La Fântâna își face marcă proprie pe segmentul de cafea și produse complementare

Grupul La Fântâna, furnizor de servicii integrate de aprovizionare cu apă și cafea, anunță lansarea unui brand propriu de cafea și produse complementare, “Green”. Anunțul vine la circa un an de la preluarea principalului distribuitor al cafelei Lavazza pentru segmentele horeca și b2b din România și demararea unei noi divizii de business. Compania a început deja distribuția sub acest brand pe piața locală cu produsul „Green – Lapte special pentru cafea”, care se adresează în principal segmentului de clienți corporativi. La Fântâna își face marcă proprie pe segmentul de cafea și produse complementare

„La Fântâna are o preocupare constantă pentru a asigura noi perspective de creștere pe termen lung prin diversificarea liniilor de business și inovare. Cheia dezvoltării noastre în continuare constă în valorificarea bazei extinse de clienți și a infrastructurii logistice majore din cele două ţări în care grupul La Fântâna operează, avantaje care ne permit utilizarea eficientă a resurselor și multiple posibilități de cross-selling”, a declarat Cristian Amza, CEO și fondator al Grupului La Fântâna.

Lansarea brandului propriu „Green” coincide și cu debutul serviciilor de aprovizionare cu cafea pentru segmentul de clienţi b2b pe piața din Serbia, unde noile servicii sunt disponibile exclusiv sub brandul propriu. Pe lângă produsul lansat în România, aici compania a demarat distribuția și pentru „Green – Cafea boabe pentru espresso”.

Grupul La Fântâna este lider pe pieţele din România şi Serbia în segmentul dozatoarelor cu apă îmbuteliată (bottled water cooler – BWC), cu o cotă piață de 65,3% în România și de 50,1% în Serbia în 2013, precum și în segmentul purificatoarelor (point of use – POU) cu o cotă de piaţă de 73,4% în România și respectiv 64,3% în Serbia în același an*. Datele citate fac parte din „Raportul Zenith din 2014 privind Piața Dozatoarelor din Europa de Est” realizat de Zenith International.

De asemenea, grupul estimează că, în urma achiziției Blue Coffee Service în 2014, a devenit cel mai important distribuitor de cafea pe segmentul serviciilor de vânzare şi livrare a cafelei pentru birouri (office coffee solutions – OCS).

La finalul anului 2014, portofoliul grupului La Fântâna înregistra aproximativ 51.000 de clienți, dintre care 35.000 clienți corporativi și aproximativ 16.000 clienți rezidențiali. Compania își deservește clienții prin intermediul a 28 de sucursale în România și a 6 sucursale în Serbia. Grupul La Fântâna deține două unităţi de îmbuteliere a apei în România (Bucureşti şi Tălmaciu, jud. Sibiu) şi o unitate la Mitrovo Polje, în Serbia.

Lavazza, cifră de afaceri de peste 3 mld. euro în 2023 la nivel de grup
Lavazza, cifră de afaceri de peste 3 mld. euro în 2023 la nivel de grup
Producătorul de cafea Lavazza a raportat pentru anul 2023 o cifră de afaceri de 3,1 miliarde de euro, marcând o creștere de 13% comparativ cu...
Inovația, teren sigur de creștere în categoria de cafea
Inovația, teren sigur de creștere în categoria de cafea
Deși sub presiune în ultimii trei ani, piața de cafea continuă să demonstreze reziliență. Concret, 2023 a adus o ușoară scădere în volum,...
Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
După o perioadă cu provocări multiple, piața de cafea a intrat pe un trend pozitiv. Pentru Strauss România, acest lucru s-a tradus printr-o...
Cafeaua boabe și capsulele energizează o piață puternic afectată de inflație
Cafeaua boabe și capsulele energizează o piață puternic afectată de inflație
O categorie care pare să urmeze trendurile inovației și premiumizării din anii anteriori, cafeaua se bucură de fidelitate din partea...
Un nou târg Auchan de cafea și ceai: cafeaua single origin și cea de specialitate, tot mai căutate
Un nou târg Auchan de cafea și ceai: cafeaua single origin și cea de specialitate, tot mai căutate
Până pe 7 februarie 2023, hypermarketurile Auchan din întreaga țară organizează tradiționalul Târg de Cafea și Ceai, ajuns anul acesta la...
La Fântâna testează raftul de supermarket și se listează în Lidl
La Fântâna testează raftul de supermarket și se listează în Lidl
La Fântâna România, lider național pe piața de servicii B2B de apă și cafea, va fi prezentă în modul de testare, în premieră, pe rafturile...