Bilanţul deschiderilor în retailul modern în luna aprilie

În luna aprilie, reţelele internaţionale şi-au continuat planurile de expansiune, fiind inaugurate 12 unităţi comerciale. De la începutul anului au fost deschise 32 de magazine, iar în ceea ce priveşte formatul, supermarketul rămâne vedeta deschiderilor şi luna aceasta.Bilanţul deschiderilor în retailul modern în luna aprilie

Prima poziţie în topul celor mai activi retaileri este ocupată de Profi, care a bifat 6 deschideri. Pe locul al doilea se situează Mega Image cu 5 unităţi inaugurate, iar poziţia a treia este ocupată de Carrefour care a deschis o nouă locaţie.

Din cele şase unităţi Profi, cinci funcţionează în format standard şi una în formatul de test Profi Mini. Profi şi-a sporit prezenţa în Transilvania, prin deschiderea de magazine în Zlatna (jud. Alba) şi Bălan (jud. Harghita). Prin aceste deschideri, reţeaua naţională a retailerului controlat de fondul de investiţii Enterprise Investors a ajuns la 294 de magazine, în 140 de localităţi.

Retailerul belgian Mega Image a inaugurat 4 unităţi, două în formatul de proximitate Shop&Go şi două în format standard. În plus, la 6 ani de la lansarea pe piață a mărcii private Gusturi Românești, Mega Image a deschis un magazin care reuneşte produse tradiţionale lansate de-a lungul vremii sub acest brand. Cu un design interior inspirat din elemente tradiționale românești, magazinul oferă o selecție de 380 de produse din peste 10 categorii diverse precum: fructe și legume, lactate și brânzeturi, delicatese, congelate, carne proaspătă, panificație, produse culinare, dulciuri, produse pentru mic dejun, băuturi și artizanat.

În prezent, Mega Image operează 415 magazine, majoritatea amplasate în Bucureşti brandurile Mega Image (202), Shop&Go (210) şi AB Cool Food (1),Gusturi Româneşti (1), Mega Drive (1).

Carrefour a bifat şi el o nouă deschidere, inaugurând al şaselea supermarket din Braşov. Magazinul Market Privilegio se află localizat în locul unui fost magazin Spar. Prin această deschidere, reţeaua Carrefour Market s-a extins la 93 de unităţi.

Pentru analize mai detaliate privind expansiunea retailerilor internaţionali pe plan local accesaţi aplicaţia interactivă Ika România: www.ika.magazinulprogresiv.ro.

2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi
Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi
Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, anunță achiziția integrală a rețelei Profi Rom Food. Tranzacția se ridică la 1,3 miliarde de euro,...
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Chiar dacă vorbim de o oarecare încetinire a numărului de magazine inaugurate de retaileri în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada...
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...