topul celor mai mari jucători din piața locală de retail.