Supermarketurile, cele mai mari cheltuieli de publicitate în iulie. Lidl detronează Penny, cu un buget de peste 14 milioane euro

Discounterul Lidl, care face parte din grupul Schwarz, s-a clasat pe primul loc în ceea ce privește cheltuielile de publicitate în intervalul 1-31 iulie, arată datele analizei de monitorizare realizate de mediaTRUST. Supermarketurile, cele mai mari cheltuieli de publicitate în iulie. Lidl detronează Penny, cu un buget de peste 14 milioane euro

Lidla ocupat poziția de lider în ceea ce privește cheltuielile de publicitate, alocând un buget de peste 14 milioane de euro la rate card și un total de 9.180 de reclame difuzate în perioada menționată. Cea mai semnificativă expunere mediatică s-a înregistrat pe canalul România TV, unde au fost transmise 854 de spoturi publicitare, urmat de TVR 1 cu 480 de reclame difuzate. Lidl a avut o prezență notabilă și în media tradițională, cu 60 de apariții în presa scrisă, iar la radio și televiziune au fost difuzate  9.120 de reclame. Cele mai frecvent difuzate spoturi publicitare la televizor au fost cele legate de înghețată, Lidl x Electric Castle • Lidl's Electric Kingdom 2023 și Atelierul Lidl.

Un alt supermarket, Penny, deținut de concernul german REWE Group, rămâne în topul brandurilor cu cele mai mari cheltuieli în publicitate, alocând un buget de 13,3 milioane de euro (rate card) pentru promovarea produselor sale. Au fost difuzate 7.390 de reclame la radio, TV și presă scrisă, ceea ce se traduce prin faptul că publicul român a fost expus în medie de peste 238 de ori pe zi la spoturile Penny. Brandul Penny a avut cea mai mare expunere la TV, cu 6.458 de spoturi difuzate, cele mai multe la N24 - 920 reclame. Penny a ales să se promoveze mai puțin la radio, 928 spoturi în iulie, cele mai multe fiind difuzate la Kiss FM. Brandul a fost prezent și în presa scrisă dar cu mai puține reclame, un total de 4 reclame.

Profi, retailer deținut de Mid Europa Partners, se situează pe locul trei, cu 13,1 milioane euro buget de publicitate estimat în iulie. Este brandul cu cel mai mare număr de spoturi publicitare difuzate în iulie, 14.766, iar reclamele Profi au putut fi auzite sau văzute de români în medie de 476 ori/zi. A avut difuzate cele mai multe reclame la TV iar la radio și în presa scrisă au fost difuzate 420 de spoturi. Spotul cu plafonarea anticipată a adaosurilor comerciale la alimentele de bază a fost cel mai difuzat în iulie, de 1.062 de ori.

Citiți și: Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate

Farmaciile nu lipsesc din lista brandurilor cu cele mai mari cheltuieli în publicitate, Catena ocupând locul 4, cu un buget de publicitate în valoare de 10,9 milioane de euro (rate card). În cadrul acestui buget, au fost difuzate un total de 7.701 de reclame la televiziune și în presa scrisă. În luna iulie, brandul nu a avut nicio reclamă la radio.

Și Kaufland a direcționat un buget semnificativ, de peste 10,4 milioane de euro (conform rate card). Cu un total de 8.428 de spoturi publicitare difuzate, publicul a fost expus de peste 271 de ori zilnic la mesajele de promovare ale Kaufland. În cadrul perioadei monitorizate, strategia de promovare a brandului a pus accent pe canalele de televiziune și radio, unde au fost difuzate peste 8.400 de spoturi publicitare. Acestea au acoperit o gamă variată de produse și au inclus și spoturi legate de evenimentele muzicale relevante din luna iulie.

clasament

eMag.ro se remarcă ca un brand concentrat exclusiv pe strategiile de publicitate la radio si televiziune. Cu un generos buget publicitar estimat la 10,1 milioane de euro (conform rate card) și un total de 9.127 de spoturi difuzate în luna iulie, acesta ocupă poziția a opta in ierarhia brandurilor cu cea mai activă prezență publicitară. Kanal D este postul TV care a găzduit cel mai mare numar de spoturi eMag, cu 510 de difuzări, în timp ce la radio, Radio ZU a transmis cele mai multe reclame ale brandului, în total 453.

Analiza aduce în prim-plan o perspectivă asupra tendințelor dominante în promovarea brandurilor. Primele trei poziții în clasamentul investițiilor publicitare sunt ocupate de mari lanțuri de supermarketuri, în timp ce industria farmaceutică și piața de e-commerce sunt, de asemenea, bine reprezentate.

Tendințele evidențiate indică o preponderență continuă a televiziunii ca principal canal de promovare. Televiziunea nu doar oferă o modalitate eficientă de a ajunge la o audiență vastă și diversificată, dar și permite brandurilor să capitalizeze asupra aspectelor vizuale și auditive pentru a comunica mesajele lor, contribuind astfel la o mai bună reținere a acestora.

Înființată în 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. Compania oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 este membră a organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar în 2014 a devenit membru BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor).

Retailerii alimentari au dominat piața de publicitate în noiembrie
Retailerii alimentari au dominat piața de publicitate în noiembrie
Retailerii alimentari au dominat piața investițiilor în publicitatea la radio, tv și presă scrisă în luna noiembrie, în top regăsindu-se...
Penny conduce clasamentul cheltuielilor de publicitate în iunie, cu un buget de 19 mil. euro, urmat de Lidl
Penny conduce clasamentul cheltuielilor de publicitate în iunie, cu un buget de 19 mil. euro, urmat de Lidl
Penny, lanțul de supermarketuri german de tip discount deținut de Rewe, a ocupat prima poziție în ceea ce privește cheltuielile de publicitate,...
Penny, buget de 13,9 milioane euro pentru publicitate în luna mai
Penny, buget de 13,9 milioane euro pentru publicitate în luna mai
Retailerul Penny se află pe poziția secundă în clasamentul cheltuielilor de publicitate, alocând un buget de 13,9 milioane de euro (rate card)...
Industria dulciurilor, investiții de 88 mil. euro în publicitate în primul trimestru. Milka și Kinder, lideri
Industria dulciurilor, investiții de 88 mil. euro în publicitate în primul trimestru. Milka și Kinder, lideri
Industria dulciurilor a investit în primele trei luni ale acestui an aproximativ 88 mil. de euro în campanii publicitare (cheltuieli calculate pe...