Profi adaugă 18 locații noi rețelei naționale și încheie 2022 cu peste 270 de magazine deschise și modernizate
Profi, retailerul cu cea mai mare acoperire geografică din România, continuă investițiile în expansiune și încheie luna decembrie cu încă 18 locații noi, după ce și în luna noiembrie a inaugurat 12 magazine.
Dintre magazinele nou deschise, 14 sunt sub formatul Loco, trei sub formatul Profi Super și un singur Profi City. În urma acestor inaugurări, retailerul își consolidează prezența la nivelul județelor Dâmbovița, Timiș, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Argeș, Galați, Prahova, Gorj, Olt, Arad, Brașov, dar și la nivelul Bucureștiului.
Cel mai mare magazin dintre cele puse pe harta expansiunii în luna decembrie se află în Timișoara, pe strada Ardealului, nr 1C, fiind vorba de un Profi Super. Suprafața de vânzare se ridică la 423 metri pătrați dintr-un spațiu total de 541 metri pătrați.
Strategia de expansiune a Profi s-a dovedit a fi una câștigătoare în ultimii ani, astfel încât retailerul vrea să deschidă în continuare 100 de magazine noi anual și să remodeleze un număr asemănător de locații deja existente. Alte avantaje competitive sunt investițiile în digitalizare - prin noua aplicație Profi - și achizițiile locale, circa 90% din produsele Profi provenind de la furnizori locali.
Pe lângă investițiile în noile magazine, compania și-a concentrat atenția și spre modernizarea locațiilor existente.
„Am împins mai mult investițiile spre modernizarea unităților existente pentru că exista un risc să debalansăm rețeaua cu promovarea noului concept exclusiv prin deschiderile noi. Cât despre expansiune, cifra este mai mică față de anii precedenți, dar provocările sunt extrem de mari. E mult mai complicat acum să deschizi un magazin decât în anii anteriori, așadar ne bucurăm că am reușit să bifăm 96 de locații noi care ne pun într-o poziție extrem de bună pe harta retailului local”, a declarat Gaeton Pacton, Director General Profi.
Citește și Profi alocă peste 500 milioane de lei pentru expansiune și remodelări în 2023
Deși 2023 se anunță a fi un an cu multiple provocări, Profi pariază pe aceleași direcții strategice pentru menținerea trendului ascendent.
„Pilonii strategici rămân parteneriatele cu producătorii locali, deschiderea și modernizarea lanțului de magazine și, nu în ultimul rând, continuarea predării magazinelor din rețea către parteneri. Am depășit pragul de 1.000 de magazine Agent Profi și pentru anul viitor ne-am propus să predăm către parteneri încă 350 de magazine. Rezultatele sunt foarte bune și ne ajută faptul că primim feedbackul direct de la antreprenori locali și nu printr-o piramidă operațională”, concluzionează Gaetan Pacton.
Cu peste 1.600 de magazine prezente în mai bine de 770 de localități, Profi este unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail. În anul financiar 2021 compania a raportat o cifră de afaceri de 9,5 miliarde de lei, în creștere cu 8% față de anul precedent, rezultat care poziționează Profi pe poziția a patru în topul celor mai mari jucători din piața locală de retail.