IGD: Comerțul alimentar global va crește cu 2,2 trilioane de dolari în următorii 4 ani
Estimările companiei de research și consultanță IGD privind evoluția pieței de retail până în 2024 indică un avans de 24% susținut în mare parte de evoluțiile din Asia. Potrivit analizei, Asia va genera jumătate din această creștere, în intervalul 2019 – 2024. În ce privește Europa, avansul vânzărilor este estimat la 16%, două treimi fiind datorate Europei Occidentale.
Jon Wright, Head of Retail Insight IGD, susține că „Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie vor reprezenta aproape două treimi din toate vânzările noi generate între 2019 și 2024. Printre primele cinci, Germania și Spania vor crește mai repede decât restul piețelor. Discounterii și magazinele online vor fi driverii de creștere până în 2024 în privința cotei de piață, câștigând teren în fața hypermarketurilor și a supermarketurilor. În rândul discounterilor, extinderea retailerilor regionali ca Aldi și Lidl va genera creștere, dar în anumite țări retaileri consacrați precum Rema 1000, Netto sau Eurospin vor contribui la dezvoltarea acestui segment. În ce privește magazinele online, în această zonă se vor face mai multe investiții în îmbunătățirea opțiunilor de livrare.”
Europa Centrală și de Est va sta, de asemenea, sub semnul creșterilor în retail și cele mai bune cifre sunt așteptate dinspre supermarketuri și magazinele de tip discount - aproape 50% din avans, conform estimărilor lui Amin Alkhatib, analist pe retail.
Însă piața unde analiștii IGD văd cele mai bune evoluții este Asia. Potrivit acestora, importanța Asiei pentru piața alimentară globală va continua să crească în condițiile în care cele 5 din cele mai importante 20 de piețe sunt pe acest continent. China, India, Japonia, Indonezia vor contribui la majoritatea creșterilor înregistrate până în 2024. Iar până în 2022, China va deveni cea mai mare piață alimentară a lumii, loc ocupat în acest moment de Statele Unite. Și tot China va genera 43% din avansul pieței asiatice de retail în următorii patru ani. India va crește, de asemenea, aportul la vânzările noi globale fiind estimat la 23%.





