Nutrivita: „Pe segmentul BIO pentru copii va conta inovația, ca factor de creștere, dar și puterea furnizorilor de a asigura un flux constant de mărfuri”

Pe o piață dominată de contextul inflaționist, dar și provocări pe lanțul de aprovizionare, Nutrivita, unul dintre cei mai importanți jucători pe segmentul de produse bio și sănătoase, ce aniversează anul acesta 15 ani de activitate, mizează pe inovație și pe asigurarea unui flux constant de produse pentru a-și asigura creșterea pe segmentul alimentelor bio pentru copii. Pe această piață încă în formare, dar foarte dinamică, Nutrivita oferă de peste 7 ani prima gama românească de produse BIO pentru copii, sub marca Bio Junior (cereale de mic dejun, sticks-uri, biscuiți). Nutrivita: „Pe segmentul BIO pentru copii va conta inovația, ca factor de creștere, dar și puterea furnizorilor de a asigura un flux constant de mărfuri”

Luna aceasta, compania va extinde gama cu un sortiment nou de cereale, care ar trebui să asigure o creștere sănătoasă segmentului de produse pentru copii. „Ponderea Bio Junior în total sortiment în primele cinci luni ale anului este de 12%, în ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului trecut. Ne așteptăm ca ponderea să crească până în jurul a 15% prin introducerea în această lună a unui sortiment nou de cereale, inovator pe piață: Bio Junior inelușe cacao pestrițe, o combinație de inelușe de cacao și grâu spelta expandat”, spune Adelina Păsat, Director Comercial al Nutrivita Marketing și Distribuție.

Compania a pornit la drum în 2015 cu doar 2 articole, Bulgărași cu Miere și Petale Ciocolată cu pudră de ciocolată elvețiană, ambele produse în Elveția, la una din fabricile de top de cereale de mic dejun. Produsele s-au bucurat de aprecierea consumatorilor, astfel încât gama a fost extinsă cu alte rețete de-a lungul anilor, azi numărând 11 articole.

„În 2020 am vrut să le oferim părinților o alternativă mai sănătoasă la micul dejun, așa că am lansat varianta de cereale cu conținut redus de zahăr (-21% față de rețeta clasică), iar în 2021 am îmbunătățit rețeta la Pernuțe Scorțisoară, unde am adăugat un plus de 55% fibre. Anul 2022 înseamnă o inovație în zona cerealelor bio pentru copii - primul mix de două tipuri de cereale (inelușe și pufarine). Alături de gama de cereale am introdus în 2019 o gamă de snacking fără coloranți și conservanți: biscuiți fabricați din ingrediente integrale în Franța și în 2020 sticks-uri fără gluten și sursă de fibre. Astfel, mergem cu inovația în rând cu trendul pieței de bio. Nu mai e suficient pentru un consumator educat un simplu produs certificat ecologic, ci trebuie să adăugăm și beneficii funcționale: conținut redus de sare, zahăr, grăsimi, supliment de fibre, alimente adaptate intoleranțelor alimentare de care suferă foarte mulți copii etc”, a mai punctat Adelina Păsat.

Totodată, în acest moment în supermarketuri și hypermarketuri există „o mică celulă” dedicată copiiilor, în afara raftului de bebe, spune reprezentanta Nutrivita. „În TT aceste produse sunt mai prezente în zona de drogherii specializate și în farmacii premium. Segmentul este unul profitabil, atrage consumatori premium, cu putere mare de cumpărare, așa că ne așteptăm ca pe viitor mai multe farmacii sau magazine tip mama și copilul sau supermarketuri locale să le testeze ca opțiune de creștere a valorii medii a coșului. Cu o generație de copiii și adolescenți foarte informați, dar și părinți ce le insuflă obiceiuri alimentare noi, produsele BIO pentru copiii reprezintă o opțiune de consum ce nu mai poate fi ignorată”, punctează Adelina Păsat.

Pentru 2022 Nutrivita se așteaptă la o atenție sporită a consumatorilor atât cu privire la cheltuieli, cât și la calitatea alimentelor consumate.

„Fiindcă este vorba despre copii, unde părinții își doresc calitate și siguranță, scăderile de volume care se văd deja pe zona cerealelor clasice vor afecta într-o măsură mai mică segmentul de copiii. Va conta foarte mult inovația, ca factor de creștere, dar și puterea furnizorilor de a asigura un flux constant de mărfuri, într-un context de piață extrem de provocator la nivelul lanțului logistic și de aprovizionare cu ingrediente”, concluzionează Adelina Păsat.

* Articol susținut de Nutrivita Marketing & Distributie.

Cerealele, categoria care se dezvoltă pe două momente de consum
Cerealele, categoria care se dezvoltă pe două momente de consum
Estimată la 89 de milioane de euro, piața de cereale și batoane de cereale are încă spațiu de dezvoltare din moment ce consumul local este sub...
Ascensiunea produselor BIO și importanța mărcilor private
Ascensiunea produselor BIO și importanța mărcilor private
O categorie dinamică, care a bifat creșteri double digit în valoare în ultimul an, piața produselor BIO se bucură de popularitate în rândul...
BIO, o categorie în care inflația frânează creșterea
BIO, o categorie în care inflația frânează creșterea
Coșul „normal” de cumpărături a fost redefinit, iar achizițiile de bunuri de larg consum au suferit modificări semnificative față de...
Nișele vegan, bio și fără zahăr, pilonii de creștere pentru businessul Nutrivita
Nișele vegan, bio și fără zahăr, pilonii de creștere pentru businessul Nutrivita
Dacă 2019 a fost un an excepțional, care a marcat vârful premiumizării pieței de produse dietetice și BIO din ultimii 5 ani, perioada pandemiei...