Producătorul Doncafé și-a accentuat declinul în 2019
Producătorul de cafea Strauss România a rămas pe un trend descendent în 2019, raportând o scădere a afacerilor de 11% în S1, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, vânzările de cafea ale companiei au ajuns la 102 milioane de lei în primele șase luni din an.
“La baza acestei dinamici negative a stat intensificarea competiției pe piață, consecința fiind reducerea volumelor vândute, cât și majorarea discounturilor acordate clienților din retail”, se precizează în raportul semestrial al grupului Strauss. Anul trecut, compania înregistrase o rată de scădere la nivelul cifrei de afaceri de 2,6% față de 2017, după ce în intervalul anterior declinul fusese de 6,5% (2017 vs. 2016).
La nivel de grup, afacerile Strauss s-au menținut relativ constante la semestru, cu un avans de 0,8% (excluzând efectele fluctuației cursurilor de schimb) față de S1 din 2018. În schimb, producătorul israelian și-a îmbunătățit profitabilitatea, raportând o creștere a EBIT de 7,4% și o rată de majorare a profitului net de 13,6% în intervalul menționat.
Grupul israelian Strauss este prezent în România din 1994 și deține o unitate de procesare a cafelei în București. Producătorul deține brandurile Doncafé, Fort și Amigo, acesta din urmă fiind achiziționat în 2014 de la compania braziliană CIA Iguacu De Café Soluvel pentru 20 de milioane de dolari.