Piața FMCG revine la o creștere „normală”, însă încrederea consumatorilor rămâne fragilă

După ce în perioada 2015-2019 industria bunurilor de larg consum s-a comportat ca un roller coaster, bifând creșteri anuale modeste de până în 1,1%, urmate de un avans de 4,7% în 2020 ca rezultat al pandamiei, analiștii de la IGD estimează revenirea la normalitate pentru acest an și o evoluție constantă pentru următorii cinci ani. Piața FMCG revine la o creștere „normală”, însă încrederea consumatorilor rămâne fragilă

Avansul pentru acest an pentru industria bunurilor de larg consum va fi de 2% la nivelul regiunii, potrivit previziunilor IGD. “Până în 2026 ne așteptăm la o creștere a pieței de 5%. Cu toate acestea, este important de menționat că această evoluție se va baza în mare parte pe inflație și nu pe creștere volumică. În plus, creșterea va fi diferită de la țară la țară. Pe de altă parte, încrederea consumatorilor rămâne fragilă în ciuda perspectivelor pozitive”, potrivit IGD.

Toate formatele de retail vor bifa creșteri ale vânzărilor până în 2026, în schimb cota de piață a hypermarketurilor și supermarketurilor va scădea cu 2,5%, respectiv 2,8%, în timp ce magazinele de proximitate, discount și online vor experimenta creșteri ale vânzărilor. 

portret Albert Davidoglu CEO Macromex, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Vremea creșterilor pentru businessul Macromex
În ciuda provocărilor apărute constant în piață, businessul Macromex a reușit în ultimii patru ani să încheie cu rezultate peste...
revenire consum incetinire inflatie NielsenIQ
NielsenIQ: Consumul a revenit pe plus după doi ani de scădere
La nivel european, ca și în România, optimismul consumatorilor a fost în ușoară creștere în prima parte a anului 2024, numărul celor cu...
Ionut Ardeleanu auchan romania business auchan retail retea de magazine director auchan. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Auchan România, un an de creștere consolidată
2024 a fost un an de consolidare pentru piața locală de retail, dar și pentru businessul Auchan Retail România. 2025 rămâne și el sub semnul...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea produselor oferite și...
băuturi răcoritoare
Piața de băuturi răcoritoare, între oportunități și provocările momentului
O piață relativ matură, cu nume consacrate, categoria de băuturi răcoritoare este un exemplu că este încă loc pentru nou, acest trend fiind...