Antoine Brun, Vicepreședinte P&G Europa de Sud-Est: Vom consolida investițiile în inovație

Antoine Brun s-a alăturat echipei P&G în anul 1995 în Franța și a ocupat, pe parcursul carierei sale, funcții în diverse departamente precum vânzări, marketing și management. Antoine a deținut poziții de conducere pentru mai multe piețe din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia-Pacific. Înainte de a prelua coordonarea regiunii Europa de Sud-Est, a ocupat funcția de director general pentru Australia și Noua Zeelandă. În ultimii 2 ani, Antoine a reușit o creștere accelerată a business-ului în cele 10 piețe ale regiunii de Sud-Est a Europei, punând accentul pe creșterea categoriilor prin inovație superioară. Antoine Brun, Vicepreședinte P&G Europa de Sud-Est: Vom consolida investițiile în inovație

Domnule Brun, sunteți alături de P&G de 25 de ani. Ce părere aveți despre operațiunile companiei în această perioadă?

Dincolo de impactul provocat de COVID-19 asupra sănătății, nu există nicio îndoială că această criză va avea o influență semnificativă și asupra economiei. Situația globală actuală aduce provocări fără precedent pentru toată lumea, atât din punct de vedere personal, cât și profesional, iar lunile următoare vor fi probabil destul de volatile, dar și dinamice.

De la debutul crizei, noi, în P&G, ne-am stabilit trei priorități clare. Pe primul loc au fost sănătatea și siguranța angajaților, apoi deservirea consumatorilor din întreaga lume, care se bazează pe brand-urile noastre de încredere și pe beneficiile oferite de acestea. Și, în al treilea rând, ne-am axat pe susținerea comunităților în care trăim.

Aș dori să încep prin a le mulțumi colegilor din P&G pentru toate lucrurile uimitoare pe care le-au făcut. Au avut grijă de ei și de ceilalți, muncind din greu pentru a aduce brand-urile noastre aproape de oameni, ajutându-i să aibă grijă de sănătatea, de igiena personală și de locuința lor. În același timp, au contribuit la sprijinirea comunităților locale și a celor care se află în primele linii ale luptei cu această pandemie globală. Întotdeauna am spus că cel mai bine observi caracterul unui om în perioadele de criză și mă bucur să văd cât de implicate sunt echipele P&G din Europa de Sud-Est. Oamenii sunt cea mai valoroasă resursă a noastră, iar ultima perioadă ne-a demonstrat, încă o dată, acest lucru.

Ne puteți spune ceva mai multe despre aceste priorități?

Voi începe cu echipa, care a fost și este prioritatea noastră. Încă de la început, am respectat îndrumările venite din partea specialiștilor din domeniul medical, am evaluat - și evaluăm în continuare - măsurile existente, pentru a ne ajuta angajații să rămână în siguranță la locul de muncă. Verificarea temperaturii, rotația schimburilor, distanțarea fizică și curățarea tuturor suprafețelor de lucru au fost câteva dintre măsurile pe care le-am luat încă de la debutul crizei.

Din fericire, noi aveam deja implementate planuri de beneficii și program de lucru flexibil ceea ce ne-a permis să venim cu soluții rapide pentru a ne menține oamenii în siguranță, concedii plătite, îngrijiri medicale complete, munca de la domiciliu, toate având rolul de a menține organizația în siguranță, dar și funcțională. Pot spune cu mândrie că, de la începutul crizei, o mare parte dintre angajații noștri au lucrat de acasă, cu rezultate foarte bune. De asemenea, profit de ocazie pentru a le mulțumi și acelor angajați care, datorită naturii muncii lor, au fost nevoiți să meargă la lucru, în magazine, fabrici și centre de distribuție. Acestora le-am oferit echipamente de siguranță și condiții optime.

Deservirea consumatorilor a devenit și mai relevantă acum, deoarece produsele noastre joacă un rol esențial în igiena de zi cu zi. Pentru unele produse, cum ar fi detergenții de vase, cererea a crescut deoarece consumatorii iau toate mesele acasă. Știam cât de important va fi să menținem producția și distribuția brandurilor noastre pe piață, astfel încât să continuăm să furnizăm clienților și consumatorilor produsele de care au nevoie în această perioadă. Sunt mândru de modul în care toți colegii din P&G au lucrat cu meticulozitate pentru a asigura disponibilitatea mărcilor P&G pe piață, de la producție și ambalare, până la lanțul de aprovizionare și partea de merchandising.

Nu în ultimul rând, P&G are o istorie îndelungată în sprijinirea comunităților în perioadele dificile. În timpul acestei crize, am încheiat parteneriate cu peste 200 de ONG-uri și organizații de asistență la nivel mondial, pentru a ajuta la combaterea pandemiei. În România, au fost donate tone de produse P&G, alături de contribuții financiare, pentru a sprijini personalul medical din prima linie și sistemul de sănătate local cu echipamente și produse necesare în gestionarea crizei. Datorită oamenilor din P&G și instituțiilor partenere, mii de produse P&G au fost expediate din depozitele noastre către persoanele cele mai vulnerabile din comunitățile aflate în nevoie.

Toate aceste activități ne-au inspirat și ne-au adus energia pozitivă de care aveam nevoie pentru a trece mai ușor peste această provocare. Angajații noștri și-au unit forțele pentru a veni în ajutorul oamenilor și comunităților noastre.

Cum vă așteptați să evolueze aceste categorii de produse în următoarele luni?

Noi activăm în categorii de produse esențiale în domeniile igienei, îngrijirii personale și frumuseții. Acestea au devenit și mai importante pentru consumatorii care petrec mai mult timp acasă și acordă mai multă atenție curățeniei și protejării familiei lor. Nivelul consumului pe cap de locuitor în sud-estul Europei este scăzut în comparație cu piețele din vestul continentului, astfel încât suntem siguri că aceste categorii vor continua să crească în următoarele luni și ani. Ceea ce va fi esențial pentru realizarea acestei creșteri este susținerea inovației „reale”, capabilă să răspundă cu adevărat nevoilor consumatorilor.

Ce sfat le-ați oferi partenerilor dvs. pentru a menține categoriile de produse în creștere pe timpul acestei crize?

De-a lungul timpului am trecut prin mai multe crize, care au avut impact asupra veniturilor, pe diferite piețe. Ce am observat este că, de fiecare dată, în perioadele de criză consumatorii vor să continue să cumpere mărcile în care au încredere, deoarece nu își pot permite să riște să-și cheltuiască banii pe produse care s-ar putea să nu le satisfacă nevoile. În acest context, este esențial să păstrăm și să consolidăm modelul care ne-a permis creșterea categoriilor în ultimii ani, și anume: concentrarea pe inovație la valoarea corectă, planuri puternice de comunicare, astfel încât consumatorul să înțeleagă de ce merită să cumpere un produs inovator, dar și menținerea parteneriatelor solide cu retailerii, pentru a prezenta produsele și inovația adusă de acestea în magazinele fizice și în on-line. O mare parte din declinul creșterii în perioadele de criză se întâmplă deoarece companiile nu mai pun accentul pe inovație. Noi, P&G, ne-am angajat să accelerăm și mai mult inovația și credem cu tărie că, dacă reușim să ne atingem acest obiectiv, vom continua să creștem categoriile noastre în această regiune.

Vă așteptați la schimbări în strategiile de bază, în special în cazul în care va exista o încetinire a economiei?

În P&G, modelul nostru se bazează pe Superioritate. Superioritatea înțelegerii nevoilor consumatorilor, adică dezvoltarea de produse care satisfac aceste nevoi. Nu numai că acest model nu se va schimba, dar este evident că în perioadele de criză acesta devine și mai relevant. De obicei, consumatorii sunt fideli mărcilor în care au încredere. Așteptările consumatorilor nu se vor schimba, iar noi suntem foarte agili și aproape de aceștia pentru a le identifica nevoile noi. Ne adaptăm constant și vom lansa noi produse ori de câte ori identificăm aceste noi nevoi și obiceiuri. Suntem mai dedicați ca oricând strategiei noastre integrate de creare a unei superiorități notabile a produsului prin performanță, ambalare, comunicare, execuție în retail.

În timpul crizei, am observat schimbări ale comportamentului la cumpărături. Consumatorii au încercat diferite formate de magazine și au utilizat sursele online, mai mult decât înainte. Datorită capabilităților lanțului nostru de aprovizionare, suntem bine poziționați pentru a răspunde rapid cerințelor în schimbare ale pieței. Acest lucru este deosebit de important pentru partenerii noștri de afaceri și clienții lor, care se așteaptă să fie serviți cu excelență oricând și oriunde decid să facă cumpărături.

Concluzionez prin a menționa că ne vom consolida investițiile în inovație pentru a  ne crește categoriile de produse în colaborare cu partenerii noștri.

Care sunt particularitățile Europei de Sud-Est ca piață, ca mentalitate a consumatorilor și ca obiceiuri?

Europa de Sud-Est a fost una dintre regiunile din Europa care a avut cea mai rapidă creștere în ultimii 2 ani și avem suficiente motive să credem că o putem susține în categoriile noastre și în următoarele luni și ani.

În primul rând, nivelul de consum pe cap de locuitor este încă scăzut în comparație cu piețele din vestul Europei, ceea ce ne oferă spațiul necesar pentru a ne dezvolta. În al doilea rând, în timp ce venitul disponibil poate scădea din cauza crizei, vedem că acum consumatorii își concentrează cheltuielile pe îngrijirea personală și a casei, întrucât petrec mai mult timp la domiciliu și mai puțin timp călătorind. Așadar, considerăm că acum categoriile noastre de produse pot atrage o pondere mai mare din veniturile consumatorilor în următoarele luni. Nu în ultimul rând, acestia sunt fideli brand-urilor de încredere și apreciază calitatea produselor. Deținem brand-uri de top, puternice, în regiune, brand-uri care sunt de mulți ani preferatele consumatorilor.

Criza actuală vine cu provocări, dar dacă le aducem consumatorilor inovație superioară și relevantă, la valoarea corectă, suntem siguri că vom putea continua să creștem în regiune.

Ce strategii de dezvoltare aplică P&G în regiune?

Permiteți-mi să vorbesc despre modelul nostru de Superioritate. Ne concentrăm pe 5 piloni de superioritate - Produse, Ambalare, Comunicare de brand, Execuție în Retail, Valoare pentru Retaileri și Consumatori.

În primul rând, trebuie să avem un produs și un ambalaj superioare. O propunere generală de produs, care este atât de bună, încât consumatorii recunosc imediat diferențele și beneficiile. Accelerăm și comunicarea excepțională a brand-ului pentru a le aminti oamenilor beneficiile produselor noastre. Colaborăm cu partenerii noștri pentru a avea o execuție în retail superioară și experiențială, atât în magazine, cât și online. Acest lucru este important pentru creșterea mai rapidă a categoriei totale. Și, nu în ultimul rând, nu pierdem niciodată din vedere crearea de valoare superioară pentru consumatori și comercianți.

Pe scurt, ne concentrăm pe Superioritate, alimentată de productivitate și schimbări constructive în industria noastră.

P&G are o unitate de producție și în România, ce măsuri ați luat în această perioadă?

Ultimele săptămâni au reprezentat un adevărat test pentru colegii noștri din zona de aprovizionare cu produse, planificare și logistică, din întreaga lume, pe care l-au trecut cu succes. Am stabilit recorduri la volumele de produse realizate și livrate. Dar cel mai important este faptul că toate acestea au fost realizate prioritizând siguranța angajaților în timpul uneia dintre cele mai intense perioade ale cererii pentru produsele noastre, din partea consumatorilor și a retailului, din istoria P&G.

Am intensificat măsurile pentru protejarea sănătății angajaților și siguranța la locurile de muncă în unitățile noastre de producție din România, acestea fiind o prioritate. Am luat și continuăm să luăm măsuri de precauție în toată organizația, asigurând medii igienice și minimizând expunerea oamenilor noștri prin utilizarea tehnologiei și încurajarea muncii de acasă unde și când este justificată.

De asemenea, angajamentul nostru de a continua deservirea consumatorilor și a partenerilor de afaceri cu produsele noastre esențiale rămâne neschimbat. Cunoaștem rolul important pe care acestea îl au în menținerea obiceiurilor sănătoase și a unei case curate. Vreau să mulțumesc tuturor colegilor din P&G din țară și în special celor care se ocupă cu producerea, ambalarea și livrarea produselor noastre, pentru munca lor extraordinară.

*articol susținut de P&G

Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea produselor oferite și...
Roxana Manolescu, Caroli Foods Group: Investițiile, esențiale în perioade de criză
Roxana Manolescu, Caroli Foods Group: Investițiile, esențiale în perioade de criză
Pe o piață marcată de impredictibilitate, Caroli Foods Group, companie cu venituri anuale brute de peste o sută de milioane de euro, a mizat anul...