După cinci ani pe minus, producătorul Doncafé raportează creșteri

Producătorul de cafea Strauss România a încheiat primele șase luni ale acestui an cu o cifră de afaceri de 63,51 milioane de lei, bifând un plus de 11,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatul a fost susținut în principal de evoluția pozitivă raportată în trimestrul al doilea, când producătorul Doncafé a înregistrat un avans al vânzărilor de 23,6%, până la pragul de 32,96 milioane de lei.

Rezultatul marchează revenirea Strauss România pe trend ascendent după mai bine de cinci ani consecutivi de scădere.  După cinci ani pe minus, producătorul Doncafé raportează creșteri

”Vânzările raportate în prima jumătate a anului 2021 nu au fost afectate de ratele de schimb valutar comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea vânzărilor în moneda locală a fost susținută în principal de evoluția pozitivă la nivel de volume. Restricțiile impuse anul trecut odată cu pandemia COVID-19 au avut un impact negativ în evoluția vânzărilor raportate pentru trimestrul al doilea în 2020”, este precizat în raportul financiar.

În România, Strauss deține brandurile Doncafé și Amigo, cu ambele mărci fiind prezent în categoriile de cafea prajită și măcinată, dar și în cea de cafea instant. Pe piața de cafea prăjită și măcinată producătorul deținea la finalul lui 2020 o cotă de piață de 17,3%, în scădere față de 2019, când cota de piață a fost de 19,1%. Prin comparație, principalul competitor, grupul JDE, avea anul trecut o cotă de piață de 38,7%. Cât despre piața de cafea instant, grupul israelian avea în 2020 o cotă de piață de 38,3%, la același nivel cu 2019, în timp ce principalul competitor, Nescafé, avea o cotă de 24,1%, portivit datelor pubicate de companie.

La nivel de grup, afacerile Strauss pe divizia de cafea au înregistrat în primul semestru un avans de 0,3% (excluzând efectele fluctuației cursurilor de schimb) față de primele șase luni ale anului 2020, în timp ce profitul brut a înregistrat un declin de 5,1% în intervalul menționat.

Grupul israelian Strauss este prezent în România din 1994 și deține o unitate de procesare a cafelei în București. Producătorul deține brandurile Doncafé, Fort și Amigo, acesta din urmă fiind achiziționat în 2014 de la compania braziliană CIA Iguacu De Café Soluvel pentru 20 de milioane de dolari.
 

Inovația, teren sigur de creștere în categoria de cafea
Inovația, teren sigur de creștere în categoria de cafea
Deși sub presiune în ultimii trei ani, piața de cafea continuă să demonstreze reziliență. Concret, 2023 a adus o ușoară scădere în volum,...
Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
După o perioadă cu provocări multiple, piața de cafea a intrat pe un trend pozitiv. Pentru Strauss România, acest lucru s-a tradus printr-o...
Cafeaua boabe și capsulele energizează o piață puternic afectată de inflație
Cafeaua boabe și capsulele energizează o piață puternic afectată de inflație
O categorie care pare să urmeze trendurile inovației și premiumizării din anii anteriori, cafeaua se bucură de fidelitate din partea...
 Producătorul Doncafe, rezultate în scădere în 2020
Producătorul Doncafe, rezultate în scădere în 2020
Producătorul de cafea Strauss România a rămas pe un trend descendent în 2020, raportând o cifră de afaceri de 133,81 de milioane de lei, în...
Producătorul Doncafé și-a accentuat declinul în 2019
Producătorul Doncafé și-a accentuat declinul în 2019
Producătorul de cafea Strauss România a rămas pe un trend descendent în 2019, raportând o scădere a afacerilor de 11% în S1, comparativ cu...
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe minus în 2018
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe minus în 2018
Strauss România, producătorul brandului de cafea Doncafé, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 250 de milioane de lei (221 de...