FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Este oficial: Carrefour preia rețeaua de magazine cora

Este oficial: Carrefour preia rețeaua de magazine cora

carrefour preia cora

Retailerul francez Carrefour a semnat un acord de preluare a operațiunilor cora pe plan local, au confirmat pentru Progresiv reprezentanții Carrefour România. Tranzacția include cele 10 hypermarketuri cora, dar și magazinele de proximitate cora Urban și cei 2.400 de angajați. 

Tranzacția este supusă aprobării de către autoritățile abilitate în domeniul concurențial și se așteaptă a fi finalizată până la sfârșitul anului 2023.

Compania Carrefour este determinată să-și continue creșterea pe piața locală. Această achiziție demonstrează ambiția noastră de a deveni prima alegere a românilor în materie de retaileri, contribuind la rețeaua noastră cu două formate principale - hypermarketuri și magazine de proximitate. Carrefour are încredere deplină în formatul de hypermarket și în rolul său strategic pentru prezența locală, el fiind sursa principală pentru misiunile de cumpărare săptămânale și de satisfacere a nevoilor de bază ale clienților noștri. Prin acest proces vom adăuga 10 noi hypermarketuri pentru o acoperire națională cât mai bună. Sunt încântat de această realizare a businessului local și îmi propun să asigur o tranziție cât mai bună pentru toate părțile implicate - de la noii noștri colegi, furnizori sau viitori clienți”, declară Julien Munch, CEO Carrefour România.

 "Suntem mândri de performanța din ultimii ani a echipelor noastre din România și ne bucură faptul că putem să dăm o dinamică nouă acestor magazine și angajaților Cora România. Părăsim țara cu emoție, dar suntem totodată încrezători că această activitate va continua și se va dezvolta”, a declarat Pierre Bouriez, Director General Louis Delhaize Group.

Anunțul vine în contextul în care în 2021 grupul franco-belgian Louis Delhaize, proprietarul cora, a vândut portofoliul imobiliar din România către grupul austriac Supernova.

Tranzacția va ajuta Carrefour să-și consolideze poziția în clasamentul celor mai importanți jucători activi pe piața locală. Raportat la cifrele oficiale, Carrefour a înregistrat în România, prin cele patru entități cu care operează, o cifră de afaceri cumulată de 13,10 miliarde de lei în 2021, în creștere cu circa 3% față de anul precedent. De cealaltă parte, cora a fost singurul IKA care a înregistrat scăderi de vânzări în 2021, bifând un declin de 5% față de anul precedent, până la pragul de 1,5 miliarde de lei. Totodată, după ce în 2020 revenise pe profit, în 2021 retailerul a raportat pierderi de circa 43 de milioane de lei.

Astfel, prin preluarea cora, Carrefour își asigură în continuare un loc pe podiumul celor mai mari jucători activi pe piața locală de retail și chiar ar putea depăși Kaufland, al doilea cel mai mare retailer după cifra de afaceri, având în vedere faptul că în 2021 diferența între cei doi jucători era de doar 800 de milioane de lei.

Din punctul de vedere al rețelei de magazine, Carrefour a încheiat anul 2022 cu 402 magazine, dintre care 43 de hypermarketuri, iar pentru anul acesta se pregătește deschiderea primului hypermarket din Craiova. Odată cu finalizarea tranzacției, Carrefour va depăși pragul de 50 de hypermarketuri pe plan local, în timp ce pe zona de proximitate rețeaua de magazine va număra peste 140 de magazine.

Aceasta este una dintre cele mai mari tranzacții din ultimii ani în retailul local. Istoric, tranzacția cu cea mai mare valoare a fost preluarea Profi de către fondul de investiții Mid Europa Partners, în 2016, pentru 533 de milioane de euro. Carrefour nu este însă la prima tranzacție importantă pe plan local, în 2015 a semnat un acord de achiziție a rețelei de supermarketuri Billa, valoare tranzacției fiind evaluată la 96-97 de milioane de euro.

Cora și-a făcut intrarea pe piața românească în 2003, brandul operând în prezent 10 hypermarketuri în București și în marile orașe, magazinele de proximitate cora Urban și platforma de e-commerce cora.ro, pe care sunt listate peste 40.000 de produse. În 2013, prin intermediul platformei cora.ro, retailerul a lansat serviciul de livrare la domiciliu, și începând cu 2020 a extins accesul la cumpărături online prin serviciul coraExpress. La finalul lui 2022 retailerul a anunțat că își consolidează operațiunile e-commerce prin extinderea serviciului de livrare la nivel național.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content