Producătorul Doncafé și-a accentuat declinul în 2019

Producătorul de cafea Strauss România a rămas pe un trend descendent în 2019, raportând o scădere a afacerilor de 11% în S1, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, vânzările de cafea ale companiei au ajuns la 102 milioane de lei în primele șase luni din an. Producătorul Doncafé și-a accentuat declinul în 2019

“La baza acestei dinamici negative a stat intensificarea competiției pe piață, consecința fiind reducerea volumelor vândute, cât și majorarea discounturilor acordate clienților din retail”, se precizează în raportul semestrial al grupului Strauss. Anul trecut, compania înregistrase o rată de scădere la nivelul cifrei de afaceri de 2,6% față de 2017, după ce în intervalul anterior declinul fusese de 6,5% (2017 vs. 2016).

La nivel de grup, afacerile Strauss s-au menținut relativ constante la semestru, cu un avans de 0,8% (excluzând efectele fluctuației cursurilor de schimb) față de S1 din 2018. În schimb, producătorul israelian și-a îmbunătățit profitabilitatea, raportând o creștere a EBIT de 7,4% și o rată de majorare a profitului net de 13,6% în intervalul menționat.

Grupul israelian Strauss este prezent în România din 1994 și deține o unitate de procesare a cafelei în București. Producătorul deține brandurile Doncafé, Fort și Amigo, acesta din urmă fiind achiziționat în 2014 de la compania braziliană CIA Iguacu De Café Soluvel pentru 20 de milioane de dolari.

Inovația, teren sigur de creștere în categoria de cafea
Inovația, teren sigur de creștere în categoria de cafea
Deși sub presiune în ultimii trei ani, piața de cafea continuă să demonstreze reziliență. Concret, 2023 a adus o ușoară scădere în volum,...
Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
După o perioadă cu provocări multiple, piața de cafea a intrat pe un trend pozitiv. Pentru Strauss România, acest lucru s-a tradus printr-o...
 După cinci ani pe minus, producătorul Doncafé raportează creșteri
După cinci ani pe minus, producătorul Doncafé raportează creșteri
Producătorul de cafea Strauss România a încheiat primele șase luni ale acestui an cu o cifră de afaceri de 63,51 milioane de lei, bifând un...
 Producătorul Doncafe, rezultate în scădere în 2020
Producătorul Doncafe, rezultate în scădere în 2020
Producătorul de cafea Strauss România a rămas pe un trend descendent în 2020, raportând o cifră de afaceri de 133,81 de milioane de lei, în...
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe minus în 2018
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe minus în 2018
Strauss România, producătorul brandului de cafea Doncafé, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 250 de milioane de lei (221 de...
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe minus la semestru
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe minus la semestru
Strauss România, producătorul brandului de cafea Doncafé, a raportat o scădere a vânzărilor de 5,9% în primul semestru din 2018 comparativ cu...