Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
În ciuda crizei sanitare, Anheuser-Busch InBev a înregistrat vânzări în creștere în intervalul iulie – septembrie, spre deosebire de competitorii săi direcți. Cel mai mare producător de bere din lume și-a adaptat rapid lanțul de aprovizionare și a pus accent pe prezența în online.
Drept urmare, în trimestrul trei din acest an, volumele vândute de AB InBev au crescut cu 1,9%, lucru care a condus la un avans al veniturilor de aproximativ 4%, până la 12,8 miliarde de dolari.
„Am înregistrat o performanță puternică și echilibrată, adaptându-ne rapid pentru a satisface nevoile în continuă schimbare ale clienților și consumatorilor noștri”, susține Carlos Brito, CEO AB InBev.
Iar ultimele rezultate raportate de producătorul de bere arată o revenire considerabilă a vânzărilor după ce în primele două trimestre din acest an, veniturile sale erau în medie cu 17% mai mici decât în perioada similară din 2019.
În Europa, producătorul a înregistrat o creștere a veniturilor în jurul pragului de 5%, avans susținut atât de consumul acasă, cât și de redeschiderea teraselor pe timpul verii. Totodată, tendința consumatorilor de a alege produsele premium a avut un impact pozitiv în vânzările raportate de AB InBev.
În privința piețelor extra comunitare, trendul de premiumizare a condus în Brazilia la vânzări cu 25,4% mai mari în trimestrul trei din acest an față de perioada similară a anului trecut.
Veniturile cumulate ale mărcilor globale, între care Budweiser, Stella Artois și Corona au crescut în medie cu 6,8%, cu o performanță de peste 15% înregistrată de Stella Artois pe piețele din afara Belgiei.
Performanța bună a permis companiei să acopere o parte din datoriile trecute. Numai în trimestrul trei, AB InBev a rambursat datorii de 11,4 miliarde de dolari.