AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro
Anheuser-Busch InBev, liderul pieței de bere la nivel mondial, ia în considerare vânzarea unor branduri pe care le comercializează în Germania în încercarea de a-și eficientiza portofoliul, scrie Bloomberg.
Producătorul caută cumpărători pentru branduri precum Franziskaner Weissbier, Hasseroeder și Spaten, valoarea totală a tranzacției urmând să depășească un miliard de euro. O astfel de mutare reprezintă un semnal clar că noul CEO, Michael Doukeris, accelerează planul de eficientizare a businessului și de orientare spre noi tipuri de băuturi, precum seltzer (băutură alcoolică carbogazoasă cu aromă de fructe).
Totodată, reducerea prezenței pe piața berii din Germania, una foarte fragmentată, ar putea contribui la micșorarea datoriilor acumulate în urma unor achiziții făcute de fostul CEO, Carlos Brito.
AB InBev are peste 2.000 de angajați în Germania, acolo unde piața berii este disputată de mii de branduri locale mici.
Potrivit lui Doukeris, industria băuturilor alcoolice va trece printr-o transformare majoră în condițiile în care peste 60% din creșterea pieței va fi susținută de alte categorii în afara berii.
AB InBev a moștenit multe dintre brandurile de bere din Germania în urma unei tranzacții cu Interbrew.