AB InBev renunță la Grolsch și Peroni pentru 2,9 mld. dolari

Anheuser-Busch InBev a acceptat oferta Asahi Group de a cumpăra brandurile de bere Peroni, Grolsch și Meantime deținute de SABMiller pentru 2,9 miliarde de dolari, într-o nouă încercare a AB InBev de a obținea acordul autorităţilor de reglementare pentru achiziţia SABMiller, scrie Bloomberg.  AB InBev renunță la Grolsch și Peroni pentru 2,9 mld. dolari

Tranzacția include atât preluarea celor trei branduri premium din portofoliului SABMiller cât și a businessurilor conexe din Italia, Olanda și Marea Britanie de către producătorul japonez, însă achiziţia este condiţionată de aprobarea preluării SABMiller de către AB InBev.

Dacă se va concretiza, aceasta va fi cea mai mare tranzacție a Asahi, preluarea celor trei branduri oferindu-i totodată acees pe piața din Europa. Asahi este cel mai mare producător de bere din Japonia, având o cotă de piață de 38%, însă grupul intenționează să se dezvolte în afara țării, unde piața berii a scăzut în ultimii 20 de ani, ca urmare a scăderii populației și a creșterii consumului de vin.

”Există o îngrijorare despre cum se va descurca Asahi în Europa, în condiţiile în care nu au nicio experienţă aici, iar istoria şi tradiţia berii este mult mai înrădăcinată decât în Asia. Au o experienţă bună în gestionarea costurilor în noile achiziţii, dar încă nu putem spune dacă se vor descurca să gestioneze dintr-o perspectivă europeană a brandului”, a explicat Masashi Mori, un analist din Tokyo pentru Credit Suisse.

AB InBev a anunțat, în octombrie 2015, că a ajuns la un acord pentru preluarea SABMiller, în schimbul sumei record de 105 miliarde de dolari. Finalizarea tranzacției necesită aprobarea autorităților de reglementare din cele peste 100 de piețe în care operează cei doi producători, iar decizia de a vinde brandurile Peroni, Grolsch și Meantime face parte din planul prezentat autorităților de concurență din Uniunea Europeană pentru a câştiga acordul acestora.

Dacă AB InBev nu va reuși să obțină aprobările necesare de la autoritățile de reglementare pentru finalizarea tranzacției sau dacă acționarii SABMiller resping acordul, atunci AB InBev trebuie să plătească SABMiller un comision în valoare de 3 miliarde de lire sterline pentru anularea tranzacției. 

AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
În contextul în care categoria berii fără alcool experimentează una dintre cele mai rapide creșteri, AB InBev investește milioane de euro în...
Producătorul Stella Artois, performanță peste estimările analiștilor în T3
Producătorul Stella Artois, performanță peste estimările analiștilor în T3
Vânzările înregistrate de Anheuser-Busch InBev în trimestrul al treilea din acest an au depășit estimările analiștilor și au dus...
AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro
AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro
Anheuser-Busch InBev, liderul pieței de bere la nivel mondial, ia în considerare vânzarea unor branduri pe care le comercializează în Germania...
Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
În ciuda crizei sanitare, Anheuser-Busch InBev a înregistrat vânzări în creștere în intervalul iulie – septembrie, spre deosebire de...
AB InBev achiziționează un producător de bere din SUA
AB InBev achiziționează un producător de bere din SUA
AB InBev, cel mai mare jucător din industria globală a berii, intenționează să se extindă pe piața din Statele Unite ale Americii prin...
Volumele AB InBev bifează în T2 cea mai mare creștere din ultimii cinci ani
Volumele AB InBev bifează în T2 cea mai mare creștere din ultimii cinci ani
AB InBev, cel mai mare jucător din industria globală a berii, a raportat în cel de-al doilea trimestru cea mai bună performanță în ceea ce...