L’Oreal estimează pentru acest an un avans de peste 10% al businessului local

L’Oreal România a încheiat anul trecut cu un avans de două cifre (peste 10%) a afacerilor, bifând cea mai bună evoluție de la intrarea pe piața locală în urmă cu 20 de ani. Pentru 2018, Gilles Antoine, CEO- ul companiei, estimează păstrarea unui ritm de creștere similar, peste cel al industriei de profil. L’Oreal estimează pentru acest an un avans de peste 10% al businessului local

„Anul trecut am câștigat cotă de piață în toate cele patru divizii, în toate categoriile și cu toate mărcile importante. În primul rând, brandurile noastre cresc pe o bază like for like. Am continuat să ne consolidăm brandurile, lansând noi produse pe piață și creând noi gesturi în ritualul de frumusețe. Ne-am consolidat prezența în comerțul electronic, un segment care a avut cea mai importantă contribuție la creștere, chiar dacă ponderea sa în afacerea globală este mică. Cu toate acestea, în 2017, comerțul electronic și-a arătat potențialul și ne-a pregătit pentru o creștere și mai solidă”, a declarat pentru Progresiv Gilles Antoine.

La această evoluție a contribuit și dezvoltarea rețelei proprii de magazine prin inaugurarea a două magazine Kiehl în Cluj-Napoca și Iași, în timp ce NYX Professional Make Up s-a concentrat pe expansiune în București. În total, rețeaua numără în prezent opt magazine sub cele două mărci.

„În 2017, am câștigat cotă de piață în toate diviziile, pe toate categoriile și cu toate mărcile importante. Am înregistrat o creștere de două cifre pe categorii în care piața a crescut doar cu o singură cifră (îngrijirea părului, colorare, deodorante sau make-up). Două categorii au avut o dinamică deosebit de bună. Una dintre ele este cea a produselor de colorarea a părului. A doua este cea a produselor de îngrijire a feței. O categorie care se dezvoltă rapid, deoarece consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de influența pe care factori precum poluarea sau stresul o au asupra pielii. Astfel, aceștia au integrat gesturi noi în rutina lor; iar exemple de succes în acest sens sunt apa micelară și măștile-șervețel hidratante”, a mai spus CEO-ul L’Oreal România.

Planurile pentru acest an vizează extinderea rețelei de magazine proprii, dezvoltarea comerțului online prin lansarea, într-o fază de teste, a unui canal propriu de e-commerce pentru una din mărcile companiei, respectiv lansarea de mărci noi.

„Un mare accent va fi pus pe sustenabilitatea produselor noastre și a modelului de retail. În ceea ce privește sustenabilitatea produselor, s-au făcut deja pași importanți. În retail, însă, cred că suntem puțin în urmă în ceea ce privește sustenabilitatea și există o nevoie urgentă de acțiune. (...) O companie care nu este conectată la nevoile consumatorilor, la schimbările din comportamentul lor și care nu-și adaptează modelul de business în funcție de aceste schimbări va avea momente foarte dificile”, a punctat Gilles Antoine.

L’Oreal România, al doilea jucător pe piața locală a cosmeticelor, a înregistrat în 2016 afaceri de 60 de milioane de euro. Producătorul este prezent cu 19 branduri, 4 divizii de business și are 240 de angajați.

Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Capitalizarea noilor tendințe, prioritară pentru producătorii de coloranți de păr
Capitalizarea noilor tendințe, prioritară pentru producătorii de coloranți de păr
Întoarcerea la modul normal de viață, fără restricții de deplasare și cu un program de lucru care nu mai este exclusiv online, a readus pe...
Vanya Panayotova, L’Oréal România & Adria-Balkans: Păstrarea echilibrului în business rămâne principala piatră de încercare
Vanya Panayotova, L’Oréal România & Adria-Balkans: Păstrarea echilibrului în business rămâne principala piatră de încercare
Lipsa predictibilității, menținerea unui echilibru între strategia pe termen lung și deciziile imediate și această permanentă schimbare de...