Lidl România, retailerul cel mai activ în publicitate în 2015

Lidl, Billa şi Carrefour sunt retailerii cu cel mai mare volum de publicitate pe segmentul lor de activitate, înregistrat pe parcursul anului 2015, potrivit monitorizării MediaTrust. Lidl România, retailerul cel mai activ în publicitate în 2015

În clasamentul celor mai activi retaileri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, Lidl ocupă locul întâi, cu 51.890 reclame, conform monitorizării MediaTrust. Locul doi este ocupat de Billa cu 23.033 spoturi difuzate în intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2015. Pe locul trei în clasament este Carrefour. Retailerul a înregistrat în perioada analizată 21.987 de reclame. Următorii în top sunt Metro Cash & Carry, Penny Market, Selgros, urmați de Mega Image, Profi, Kaufland și LaDoiPași.

În privința spoturilor, cea mai difuzată reclamă de la Lidl este: "Draga mea, ştii ce zi e azi? … buchet de 15 trandafiri la 9,99lei”, cu 476 difuzări, în timp ce "Hei, sunt Corina…înscrie coduri de pe bonuri, mă poţi aduce să cânt în şcoala ta.” este cea mai difuzată reclamă pentru Billa.

Distribuţia reclamelor în funcţie de tipul media

În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe tipurile de media monitorizate, observăm că Lidl a ales difuzarea unui număr mai mare de reclame la TV (29.951), urmate de cele la radio (19.759) şi 2.180 în presa scrisă.

Billa a mizat pe TV și radio, cu 19.379 de reclame difuzate la TV şi 3.653 de reclame difuzate la radio, în timp ce Carrefour  a înregistrat cel mai mare număr de difuzări la radio, 14.972, urmate de 6.400 de diuzări la TV şi 615 în presa scrisă, conform monitorizării MediaTrust.

Marile lanțuri de magazine au investit aproape 70 mil. euro în publicitate în decembrie
Marile lanțuri de magazine au investit aproape 70 mil. euro în publicitate în decembrie
În decembrie 2023, retailerii generaliști au marcat a treia cea mai semnificativă prezență în materie de...
Retailerii alimentari au dominat piața de publicitate în noiembrie
Retailerii alimentari au dominat piața de publicitate în noiembrie
Retailerii alimentari au dominat piața investițiilor în publicitatea la radio, tv și presă scrisă în luna...

Topul canalelor media utilizate de către retaileri

Având în vedere preferințele retailerilor îndreptate spre mediile tradiționale, posturile de radio preferate de marii retalieri pentru difuzarea reclamelor sunt Europa FM (15.039 reclame difuzate), Radio Zu (14.954 reclame difuzate), urmate la mică distanță de Kiss FM, cu 14.262 reclame difuzate.

La capitolul posturi de televiziune, Național TV este pe primul loc în difuzarea spoturilor publicitare pe categoria retail, 9.865. Urmează Prima TV cu 9.621 de reclame, Kanal D (9.575). În ceea ce priveşte presa scrisă, Libertatea este publicaţia cu cele mai multe reclame tipărite, urmată de Ciao şi Taifasuri, se mai arată în monitorizarea MediaTrust.

Supermarketurile, cele mai mari cheltuieli de publicitate în iulie. Lidl detronează Penny, cu un buget de peste 14 milioane euro
Supermarketurile, cele mai mari cheltuieli de publicitate în iulie. Lidl detronează Penny, cu un buget de peste 14 milioane euro
Discounterul Lidl, care face parte din grupul Schwarz, s-a clasat pe primul loc în ceea ce privește cheltuielile de...
Penny conduce clasamentul cheltuielilor de publicitate în iunie, cu un buget de 19 mil. euro, urmat de Lidl
Penny conduce clasamentul cheltuielilor de publicitate în iunie, cu un buget de 19 mil. euro, urmat de Lidl
Penny, lanțul de supermarketuri german de tip discount deținut de Rewe, a ocupat prima poziție în ceea ce privește...
Penny, buget de 13,9 milioane euro pentru publicitate în luna mai
Penny, buget de 13,9 milioane euro pentru publicitate în luna mai
Retailerul Penny se află pe poziția secundă în clasamentul cheltuielilor de publicitate, alocând un buget de 13,9...
Industria dulciurilor, investiții de 88 mil. euro în publicitate în primul trimestru. Milka și Kinder, lideri
Industria dulciurilor, investiții de 88 mil. euro în publicitate în primul trimestru. Milka și Kinder, lideri
Industria dulciurilor a investit în primele trei luni ale acestui an aproximativ 88 mil. de euro în campanii...