Tranzacție de 11,3 mld. dolari între AB InBev și Asahi
Asahi Group Holding, proprietarul Ursus Breweries, a ajuns la un acord de preluare a Carlton & United Breweries, filiala australiană a Anheuser-Busch InBev, pentru 11,3 miliarde de dolari, scrie publicația Foodbev Media. Tranzacția așteaptă acordul autorităților de concurență și ar urma, în cazul unui răspuns pozitiv, să se concretizeze până la începutul anului viitor.
Carlton & United Breweries (CUB) deține o cotă de aproape 50% pe piața berii din Australia, având în portofoliu mărci precum Foster’s și Victoria Bitter, una dintre cele mai populare beri în această piață.
Ca parte a tranzacției, Asahi va câștiga drepturile de comercializare a portofoliului brandurilor globale și internaționale ale AB InBev pe teritoriul Australiei. Reprezentanții producătorului de bere au declarat că achiziția CUB îi va accelera expansiunea și în alte piețe, în regiunea APAC, dar și la nivel global. De cealaltă parte, vânzarea CUB va ajuta AB InBev să-și reducă datoriile de peste 100 de miliarde acumulate inclusiv pe fondul preluării SABMiller.
În același scop, AB InBev a anunțat că încă analizează o eventuală listatre pe bursă a unei participații minoritare la divizia din Asia Pacific, excluzând subsidiara australiană, ”cu condiția ca operațiunea să poată fi efectuată la o evaluare corectă”.
Asahi nu este la prima achiziție a unor active deținute de AB InBev. În 2017, japonezii au preluat mai multe afaceri intrate în portofoliul AB InBev după fuziunea acestuia cu SABMiller, printre care și Ursus Breweries, numărul 1 pe piața berii din România, într-o tranzacție de 7,3 miliarde de euro.
Anul trecut, divizia din Asia Pacific a raportat afaceri de 8,47 de miliarde de dolari, susținută de un avans puternic pe piața din China, unde brandurile sale super premium ”au continuat să crească semnificativ”. În primul trimestru al anului, volumul AB InBev în Asia Pacific a scăzut cu 1,3% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.