Alfredo Seafood anunță noi planuri de extindere și inovație
Alfredo Seafood, brand românesc de top pe piața locală de pește și fructe de mare și lider pe categoria de pește proaspăt ambalat, anunță noi planuri de dezvoltare a portofoliului de produse, creșterea capacităților de producție, investiții în inovație, dar și campanii de educare a publicului.
Evoluția brandului Alfredo Seafood în segmentul de creveți sau inovațiile de ambalaj, precum investițiile în tehnnologia skin de ambalare a peștelui refrigerat, au fost printre inițiativele care au condus la consolidarea poziției pe piață.
Evoluția businessului a atras cu sine și diversificarea gamelor de produse. Astfel, în 2013, portofoliul Alfredo Seafood cuprindea, în categoria de pește, macrou, merluciu și somon, preponderent în formă congelată. În prezent, sub marca Alfredo Seafood sunt comercializate peste 36 de tipuri de pește și fructe de mare. S-au lansat produse inovatoare, cum ar fi sortimentele gata de gătit sau cele ambalate cu tehnologia skin, precum și numeroase specialități din fructe de mare, printre care creveții, calamarul sau carnea de scoică.
Citiți și: Produsele din pește, o categorie în care promoțiile luptă cu pragmatismul consumatorilor
Comportamentul de consum a suferit, la rândul său, transformări importante în ultimii zece ani. Românii au devenit tot mai interesați să consume pește și fructe de mare, în special creveți. Potrivit datelor din piață, media anuală a consumului de pește și fructe de mare din România se ridică la 8–9 kilograme pe cap de locuitor, mai mare de câteva ori față de 2013. În prezent, din estimările Alfredo Seafood, piața locală de pește și fructe de mare se situează la valoarea de aproape un miliard de euro, un prag istoric pentru România.
“Parcursul Alfredo Seafood nu a fost ușor, dar sunt mulțumit de tot ceea ce am realizat până acum. Suntem într-o industrie dificilă și foarte sensibilă la orice element perturbator economic sau geopolitic. Cu toate acestea, am traversat cu bine perioade dificile precum anii marcați de efectele crizei din 2008 – 2009, pandemia de Covid-19 și conflictul din Ucraina. În tot acest răstimp, am reușit să ne poziționăm ca unul dintre jucătorii cheie ai industriei. Ne-am extins capacitatea de procesare și ambalare a fabricii noastre din București de 4 ori, am investit constant în inovație și am lansat gamele Gata de Gătit și ambalajele 100% reciclabile. Dar dincolo de cifre, sunt recunoscător echipei și partenerilor mei. Suntem astăzi în acest punct și datorită lor. A fost un drum sinuous, dar ghidat de pasiune, și cu siguranță nu ne vom opri aici”, a spus Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood.
Planurile de dezvoltare ale Alfredo Seafood includ și extinderea pe alte piețe, marca fiind deja prezentă pe rafturile magazinelor din Republica Moldova, Ucraina, Ungaria și Bulgaria.
La nivel de grup, compania Bistromar la Timona, care deține și brandul Alfredo Seafood, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 120 milioane de lei, în creștere cu peste 15% față de 2022.
Produsele marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Selgros Cash&Carry, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa.
În prezent, Alfredo Seafood este una dintre cele trei divizii de business ale Bistromar la Timona, companie deținută de către familia Dărmănescu. Alfredo Seafood reprezintă divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare, iar celelalte două sunt: Frigonet Logistics, dedicată serviciilor de logistică și transport național al produselor congelate și refrigerate; BistroMar, restaurant - pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floreasca, din București.