Cora va închide toate magazinele din Belgia până în 2026

Lanțul belgian de retail Cora intenționează să închidă toate cele șapte magazine pe care le deține pe plan local până la începutul lui 2026, decizie care va afecta aproape 1.800 de angajați, scrie esmmagazine.com. Cora va închide toate magazinele din Belgia până în 2026. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Grupul Louis Delhaize, proprietarul Cora, a argumentat decizia printr-o serie de factori precum scăderea puterii de cumpărare, avansul retailului online, peisajul competitiv, modelul învechit de hipermarket și legislația muncii din Belgia.

Retailerul a adăugat că acest lucru a dus la ani de pierderi operaționale substanțiale, în ciuda eforturilor continue ale personalului și ale managementului de a îmbunătăți performanța financiară a Cora.

Pe de altă parte, compania a explorat și vânzarea hipermarketurilor altor mari retaileri, dar nu a găsit cumpărători interesați să achiziționeze întregul business în condițiile actuale de piață.

Grupul Louis Delhaize gestionează în prezent șapte hipermarketuri în Bruxelles, Anderlecht, Châtelineau, Hornu, La Louvière, Messancy, Rocourt și Woluwe-Saint-Lambert. Cora este ultimul brand de retail rămas în cadrul grupului Louis Delhaize în Belgia, după vânzărea celorlalte mărci ale sale – Match, Smatch și Delitraiteur – către competitori. Grupul a realizat încă o injecție de capital de 30 de milioane de euro la sfârșitul anului trecut.

Carrefour a încheiat în 2023 un acord cu belgienii de la Louis Delhaize prin care prelua cele 60 de magazine Cora și 115 supermarketuri Match din Franța, care au generat în 2022 venituri de 5,2 miliarde de euro. Majoritatea magazinelor sunt localizate în nordul și estul țării, regiuni unde Carrefour nu avea până acum o reprezentare foarte bună. Cora și Match au în total o cotă de piață de 22,5% pe piața franceză, poziție care va permite Carrefour să ajungă aproape pe aceeași poziție cu Leclerc. Tranzacția prin care Carrefour a achiziționat hipermarketurile Cora și supermarketurile Match a fost evaluată la 1,05 miliarde de euro.

Pe plan local, tranzacția a inclus cele zece hipermarketuri Cora, dar și magazinele de proximitate Cora Urban și cei 2.400 de angajați.

Kaufland Iasi deschidere magazin kaufland expannsiune retea de magazin. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Kaufland deschide al 6-lea magazin din Iași
Kaufland România își extinde prezența la nivel național și deschide al șaselea magazin din orașul Iași. Prin această investiție, compania...
Lidl produce la Vaslui, sub marca proprie Deluxe, mierea cremă cu fructe. Vezi mai multe revistaprogresiv.ro
Lidl produce la Vaslui, sub marca proprie Deluxe, mierea cremă cu fructe
Discounterul Lidl România continuă să aducă în gama sa premium, Deluxe, produse inovatoare, fabricate în România, și extinde portofoliul cu...
5 to go lansează Espresso, un nou concept de franciză. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
5 to go lansează Espresso, un nou concept de franciză
5 to go lansează Espresso, un nou concept de franciză, care aduce formatul „to go“ la un nivel superior de accesibilitate, atât pentru...
Magazine DIANA continuă expansiunea în județul Dâmbovița. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Magazine DIANA continuă expansiunea în județul Dâmbovița
Rețeaua de Magazine DIANA continuă extinderea în județul Dâmbovița prin deschiderea unui nou magazin în cartierul Micro 11 din municipiul...