Creștere de 4,5% a vânzărilor pentru Agricola la 9 luni

Dacă în prima jumătate a anului 2015 Grupul de firme Agricola înregistra o creștere a cifrei de afaceri de 3,4% față de perioada similară din 2014, rezultatul cumulat după primele 9 luni ale acestui an arată o creștere a cifrei de afaceri de 4,5% față de primele trei trimestre ale anului 2014, ajungând la 482,859 milioane lei. Creștere de 4,5% a vânzărilor pentru Agricola la 9 luni

Accelerarea ritmului de creștere se datorează în special vânzărilor crescute la principalele categorii de produse ale companiilor din Grupul Agricola: carne de pasăre, salamuri crud-uscate, semipreparate din carne și ready-meals.

De cealaltă parte, unele companii din grup și-au calibrat activitatea în funcție de contextul de piață și prețul de valorificare a produselor, înregistrând cifre de afaceri în scădere față de anul trecut, respectiv: Aicbac SA (creșterea vacilor pentru lapte și culturi agricole) – 18%, Suinprod Siret SRL (creșterea porcinelor) – 4,3% și Agricola Magazine SRL (rețeaua de magazine Agricola) – 16%.

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 9 luni o cifră de afaceri similară celei din primele trei trimestre ale anului trecut, ajungând în prezent la circa 269 mil. lei.

“Cumulat la data de 30 septembrie, vânzările de carne de pui înregistrează o creștere cantitativă cu 4,1% (29.180 tone), comparativ cu perioada similară din 2014, cu un preț mediu mai mic cu 1% față de anul trecut, respectiv o creștere valorică de 3%. în contextul unei scăderi a preţului mediu al pieţei la carnea de pasăre, tendință manifestată atât în piața internă cât și pe piața europeană”, declară Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău.

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primele 9 luni cu 20%, ajungând la 82,580 mil. lei (față de 68,397 mil lei în 2014). „Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrăm la grupa salamurilor crud-uscate, de 29% în volume, respectiv 28,2% în valoare. Pe total  categorie mezeluri, creșterea volumelor este de 15%, în contextul în care am diminuat controlat vânzările de preparate fiert-afumate”, precizează Grigore Horoi.  

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la Europrod, „avem o creștere cantitativă de 7% și o creștere a cifrei de afaceri cu 13% față de cea din primele 9 luni ale anului trecut (24,247 mil. lei față de 21,372 mil lei)”, adaugă președintele Agricola.

Și la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, vânzările au înregistrat o creștere de 7% (46,602 mil. ouă în 9 luni 2015), respectiv o creștere de 20% a cifrei de afaceri (25,045 mil. lei în S1 2015).

Ce s-a întâmplat cu exporturile

„Deschiderea pentru livrările pe piețele externe, introducerea în portofoliu a produselor inovatoare – produse cu valoare adăugată mare, cum ar fi Puiul Fericit, gama «Ușor de gătit» sau Nuggets si Stripsuri din piept de pui fără E-uri și mai nou carnea de prepeliță ne-au ajutat să susținem efortul de creștere la care ne-am angajat”, subliniază Grigore Horoi.

Agricola  a exportat în primele 9 luni aproape 3400 tone carne pasăre, adică 11,6% din totalul volumelor comercializate, în creștere cu 12 procente față de anul trecut.

Salbac a crescut volumele de mezeluri exportate cu 4,6% față de anul trecut, ajungând la circa 650 de tone.

Europrod a exportat în primele 9 luni ale acestui an cu 25% mai multe semipreparate față de anul trecut, respectiv 354 tone.

Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
După ce în 2022 Grupul Agricola a atins borna de un miliard de lei cifră de afaceri, miza pentru 2023 este continuarea trendului ascendent....
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Cu un volum anual de 500.000 de tone, piața locală de carne de pui este dominată de companiile românești, 90% din volumele tranzacționate...
Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci
Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci
Sunt doi ani deja de când businessul Agricola navighează prin ape tulburi, situație generată pe de o parte de criza sanitară, iar pe de altă...
Afacerile grupului Agricola, creștere de 8% în primele 9 luni
Afacerile grupului Agricola, creștere de 8% în primele 9 luni
În primele nouă luni ale anului 2019 grupul de firme Agricola menține dimanica anului trecut, înregistrând o creștere a cifrei de afaceri de...