Agricola a început exporturile de Salam de Sibiu în SUA
Grupul Agricola a început din luna martie exportul Salamului de Sibiu Agricola IGP pe piața americană, acesta devenind astfel primul aliment românesc de origine animală exportat în această țară după o întrerupere de mai multe zeci de ani a liniei de schimburi comerciale bilaterale pe acest segment.
„Experiența echipei noastre în producția acestui sortiment de excepție a contribuit substanțial la derularea întregului demers de acreditare a salamurilor crud-uscate în SUA, care a fost unul de lunga durată, date fiind procesele legislative complexe. Începand cu 2014, Agricola a înaintat o cerere de solicitare pentru acreditare SUA și abia în septembrie 2021 am primit vizita oficială din partea Departamentului de Agricultura (USDA) - serviciul de inspecție și siguranță alimentară, unde am «trecut» etapa finală specifică procesatorilor. Ne-am aliniat în integralitate la toate condițiile impuse pentru obținerea certificării de export SUA, evident cu eforturi și costuri aferente”, declară Angelica Șmil, Director General Salbac SA.
Citiți și: Mezelurile, o categorie în care inflația pune frână fenomenului de premiumizare
În 2022 Grupul Agricola a avut o creștere importantă în ceea ce privește exporturile de carne de pasăre, care au o pondere de 18,2% în total vânzări. În categoria de ready-meals, 27% din totalul producției merge la export, iar în ceea ce privește mezelurile și preparatele din carne, cea mai mare pondere o deține comerțul modern (50%), urmat de retailul independent (30-35%) și exporturi (15-20%).
Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie. Compania deţine 18% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 9% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 42% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen).
În ultimul an (iulie 2022 – iunie 2023 versus iulie 2021 – iunie 2022), volumul de mezeluri achiziționate pentru consumul casnic a crescut ușor. Concret, vorbim despre un plus de 1,8% la nivelul pieței, vedetele la capitolul creștere fiind cârnații (+5,4%), șunca (3,7%) și specialitățile, inclusiv mușchiul (2,4%), potrivit datelor GfK Consumer Panel.