8 consumatori din 10 și-au schimbat obiceiurile alimentare în timpul pandemiei

Până la 85% dintre americani susțin că au făcut schimbări în privința produselor alimentare pe care le mănâncă sau în modul în care pregătesc alimentele, din cauza pandemiei de coronavirus, arată datele studiului Food and Health realizat de International Food Information Council citat de Food Business News. 8 consumatori din 10 și-au schimbat obiceiurile alimentare în timpul pandemiei

Principala modificare punctată de 60% dintre consumatorii americani se referă la gătitul acasă. Dar, dincolo de principalele mese, unul din trei respondenți a declarat că are mai multe gustări pe zi și un sfert recunosc că se gândesc mai des la mâncare decât obișnuiau să o facă.

Sunt însă și consumatori care au folosit perioada de izolare pentru a alege mai atent alimentele și modul de preparare. 20% dintre cei chestionați spun că au mâncat mai sănătos decât în mod normal, deși au mâncat mai mult și au consumat mai multe produse din cămară sau din congelator.

Studiul a evidențiat faptul că obiceiurile consumatorilor mai tineri au fost cele mai afectate de pandemie. Peste 40% dintre consumatorii sub 35 de ani spun că au avut mai multe gustări decât în mod normal, comparativ cu 26% dintre consumatorii cu vârsta de peste 50 de ani. De asemenea, consumatorii mai tineri sunt cei care au mâncat mai mult și mai nesănătos în perioada izolării.

Joseph Clayton, Președintele International Food Information Council, susține că, deși este prea devreme pentru a spune că aceste noi obiceiuri de consum se vor menține sau nu, rămâne totuși clar că această pandemie și efectele sale reprezintă evenimentul cu cel mai mare impact într-un termen atât de scurt asupra obiceiurilor alimentare și a comportamentelor de consum.

Au rămas însă aproape neschimbați factorii care cântăresc mai mult în decizia de achiziție. Pe primul loc în rândul consumatorilor americani a rămas gustul, urmat de preț, apoi de sănătate și comoditate.

Atenția la impactul asupra mediului a scăzut însă considerabil. Doar 39% dintre cei chestionați au menționat că sustenabilitatea are un impact asupra deciziilor de achiziție, în timp ce 40% susțin că este important ca producătorul să aibă „un angajament” privind sustenabilitatea și practicile agricole „curate”.

Atitudinea față de sănătate s-a schimbat major. Mai bine de jumătate dintre consumatorii care au luat parte la studiu au declarat că sănătatea contează mai mult decât în 2010. Însă, atenția sporită asupra sănătății poate fi legată de un număr tot mai mare de persoane care apelează la diferite tipuri de diete. În 2020, 43% dintre consumatori au urmat o dietă specifică sau un regim alimentar, în creștere de la 38% în 2019 și 36% în 2018. Postul intermitent a fost cel mai popular (10%), urmat de alimentația „clean”, bazată pe produse bio (9% ) și de dieta ketogenică, bogată în grăsimi (8%).

Crește și numărul americanilor care caută alternative pentru proteina animală.
Potrivit sondajului, aproape 30% dintre consumatori au declarat că au consumat mai multe proteine din surse vegetale, iar 24% au declarat că au mâncat mai multe lactate pe bază de plante. Puțin sub 20% susțin că au consumat produse vegetale ca alternativă pentru carne.

Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Studiu: Interesul pentru alimentația pe bază de plante a crescut semnificativ în ultimul an
Studiu: Interesul pentru alimentația pe bază de plante a crescut semnificativ în ultimul an
Danone România a publicat cele mai recente date ale studiului său privind tendințele alimentare ale românilor, cu un accent special pe produsele...
Laptele vegetal, o categorie în care beneficiile pentru sănătate au detronat presiunea inflației
Laptele vegetal, o categorie în care beneficiile pentru sănătate au detronat presiunea inflației
O categorie la început de drum în România, aleasă în special datorită beneficiilor pentru sănătate, alternativele la lapte, pe bază de...
„Snackificarea”, un trend care sfidează consumul tradițional
„Snackificarea”, un trend care sfidează consumul tradițional
Revenirea obiceiurilor de consum post pandemie a impulsionat vânzările în categoria snackurilor, dar, pe termen lung, dezvoltarea acesteia se va...