Diana Stoica, Profi Rom Food: Strategia de resurse umane se concentrează pe dezvoltarea oamenilor din echipă
În condițile în care numai în luna mai a deschis 13 unități comerciale noi în 11 județe, Profi se apropie de o rețea națională de 1.600 de locații. Cu peste 25.000 de salariați, Profi este unul dintre cei mai mari angajatori din retailul românesc, ceea ce duce la transformări majore în activitatea departamentului de HR.
„Un chatbot Druid face training cu sute de angajați, procesele sunt automatizate, cele mai performante softuri fac recrutarea și managementul personalului, o platformă de beneficii îi permite fiecărui angajat să se bucure de cele care i se potrivesc cel mai bine, și multe, multe altele”, explică pe scurt Diana Stoica, director HR Profi, câteva din acțiunile departamentul de HR din ultimele luni.
Strategia de resurse umane adoptată la nivelul rețelei de magazine Profi se concentrează pe dezvoltarea oamenilor din echipă. Concret, fiecare nou magazin deschis va fi condus de un șef de magazin promovat cel mai adesea din cadrul rețelei, iar în locul devenit liber este promovat un alt coleg din echipă. Procesul continuă astfel pe toată scara ierarhică.
„Această combinație de factori garantează practic cea mai rapidă evoluție profesională, astfel că an de an ne mândrim cu peste 1500 de colegi nou promovați. Totodată, în 2021 am implementat o nouă strategie de resurse umane care pune accentul pe creșterea veniturilor colegilor loiali; există acum un nou plan de bonusare în funcție de vechimea în companie, implementăm programe de tipul «Recunoaștem Performanța» și, nu în ultimul rând, avem acum o platformă de beneficii specială”, a declarat Diana Stoica pentru Progresiv.
În ultimii doi ani, Profi a sporit numărul de traininguri, punând accent pe leadership, eficiență și comunicare. Spre exemplu, șeful de magazin se bazează pe module de Profi Learning când vine vorba de instruirea noilor săi colegi.
Citește și: Topul marilor rețele de retail: avans modest și profit în scădere în 2021
„Tot în sprijinul acestui om cheie din magazinele noastre intervine, de la începutul lui 2021, și un Druid chatbot care automatizează angajările: roboțelul degrevează atât șeful de magazin, cât și personalul administrativ din departamentul nostru de resurse umane, de o sarcină mare consumatoare de timp - întocmirea contractelor de muncă”, adaugă directorul de HR. „Platforma de beneficii pentru angajați, o nouă strategie de comunicare internă, o zi liberă în plus oferită colegilor noștri odată cu sărbătorirea zilei Profi în data de 1 Iulie, diverse acțiuni cu ocazia zilelor speciale, programe de tipul «Recunoaștem performanța», training-uri și multe altele sunt câteva dintre noile proiectele semnate #OameniiDeLaProfi”, completează Diana Stoica.
La jumătatea anului trecut, retailerul a început să folosească robotul Ana, o soluție modernă și inovatoare, dezvoltată împreună cu Asgard Systems, ca parte a unui nou concept de comunicare al Departamentului de Resurse Umane care vizează să îmbunătățească interacțiunea în cadrul companiei și, totodată, să crească gradul de retenție a personalului. Concret, acesta poate interacționa prin sms, voice call și video call cu toți angajații Profi în toate etapele importante ale experienței lor în companie. Mai mult decât atât, rolul robotului Ana este de a înțelege și mai bine nevoile oamenilor din Profi, prin analiza și interpretarea feedbackurilor.
„Tot atât de important este efortul pe care departamentul nostru îl face pentru a adapta oferta de locuri de muncă în așa fel încât să devină disponibilă si ucrainenilor care s-au refugiat din țara lor și caută de lucru în Romania. Lor le-am dedicat o platformă specială, Ana – specialistul HR Digital, a învățat să vorbească limba lor, prin radioul din magazine transmitem anunțuri de angajare în ucraineana și am alcătuit o echipă compusă din colegi vorbitori de ucraineană și rusă care facilitează angajarea și pregătirea colegilor ucraineni”, explică directorul de HR.
Numai anul trecut, retailerul a pus pe harta expansiunii 173 de magazine noi și a remodelat 75 dintre cele deja existente, ajungând la finalul anului la un număr total de peste 1.560 de magazine, dintre care 162 în noul format Profi. Totodată, retailerul a crescut constant numărul magazinelor agent Profi, program care stimulează antreprenoriatul încredințând unor agenți administrarea unor magazine Profi integrate. Profi a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 9,5 miliarde de lei, în creștere cu 8% față de 2020, în linie cu media creșterii celor mai mari rețele. În cazul retailerului deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners, o contribuție importantă la avansul vânzărilor de 8% l-au avut magazinele nou deschise și remodelate care au bifat o creștere de 16%.