FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Carrefour România, pe podiumul creșterii la nivel de grup în 2023

Carrefour România, pe podiumul creșterii la nivel de grup în 2023

Carrefour România a încheiat 2023 pe plus, bifând o cifră de afaceri de 2,9 miliarde de euro, în creștere de 7% prin comparație cu anul precedent. Rezultatul plasează piața locală pe locul al treilea în topul țărilor cu cea mai bună dinamică la nivel de grup, după Argentina și Belgia, țări în care Carrefour și-a majorat businessul anul trecut cu 151,9%, respectiv 9%, potrivit raportului financiar publicat de companie.

„În România, Grupul Carrefour a menținut trendul ascendent în 2023, raportând o creștere de 7%, susținută în principal de campaniile comerciale de succes desfășurate pe plan local”, este precizat în raportul menționat.

„Anul 2023 reprezintă o bornă pentru Carrefour România - nu numai că am finalizat achiziția Cora, ci am obținut și o creștere remarcabilă de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, cea mai mare creștere din regiune. Această realizare este o dovadă a forței și rezilienței operațiunilor noastre într-un mediu dificil, marcat încă de inflație. Abordarea noastră centrată pe client, vizibilă în toate campaniile noastre comerciale, care își propun să fie un sprijin de zi cu zi pentru nevoile clienților noștri, a fost din nou confirmată de alegerea românilor - aceste rezultate sunt un indiciu puternic că rămânem în topul preferințelor lor, iar obiectivul nostru este de a fi printre alegerile lor preferate și în 2024, cu sprijinul echipelor noastre excepțional de dedicate. În conformitate cu strategia Grupului, vom continua să ne menținem disciplina financiară strictă și să investim în expansiune, derulând campanii comerciale țintite, dezvoltând marca proprie și realizând finalizarea integrării Cora”, a declarat Régis Moratin, Chief Financial Officer Carrefour Romania. 

În ceea ce privește performanța raportată în trimestrul al patrulea, Carrefour a înregistrat o cifră de afaceri de 868 de milioane de euro, în creștere cu 4,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, rezultat care vine după o creștere de 17,8% în T4 2022 versus T4 2021. „Această performanță bună reflectă o îmbunătățire din perspectiva volumelor comercializate, dar și a traficului în magazin”, este punctat în raportul financiar.

La nivelul Europei (cu excepția Franței), Carrefour a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 26,02 miliarde euro, în creștere cu 5,5% față de 2022, în timp ce pe piața-mamă, retailerul francez a raportat o cifră de afaceri de 42,51 de miliarde de euro, bifând un plus de 4,7%.

2023, un an al consolidării pentru Carrefour

La nivel de grup, Carrefour a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 94,13 miliarde de euro, în creștere cu 10,4% față de anul precedent.

„În 2023 Carrefour a confirmat puterea modelului său, într-un mediu marcat de o inflație ridicată în Europa și a continuat trendul ascendent. Aceste rezultate confirmă relevanța planului Carrefour 2026 care începe să dea roade, segmentul de mărci proprii și canalul de online având un ritm accelerat de creștere”, a punctat Alexandre Bompard, CEO Carrefour Group.

În plus, 2023 a fost un an de consolidare pentru grupul francez, retailerul bifând mai multe achiziții, printre care preluarea din luna aprilie a rețelei cora în România, care opera 10 hipermarketuri și 9 magazine de proximitate. În luna iulie, Carrefour a semnat un acord cu Loius Delhazie pentru preluarea magazinelor cora și Match din Franța, iar în luna septembrie retailerul a anunțat a 47 de supermarketuri și magazine de proximitate de la El Corte Ingles.

La finalul anului 2023, Carrefour România deținea în România 447 de magazine în țară, dintre care 56 de formatul de hipermarket, 192 de supermarketuri, 171 de magazine de proximitate și 28 de magazine de tip discount. Retailerul operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content