Magazinele Cora din Franța vor trece sub brandul Carrefour până la finalul acestui an
Până la finalul acestui an retailerul francez Carrefour intenționează să transforme toate cele 60 de magazine Cora achiziționate sub brandul său. Cu toate acestea, brandul Match, achiziționat odată cu Cora, nu va dispărea de pe piața franceză, scrie Retaildetail.eu.
Din luna septembrie brandurile private ale Carrefour vor fi comercializate atât în Cora, cât și în magazinele Match și până în lună ianuarie a anului viitor sigla Cora va dispărea. Această achiziție va contribui cu 130 de milioane de euro în fiecare an la profitul brut al Carrefour până în 2027.
Carrefour intenționează să păstreze și să dezvolte brandul de magazine Match, separat de Carrefour Market.
Alexandre Bompard, CEO Carrefour, a subliniat că cei 22.000 de angajați ai celor două lanțuri de retail nu vor fi afectați de decizia luată, fară a fi planificiate concedieri sau înlocuirea managementului.
În urmă cu un an Carrefour a încheiat un acord cu belgienii de la Louis Delhaize prin care prelua cele 60 de magazine Cora și 115 supermarketuri Match din Franța, care au generat în 2022 venituri de 5,2 miliarde de euro. Majoritatea magazinelor sunt localizate în nordul și estul țării, regiuni unde Carrefour nu avea până acum o reprezentare foarte bună. Cora și Match au în total o cotă de piață de 22,5% pe piața franceză, poziție care va permite Carrefour să ajungă aproape pe aceeași poziție cu Leclerc.
Tranzacția prin care Carrefour a achiziționat hipermarketurile Cora și supermarketurile Match a fost evaluată la 1,05 miliarde de euro.
Pe plan local, tranzacția a inclus cele zece hipermarketuri Cora, dar și magazinele de proximitate Cora Urban și cei 2.400 de angajați.
Retailerul francez Carrefour a raportat pe piața din România o cifră de afaceri de 725 de milioane de euro (incluzând TVA), pentru primul trimestru al acestui an. Prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, compania a înregistrat o creștere de 1,7% în termeni organici (excluzând achiziția Cora și rezultatele magazinelor deschise în ultimele 12 luni), potrivit raportului financiar.