Lidl România, retailerul cel mai activ în publicitate în 2015
Lidl, Billa şi Carrefour sunt retailerii cu cel mai mare volum de publicitate pe segmentul lor de activitate, înregistrat pe parcursul anului 2015, potrivit monitorizării MediaTrust.
În clasamentul celor mai activi retaileri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, Lidl ocupă locul întâi, cu 51.890 reclame, conform monitorizării MediaTrust. Locul doi este ocupat de Billa cu 23.033 spoturi difuzate în intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2015. Pe locul trei în clasament este Carrefour. Retailerul a înregistrat în perioada analizată 21.987 de reclame. Următorii în top sunt Metro Cash & Carry, Penny Market, Selgros, urmați de Mega Image, Profi, Kaufland și LaDoiPași.
În privința spoturilor, cea mai difuzată reclamă de la Lidl este: "Draga mea, ştii ce zi e azi? … buchet de 15 trandafiri la 9,99lei”, cu 476 difuzări, în timp ce "Hei, sunt Corina…înscrie coduri de pe bonuri, mă poţi aduce să cânt în şcoala ta.” este cea mai difuzată reclamă pentru Billa.
Distribuţia reclamelor în funcţie de tipul media
În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe tipurile de media monitorizate, observăm că Lidl a ales difuzarea unui număr mai mare de reclame la TV (29.951), urmate de cele la radio (19.759) şi 2.180 în presa scrisă.
Billa a mizat pe TV și radio, cu 19.379 de reclame difuzate la TV şi 3.653 de reclame difuzate la radio, în timp ce Carrefour a înregistrat cel mai mare număr de difuzări la radio, 14.972, urmate de 6.400 de diuzări la TV şi 615 în presa scrisă, conform monitorizării MediaTrust.
Topul canalelor media utilizate de către retaileri
Având în vedere preferințele retailerilor îndreptate spre mediile tradiționale, posturile de radio preferate de marii retalieri pentru difuzarea reclamelor sunt Europa FM (15.039 reclame difuzate), Radio Zu (14.954 reclame difuzate), urmate la mică distanță de Kiss FM, cu 14.262 reclame difuzate.
La capitolul posturi de televiziune, Național TV este pe primul loc în difuzarea spoturilor publicitare pe categoria retail, 9.865. Urmează Prima TV cu 9.621 de reclame, Kanal D (9.575). În ceea ce priveşte presa scrisă, Libertatea este publicaţia cu cele mai multe reclame tipărite, urmată de Ciao şi Taifasuri, se mai arată în monitorizarea MediaTrust.