Consumul de produse de igienă orală la români, în creștere

Consumul de produse igienă orală la nivel local a înregistrat un avans anul trecut comparativ cu anul 2013, potrivit unui studiu Nielsen citat de GSK. Astfel, un român a consumat 1,5 tuburi de pastă de dinți de-a lungul anului 2014, în creștere față de 2013 când consumul național se situa în medie la circa 1 tub/an. De asemenea, ultimele date de la nivel național arată că românii își schimbă acum periuța de dinți o dată la 1,5 ani, mai des față de statisticile din 2013, care arătau că un român folosea aceeași periuță de dinți timp de 2 ani.Consumul de produse de igienă orală la români, în creștere

La nivel urban, românii folosesc în medie 2 tuburi de pastă de dinți pe an, mai bine decât anul trecut, când folosea 1,5 tuburi într-un an și își schimbă acum periuța la 1,5 ani, mai des față de datele anterioare, care indicau o perioadă de folosire de 2 ani/periuță.

O creștere a consumului de produse de igienă orală s-a întregistrat și în mediu rural, unde un locuitor folosește acum 1 tub de pastă de dinți timp de 2,5 ani, față de 3 ani, cum arătau datele anterioare. Cu toate astea, românii din mediul rural  își schimbă în continuare periuța de dinți numai o dată la 10 ani.

Jumătate dintre români își periază dinții mai puțin de 2 ori pe zi

Majoritatea românilor nu se spală pe dinți seara, așa cum recomandă stomatologii, ci doar dimineața, pentru că identifică periajul dentar cu momentul de pregătire pentru interacțiune socială, potrivit studiului Oral Care Education, realizat în luna noiembrie de compania Millward Brown pentru GSK Consumer Healthcare. Astfel, în lipsa unei întâlniri cu prietenii, colegii de serviciu sau a unei activități din afara casei, este mai probabil ca românii să aleagă să nu se spele pe dinți și să ignore consecințele asupra sănătății.

Peste 45% dintre respondenți au declarat că își periază dinții mai puțin de 2 ori pe zi, deși 90% din eșantion este de acord cu importanța rutinei minime de dimineața și seara, iar unu din zece a spus că se spală pe dinți doar de câteva ori pe săptămână, o dată pe săptămână sau ocazional (mai rar de o dată pe săptămână). 

Pentru 8 din 10 români, principala barieră de igienă orală este programul aglomerat al zilei și lipsa facilităților pentru a se spăla pe dinți la serviciu.

Întrebați care sunt beneficiile pentru care se spală pe dinți, majoritatearespondenților (45%) au declarat că o fac pentru a avea o respirație plăcută, 36% pentru senzația de dinți curați, în timp ce 17% pentru beneficiul de albire a dinților. Doar o mică parte din categoria celor mai riguroși în igiena orală au menționat că, pentru ei, dinți sănătoși înseamnă pe lângă toate acestea și să nu ai carii vizibile.

GSK susține igiena orală prin campania ”Zâmbește România”

Cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății Orale, GSK Consumer Healthcare a lansat cea de-a patra ediție a campaniei de educare și promovare a igienei orale corecte, Zâmbește România, susținută de Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®  și Corega®.

Și în acest an, prin campania ”Zâmbește România”, producătorul va încerca să îmbunătățească starea de sănătate orală a românilor aducând soluții concrete și programe educaționale pentru o mai bună sănătate orală.

În 2015, cu îndemnul „Inspiră România să zâmbească sănătos!”, campania îi invită și îi încurajează pe români să se alăture campaniei, arătând ce ar face ei concret pentru a provoca o schimbare printre oamenii din jur și semnalizând că igiena orală e o problemă foarte importantă de sănătate.

Activitățile campaniei în 2015 vor include: caravana “Rabla pentru periuța ta” în București, Constanța, Timișoara, Alba-Iulia, Galați și Craiova; program de consultații gratuite oferite în 1500 de cabinete stomatologice din țară; program educațional în școlile din 7 orașe și în zona rurală; parteneriat cu Salvați Copiii pentru tratamente dentare gratuite acordate copiilor din familii sarace.

În cei trei ani de desfășurare a campaniei, peste 100,000 de români au beneficiat în mod direct de soluțiile de îngrijire orală oferite gratuit. Puteți urmări calendarul complet al activităților Zâmbește România pe www.zambesteromania.ro și pe facebook.com/zambesteromania.

În România, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o tradiție  puternică pe piața locală, de peste 25 de ani. Portofoliul său include mărci bine cunoscute precum ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®, Voltaren® si Theraflu®.
 

Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Igiena orală, o categorie unde potențialul poate fi exploatat cu ajutorul inovațiilor
Igiena orală, o categorie unde potențialul poate fi exploatat cu ajutorul inovațiilor
O stagnare la nivel de valoare și volume comercializate sau în cel mai bun caz creșteri modeste pe anumite subcategorii. Așa s-ar traduce 2021...
Tehnologia, tot mai întâlnită în rutina zilnică de îngrijire orală
Tehnologia, tot mai întâlnită în rutina zilnică de îngrijire orală
Articol scris de Anca Peleșteanu, Research Analyst, MEDNET Research. Anul 2020 vine cu o notă mai optimistă în ceea ce privește igiena orală...