Studiu: Interesul pentru alimentația pe bază de plante a crescut semnificativ în ultimul an

Danone România a publicat cele mai recente date ale studiului său privind tendințele alimentare ale românilor, cu un accent special pe produsele pe bază de plante, care arată că, deși carnea continuă să fie prezentă frecvent în alimentația românilor, cu 31% consumând-o aproape zilnic și 42% incluzând-o în dietă de două – patru ori pe săptămână, interesul pentru alimentația pe bază de plante a crescut semnificativ în ultimul an. În prezent, 39% dintre persoanele care au participat la studiu declară că aleg să includă în mod regulat produse pe bază de plante în dieta lor, față de 30% anul trecut, marcând o schimbare notabilă în preferințele consumatorilor. Studiu: Interesul pentru alimentația pe bază de plante a crescut semnificativ în ultimul an

Studiul Danone, care a comparat obiceiurile alimentare din România, Bulgaria și Ungaria, arată că românii sunt din ce în ce mai interesați de beneficiile sănătății și sustenabilității asociate cu alimentele pe bază de plante. Alpro, parte a portofoliului Danone, vine în întâmpinarea acestei cereri în creștere cu o gamă variată de produse vegetale, inclusiv băuturi vegetale, produse fermentate, creme pentru gătit și deserturi.

Interesul crescut pentru produsele pe bază de plante nu se limitează doar la preferințele de gust sau la restricțiile alimentare specifice. 33% apreciază gustul acestora, iar 30% sunt motivați de impactul asupra mediului. Tinerii, în special cei între 25 și 34 de ani, se disting prin adoptarea acestei schimbări către un consum mai responsabil și conștient.

„Produsele pe bază de plante nu mai sunt de mult timp doar un trend ci au devenit parte a vieții noastre ca români. Ne uităm din ce în ce mai mult la alegerile pe care le facem în materie de alimentație și asta nu poate decât sa ne bucure și să ne provoace în același timp pentru că înseamnă să ținem constant pasul cu cerințele consumatorilor noștri. Astfel am relansat gama BIO reintroducând Alpro Cocos BIO 1l și lansând pe piață băutura de soia cu aromă de vanilie BIO. De asemenea, am inovat și în zona deserturilor prin noile deserturi proaspete cu aromă de vanilie sau ciocolată. Continuăm să ne angajăm în sprijinirea celor care aleg să consume produse pe bază de plante, oferindu-le o varietate largă de rețete și gusturi care să îmbogățească experiența alimentară a fiecăruia”, a declarat Ștefania Diaconu, Brand Manager Alpro România.

Dieta flexitariană, care promovează un consum variat de alimente, fără a elimina complet carnea din alimentație, devine din ce în ce mai populară în România. Acest regim alimentar flexibil permite includerea cărnii sau peștelui, alături de o varietate mare de fructe, legume și produse pe bază de plante, oferind o alternativă echilibrată pentru cei care doresc diversitate în alimentație fără a sacrifica gustul.

Conform studiului Danone, 30% dintre români aleg să urmeze diverse principii  alimentare, inclusiv flexitarianismul, reflectând o evoluție în preferințele și conștientizarea alimentară. Această schimbare sugerează o tendință crescută de explorare a diferitelor abordări alimentare, în căutarea unui stil de viață mai echilibrat și mai sustenabil.

„Indiscutabil, alimentația are un impact fundamental asupra sănătății noastre fizice și mentale. Dieta flexitariană poate fi parte a unui stil de viață sănătos. Este o dietă flexibilă care nu are multe restricții, este echilibrată, fiind prietenoasă pentru om dar și pentru mediu. Datorită acestei diete pot apărea diferite beneficii: menținerea sau chiar scăderea greutății, valori ale tensiunii arteriale în țintele optime prin diminuarea aportului de sodiu, reducerea riscului de boli cardiovasculare, stabilizarea nivelului glicemic și implicit scăderea riscului de diabet zaharat tip 2, încetinirea declinului cognitiv. Dar, să nu uităm că  nu e îndeajuns să mâncăm mai sănătos, ci și să facem mișcare, să ne hidratăm corespunzător și să gândim pozitiv”, a spus Prof. Dr. Gabriela Radulian.

Metodologie: În al treilea an de cercetare, studiul Danone desfășurat în perioada 16-22 martie 2024, efectuat de NMS Hungary Kft., a comparat obiceiurile alimentare din România, Bulgaria, Cehia, Slovacia și Ungaria. Analiza s-a concentrat pe un eșantion reprezentativ de 500 de respondenți din fiecare țară, acoperind un spectru demografic echilibrat între 18 și 64 de ani, distribuția egală pe gen și o reprezentare variată a locațiilor geografice.

Delia Corniciuc Director de Marketing Danone pentru regiunea Europa Centrala si de Est.jpg
Delia Corniciuc, numită Director de Marketing CEE în cadrul Danone
Danone România anunță numirea Deliei Corniciuc în funcția de Director de Marketing pentru regiunea Europa Centrală și de Est. Cu o...
analiza piata produse plant-based produse vegetale sanatoase produse de post. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Plant-based, pe traseul transformării de la nișă la experiență senzorială în masă
După ritmul de creștere galopant al pieței de produse plant-based cu care producătorii s-au obișnuit în ultimii ani, 2024 ar putea fi definit...
Danone România, afaceri de peste 1 miliard de lei la 25 de ani de producție locală
Danone România, afaceri de peste 1 miliard de lei la 25 de ani de producție locală
Danone România a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 1,099 miliarde de lei, în creștere cu 17,8% față de 2022 și o rată de...
O treime dintre români consumă în mod regulat produse pe bază de plante
O treime dintre români consumă în mod regulat produse pe bază de plante
Produsele pe bază de plante sunt o categorie în creștere în rândul preferințelor consumatorilor români, iar motivele pentru care astfel de...