Marile lanțuri de magazine au investit aproape 70 mil. euro în publicitate în decembrie

În decembrie 2023, retailerii generaliști au marcat a treia cea mai semnificativă prezență în materie de vizibilitate publicitară, cu o valoare totală estimată la peste 69,22 milioane euro, bazată pe tarifele rate card. Marile lanțuri de magazine au investit aproape 70 mil. euro în publicitate în decembrie

Printre lanțurile de supermarketuri, Profi, Lidl și Penny au fost în fruntea listei pentru valoarea estimată a expunerii publicitare, arată datele mediaTRUST.
Profi a avut o prezență publicitară estimată la peste 15,84 milioane euro rate card în luna decembrie, urmat de Lidl cu o valoare estimată de 11,55 milioane euro și Penny, cu o expunere estimată de 8,72 milioane euro.

În categoria hipermarketurilor, Kaufland, Carrefour și Auchan s-au remarcat prin cele mai mari bugete de investiții în publicitate. Pentru Kaufland, expunerea publicitară pe baza tarifelor rate card este estimată la 13,52 milioane prin difuzarea a 13.775 de spoturi publicitare. Carrefour a avut costuri cu publicitatea în reclamele difuzate la radio, televiziune și în presa scrisă în valoare de 12,63 milioane euro rate card, totalizând 11.062 de spoturi. Cifrele reflectă un efort considerabil al retailerilor de a se poziționa pe piață în perioada sărbătorilor de iarnă, o lună cheie pentru industria de retail.

În decembrie, lună tradițional asociată cu perioada cadourilor, producătorii de dulciuri au investit sume uriașe în publicitatea produselor lor. Conform estimărilor bazate pe tarifele rate card, industria dulciurilor a avut o vizibilitate publicitară cu o valoare totală de aproximativ 42,55 milioane de euro în campaniile desfășurate în perioada analizată. Brandul Kinder, parte a Ferrero România, a ocupat poziția de lider pe piața publicității pentru dulciuri, cu un buget de publicitate de peste 8,11 milioane de euro și 5.105 spoturi difuzate. Milka, sub umbrela Mondelez, a urmat prin alocarea a 5,39 milioane de euro la tarifele rate card. Publicul a fost expus în medie de 119 de ori pe zi la spoturile Milka cu produsele dulci din ciocolată. De asemenea, compania românească Boromir a fost un jucător important pe piața publicității pentru dulciuri, alocând un buget de 3,01 milioane de euro. Brandul a avut difuzate 2.876 de spoturi pentru prăjiturile sale pufoase.

Profi, buget de 16,9 milioane euro pentru publicitate în prima lună din acest an
Profi, buget de 16,9 milioane euro pentru publicitate în prima lună din acest an
Marile lanțuri de magazine au investit aproape 57 de milioane de euro în publicitate în luna ianuarie, Profi fiind...
Retailerii alimentari au dominat piața de publicitate în noiembrie
Retailerii alimentari au dominat piața de publicitate în noiembrie
Retailerii alimentari au dominat piața investițiilor în publicitatea la radio, tv și presă scrisă în luna...
Supermarketurile, cele mai mari cheltuieli de publicitate în iulie. Lidl detronează Penny, cu un buget de peste 14 milioane euro
Supermarketurile, cele mai mari cheltuieli de publicitate în iulie. Lidl detronează Penny, cu un buget de peste 14 milioane euro
Discounterul Lidl, care face parte din grupul Schwarz, s-a clasat pe primul loc în ceea ce privește cheltuielile de...
Penny conduce clasamentul cheltuielilor de publicitate în iunie, cu un buget de 19 mil. euro, urmat de Lidl
Penny conduce clasamentul cheltuielilor de publicitate în iunie, cu un buget de 19 mil. euro, urmat de Lidl
Penny, lanțul de supermarketuri german de tip discount deținut de Rewe, a ocupat prima poziție în ceea ce privește...
Penny, buget de 13,9 milioane euro pentru publicitate în luna mai
Penny, buget de 13,9 milioane euro pentru publicitate în luna mai
Retailerul Penny se află pe poziția secundă în clasamentul cheltuielilor de publicitate, alocând un buget de 13,9...
Industria dulciurilor, investiții de 88 mil. euro în publicitate în primul trimestru. Milka și Kinder, lideri
Industria dulciurilor, investiții de 88 mil. euro în publicitate în primul trimestru. Milka și Kinder, lideri
Industria dulciurilor a investit în primele trei luni ale acestui an aproximativ 88 mil. de euro în campanii...