Retailerii alimentari au dominat piața de publicitate în noiembrie
Retailerii alimentari au dominat piața investițiilor în publicitatea la radio, tv și presă scrisă în luna noiembrie, în top regăsindu-se companii precum Kaufland, Penny, Lidl, Carrefour, Profi, arată o analiză de monitorizare efectuată de mediaTRUST. În luna noiembrie, s-au difuzat peste 620.000 de spoturi publicitare, iar cheltuielile totale de publicitate au fost de peste 821 milioane euro rate card.
Aceste cifre reflectă cheltuielile calculate pe baza tarifelor de publicitate (rate card) specifice fiecărui mediu de promovare, fără a lua în considerare discounturile, reducerile sau alte oferte speciale acordate individual de către advertiseri. În perioada 1 – 30 noiembrie 2023, Catena a investit 13,18 milioane de euro în campanii publicitare și ocupă poziția de lider în ceea ce privește cheltuielile de publicitate, cu un total de 9.122 de reclame difuzate în perioada menționată.
Produsele dulci din portofoliul Kinder au continuat să se mențină în topul brandurilor cu cele mai mari cheltuieli în publicitate, alocând în noiembrie un buget de 13,02 milioane de euro (rate card). Au fost difuzate 8.339 de reclame la televiziune, ceea ce înseamnă că publicul din România a fost expus în medie de 277 ori pe zi la spoturile publicitare ale produselor Kinder. Batoanele de ciocolată și ouăle surpriză au fost cele mai promovate în cursul lunii noiembrie, însumând cheltuieli cu publicitatea de peste 5,9 milioane euro.
În luna noiembrie, Kaufland a avansat în topul celor mai active branduri publicitare, alocând un buget mai mare decât cel din octombrie, de 12,73 milioane de euro pentru campaniile sale publicitare. Brandul a difuzat 13.869 de spoturi publicitare, acoperind toate mediile de difuzare. Dintre acestea, 7.486 de spoturi au fost difuzate la televizor, iar cele mai semnificative cheltuieli cu publicitatea au fost înregistrate la Kanal D, unde s-au investit peste 1,6 milioane de euro conform tarifelor standard, pentru difuzarea a 507 reclame în luna noiembrie. La radio au fost difuzate 6.382 de spoturi, iar în presa scrisă a fost plasată o reclamă.
Penny, lanțul de supermarketuri german de tip discount deținut de Rewe, a ocupat locul patru în topul cheltuielilor de publicitate în luna noiembrie, având un buget estimat de 12,27 milioane de euro. Cu o strategie publicitară bine pusă la punct și cu utilizarea eficientă a tuturor canalelor media disponibile, Penny a difuzat un total de 9.578 de spoturi publicitare. La radio, au fost transmise 1.076 de spoturi, cu investiții de peste 470,140 de euro, în timp ce la televizor a obținut cea mai mare expunere, cu 8.497 de spoturi difuzate și investiții de 11,78 milioane euro conform tarifelor standard.
Lidl a urcat pe locul cinci, cu un buget de publicitate în valoare de 11,56 milioane de euro (rate card). În cadrul acestui buget, au fost difuzate 7.288 de reclame în toate mediile de difuzare, televiziune, radio și presă scrisă. Spotul „Oferă-le celor dragi un Crăciun magic!” a beneficiat de cel mai extins buget în noiembrie, peste 1,34 milioane euro prin difuzarea a 190 de spoturi.
În top s-a regăsit și Carrefour, care a direcționat un buget semnificativ, de peste 10,63 milioane de euro (conform rate card) pentru a sprijini eforturile de promovare. Cu un total de 8.618 de spoturi publicitare difuzate, brandul a ales să se promoveze la radio, televiziune, dar și în presa scrisă.
Brandul Profi a rămas, de asemenea, în top 10, concentrat exclusiv pe radio și televiziune. Cu un generos buget publicitar estimat la 10,06 milioane de euro (conform rate card) și un total de 12.223 de spoturi difuzate în luna noiembrie, Profi ocupă poziția a noua in ierarhia brandurilor cu cele mai mari cheltuieli de publicitate. S-au promovat cel mai mult articole de igienă, dulciuri, produse lactate și băuturi răcoritoare.