Piața de pește de acvacultură a atins 60.000 de tone
Piața locală de pește de acvacultură se ridică în prezent la circa 60.000 tone anual, respectiv 50% din totalul pieței de pește.
Segmentul de acvacultură se afla, înaintea declanșării pandemiei COVID-19, într-un proces de creștere susținută, de aproximativ 3-4% pe an.
Potrivit prognozelor Alfredo Seafood, în mai puțin de zece ani, dacă se păstrează același ritm pentru peștele de cultură, acesta va depăși ca pondere peștele sălbatic. Din cele 60.000 de tone de pește de acvacultură comercializate anual în România, circa 10% este certificat ASC (Aquaculture Stewardship Council), atestare acordată peștelui de cultură crescut în mediu controlat, curat și hrănit cu mâncare ecologică. Crescătoriile de unde provin acești pești sunt certificate ASC, la rândul lor, și recunoscute pentru respectarea normelor internaționale în ceea ce privește protecția habitatelor naturale și pescuitul sustenabil.
În perioada de izolare și imediat după relaxarea restricțiilor, tendința observată la nivelul portofoliului Alfredo Seafood a fost de creștere a vânzărilor fructelor de mare certificate ASC. Astfel, în intervalul martie – iunie, vânzările de creveți s-au majorat cu 30% față de aceeași perioadă din 2019. „În lunile în care oamenii au stat preponderent acasă, am observat o creștere a vânzărilor fructelor de mare cu certificare ASC, în special a creveților. S-a gătit mai mult acasă și observ că a crescut interesul românilor pentru rețetele mediteraneene, pe bază de creveți, pe fondul preocupării tot mai mari de a mânca sănătos, de a consuma mai multe produse de calitate și, probabil, și al încercării de a găti preparate asemănătoare cu cele servite la restaurante”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood.
„Direcția actuală pe care merge piața, atât în România, cât și la nivel internațional, este de majorare a ponderii peștelui și a fructelor de mare de crescătorie. În ultimii cinci ani, segmentul de pește de acvacultură vândut în România a crescut cu circa 4% în fiecare an. Produsele de acvacultură, fie că vorbim de pește sau de fructe de mare, iau un mare avânt pe piață și nu pentru că nu ar mai fi aceeași cerere pentru sortimentele sălbatice, ci pentru că resursele din oceane și mări sunt în scădere”, a adăugat fondatorul Alfredo Seafood.
”În prezent, segmentul alimentar, în general, și cel al produselor pescărești, în special, nu cred că va fi afectat major de pandemie, decât dacă aceasta va provoca o criză economică gravă. Este nevoie ca jucătorii din industrie să se adapteze noului context, iar această adaptare presupune găsirea unor modele noi, mai eficiente. Cred că soluția stă în investițiile în aparatură și echipamente de automatizare și robotizare. Totuși, acestea sunt costuri pe care întreprinderile mici și mijlocii nu și le permit. De aceea, programele guvernamentale cum este IMM INVEST sunt salutare și trebuie implementate cât mai rapid, cu atât mai mult în această perioadă”, a mai punctat fondatorul Alfredo Seafood.
Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013.
Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa.