Piața FMCG revine la o creștere „normală”, însă încrederea consumatorilor rămâne fragilă
După ce în perioada 2015-2019 industria bunurilor de larg consum s-a comportat ca un roller coaster, bifând creșteri anuale modeste de până în 1,1%, urmate de un avans de 4,7% în 2020 ca rezultat al pandamiei, analiștii de la IGD estimează revenirea la normalitate pentru acest an și o evoluție constantă pentru următorii cinci ani.
Avansul pentru acest an pentru industria bunurilor de larg consum va fi de 2% la nivelul regiunii, potrivit previziunilor IGD. “Până în 2026 ne așteptăm la o creștere a pieței de 5%. Cu toate acestea, este important de menționat că această evoluție se va baza în mare parte pe inflație și nu pe creștere volumică. În plus, creșterea va fi diferită de la țară la țară. Pe de altă parte, încrederea consumatorilor rămâne fragilă în ciuda perspectivelor pozitive”, potrivit IGD.
Toate formatele de retail vor bifa creșteri ale vânzărilor până în 2026, în schimb cota de piață a hypermarketurilor și supermarketurilor va scădea cu 2,5%, respectiv 2,8%, în timp ce magazinele de proximitate, discount și online vor experimenta creșteri ale vânzărilor.