FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Alfredo Seafood: Consumul de creveți pe piața locală a crescut cu 15% în T1

Alfredo Seafood: Consumul de creveți pe piața locală a crescut cu 15% în T1

Piața de creveți în România a continuat să crească cu aproximativ 15% în primul trimestru din 2023, față de aceeași perioadă a anului trecut, urmărind tendința ascendentă a ultimilor ani, arată datele Alfredo Seafood.

Astfel, în preferințele românilor, pe segmentul fructelor de mare, creveții sunt pe primul loc cu 50% din totalul vânzărilor, urmați de scoici, cu aproximativ 15% și calamar, cu 7%.

Potrivit companiei, consumul de creveți crește în contextul în care consumatorii din România au devenit, în ultimii ani, tot mai interesați de o alimentație sănătoasă, bazată pe diete mediteraneene. Această tendință s-a manifestat încă din 2020 și s-a accentuat, în ultimii ani.

La nivelul portofoliul companiei, creveții au fost cele mai vândute fructe de mare în primul trimestru din 2023, înregistrând o creștere cu peste 30% față de primele luni din 2022. Diferitele sortimente de creveți au cumulat aproximativ 60% din valoarea vânzărilor, urmați de scoici, calamar și caracatiță, fiecare totalizând sub 10%.

“Tendința de creștere a consumului de creveți, pe care am remarcat-o încă din perioada pandemiei, a accelerat în prima parte din 2023. Rezultatele înregistrate de Alfredo Seafood, la nivelul gamei de fructe de mare, în prima parte a anului, se oglindesc și în piață. Cred că românii au devenit mult mai atenți cu ceea ce mănâncă și mult mai bine informați legat de beneficiile alimentelor pentru sănătate, certificările de calitate, proveniență și chiar modalitatea de prelucrare a produselor. Creveții sunt unul dintre cele mai sănătoase alimente, nu doar gustoase, cu un conținut mare de vitamine, proteine, acizi grași și numeroase alte substanțe nutritive. În plus, românii au început, încă de acum doi ani, să prepare tot mai des acasă specialități pe bază de creveți, pentru că au constatat, în perioada de restricții, că sunt mult mai ușor de gătit decât se așteptau”, a explicat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood.

Potrivit calculelor Alfredo Seafood, la finalul anului 2022, valoarea segmentului fructelor de mare în România era de peste 60 de milioane de euro.

Conform experților în domeniu, creveții de cea mai bună calitate provin din Asia, preponderent din Vietnam, India și Bangladesh, precum și de pe coastele Americii de Sud și sunt atât sălbatici, cât și de acvacultură.

Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Selgros Cash&Carry, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa.

Alfredo Seafood reprezintă divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare, iar celelalte două sunt: Frigonet Logistics, dedicată serviciilor de logistică și transport național al produselor congelate și refrigerate; BistroMar, restaurant - pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floreasca, din București.

 

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content