Gilles Ballot, Carrefour România: Vrem să deschidem anul acesta până la 40 de magazine noi
Carrefour România continuă investițiile în formatul Market prin deschiderea unui nou supermarket în complexul Cosmopolis și intenționează să inaugureze 35-40 de magazine nou sub umbrela Market și Express, a spus Gilles Ballot, managerul francez care conduce din luna februarie operațiunile locale ale retailerului francez.
Rețeaua Carrefour Market România ajunge astfel la un număr de 192 de unități la nivel național, dintr-un total de aproximativ 450 de magazine multi format. Dintre acestea, 168 de unități sunt operate sub formatul Carrefour Express, dintre care 31 în franciză.
”Vorbim de un ritm de expansiune peste cel din 2023. Pe lângă noile deschideri avem în plan remodelarea rețelei de magazine astfel încât până la finalul acestui an să avem 50% din unitățile Market remodelate. Continuăm integrarea Cora și cred că 2-3 magazine din cele zece vor fi modernizate anul viitor. Pe formatul de hipermarket singura deschidere din acest an a fost la Pitești. Vom continua să investim și în zona de IT îmbunătățind aplicația mobilă”, a punctat Gilles Ballot.
Supermarketul Carrefour Market Cosmopolis Plaza beneficiază în prezent de o suprafață comercială de peste 1.700 mp, unde clienții sunt așteptați cu o gamă variată de peste 11.000 de produse alimentare și non-alimentare.
Situat la intersecția dintre hipermarket si magazinele de proximitate, Marketul își propune să satisfacă două nevoi tot mai prezente în rândul clienților: apropierea de casă și o gamă de produse foarte generoasă, cu accent pe sortimentația fresh. Aceasta cuprinde: fructe și legume proaspete de sezon, de la fermieri locali din programul Grădina Noastră - Cooperativele Vărăști, Huși, Beiuș, Brezoaele, Ostrov; o selecție rafinată de brânzeturi artizanale din programul Poftim Brânza Românească; vinuri regionale și etichete exclusive sau consacrate din programul Deschidem Vinul Românesc; produse ready-to-eat; mărci proprii Carrefour; produse de măcelărie, pește, produse lactate sau de băcănie; pâine și produse de patiserie proaspăt coapte în zona de brutărie.
Pe lângă acestea, magazinul pune la dispoziție și un sortiment extins de produse non-alimentare de larg consum pentru întreținerea și îngrijirea casei, produse de îngrijire personală în zona Parfumerie și Igienă, precum și produse din universul de cooking, dar și jucării, haine sau cărți la rafturile Cărturești.
Citiți și: Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, cu peste 17.000 de angajați.
Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Retailerul francez Carrefour a raportat pe piața din România o cifră de afaceri de 725 de milioane de euro (incluzând TVA), pentru primul trimestru al acestui an. Prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, compania a înregistrat o creștere de 1,7% în termeni organici (excluzând achiziția Cora și rezultatele magazinelor deschise în ultimele 12 luni), potrivit raportului financiar. Rezultatul plasează piața locală pe prima poziție la nivel european din perspectiva dinamicii, singura țară, cu excepția României, unde Carrefour a încheiat primul trimestru pe plus fiind Spania, cu o creștere de +0,7%.