Alfredo Seafood, creștere de 5% în 2020
Alfredo Seafood, importator și distribuitor de pește și fructe de mare, va încheia anul cu o cifră de afaceri de 80 de milioane de lei, un avans de 5% față de rezultatele obținute anul trecut.
”Imediat după decretarea stării de urgență, oamenii au fost speriați, iar consumul s-a redus pentru foarte multe categorii de produse. Am remarcat o scădere a consumului de pește de 20%, în perioada de izolare, dar din fericire lucrurile au reînceput să intre pe un făgaș normal după ridicarea restricțiilor”, afirmă Cristian Dărmănescu, fondatorul companiei.
Deși segmentul de piață pe care activează compania a fost per ansamblu afectat de contextul economic, iar în intervalul martie-iunie scăderea comenzilor din HoReCa a fost de 75%, Alfredo Seafood a reușit să își relanseze businessul prin comenzile venite de la retaileri. Omul de afaceri estimează că segmentul de comerț tradițional a crescut cu circa 10%, deoarece consumatorul final s-a orientat către magazinele care nu fac parte din marile lanțuri internaționale și unde aglomerația era mai mică.
El susține că revirimentul din a doua jumătate a anului în curs se datorează interesului ridicat al consumatorilor pentru o alimentație sănătoasă și faptului că multe studii atestă că vitaminele conținute de carnea de pește ajută considerabil organismul în lupta împotriva bolilor.
Din portofoliul Alfredo Seafood, pe partea de produse proaspete cele mai vândute au fost păstrăvul, dorada, lupul de mare (biban) și somonul. Pe segmentul produselor congelate, campionii sunt macroul, merluciul, heringul, șprotul, creveții și restul fructelor de mare. Cristian Dărmănescu observă că odată cu mijlocul lunii mai românii au început să consume cantități mai mari de creveți decât anul trecut, iar această tendință a continuat pe tot parcursul anului.
În prezent, vânzările Alfredo Seafood se ridică la circa 400-500 de tone pe lună, semn că piața locală se apropie de maturitate, dinamică determinată în ultimii ani de interesul consumatorilor pentru produsele proaspete. O altă tendință, notează Cristian Dărmănescu, este creșterea consumului de pește sălbatic, unul dintre cele mai sănătoase alimente.
În următoarea perioadă compania se va concentra pe extinderea gamei “Gata de Gătit”, care conține produse tranșate, fără solzi, eviscerate, filetate și chiar porționate, în cazul peștilor mari. ”Ne dorim să adaugăm mai multe soiuri de pește în această gamă, pentru că am observat că există un interes în creștere, generat de lipsa de timp și stresul cotidian. Oamenii sunt tot mai ocupați, în contextul lucrului de la domiciliu și a școlii online, iar în perioada aceasta se gătește acasă foarte mult. Așadar, venim în ajutorul clienților noștri cu o gamă cât mai largă de produse pe care trebuie doar să le prepare termic”, detaliază omul de afaceri.