La Fântâna testează raftul de supermarket și se listează în Lidl

La Fântâna România, lider național pe piața de servicii B2B de apă și cafea, va fi prezentă în modul de testare, în premieră, pe rafturile unui supermarket, au declarat pentru Progresiv reprezentanții companiei. La Fântâna testează raftul de supermarket și se listează în Lidl

Cutia de 10 litri de apă de izvor ambalată în sistem bag-in-box (cel folosit și pentru multe vinuri și sucuri naturale, care păstrează mai mult timp prospețimea lichidelor) va fi prezentă la vânzare directă, o perioadă limitată de timp, pe rafturile magazinelor Lidl din toată țara.

Cutia de apă de izvor la 10 litri există pe piață de peste 15 ani, fiind parte a unui serviciu premium destinat clienților business, iar de un an se comercializează direct și către consumatori, prin intermediul propriului magazin online, magazin.lafantana.ro.

Este prima abordare frontală a segmentului retail de către La Fântâna, care de peste două decenii furnizează servicii de apă (și, din 2014, și de cafea) preponderent către companii, instituții publice și private și operatori HoReCa. Prezența brandului la raft în retail a fost până acum limitată la apa minerală la sticlă PET de 0,5 litri, disponibilă în magazinele benzinăriilor Rompetrol.

“Listarea cutiei de apă (un format de ambalaj inexistent până acum pe raft) la Lidleste nu doar o evaluare a pieței și a reacției consumatorilor, ci și un cap de pod în piața de retail, La Fântâna luând în calcul și prezența în alte lanțuri de super- și hypermarketuri. La Fântâna va răspunde solicitărilor pieței și va pregăti produse adaptate segmentului retail”, au spus reprezentanții La Fântâna.

Testarea raftului de către La Fântâna face parte din strategia de dezvoltare a companiei, care a anunțat o cifră de afaceri de 48 milioane de euro în 2021, în creștere față de anul precedent. La Fântâna deține și brandul de cafea KAFUNE, prin care oferă servicii de cafea (tip abonament) pe segmentele HoReCa, B2B și B2C (tot prin magazinul online al companiei). “Amploarea și viteza extinderii în retail vor depinde și de dificultățile și provocările prezente în economia globală, de la creșterea prețurilor la energie și materii prime la întreruperile de pe lanțul de aprovizionare care persistă încă de pe vremea lock-down-urilor din pandemie”, au mai punctat oficialii companiei.

Investiție de 2 mil. euro într-o nouă linie de îmbuteliere

Compania, deţinută de fondul de investiţii suedez Oresa Ventures şi de antreprenorul român Cristian Amza, anunță retehnologizarea fabricii din Tălmaciu, județul Sibiu, la scurt timp după ce, recent, a deschis producţia în noua fabrică din Şeştina, (judeţul Mureş) - acolo unde  furnizorul de servicii de apă și cafea va îmbutelia apă minerală.

Investiția de 2 milioane de euro va eficientiza procesul de îmbuteliere a apei în două tipuri de ambalaj – apa de izvor în bidoane reutilizabile de 19 litri (pentru dozatoarele în sistem watercooler) și apa de izvor în sticle reutilizabile de 8 litri, destinate segmentului rezidențial și livrate prin comandă online. Noua linie de producție, mult mai rapidă, este complet automatizată și simplifică procesul de îmbuteliere prin preluarea acțiunii de încărcare și descărcare a recipientelor cu apă.

Linia de îmbuteliere recent tehnologizată beneficiază de componente multiple, precum un robot tip „sniffer”, care verifică fiecare sticlă reutilizabilă înainte de spălarea și dezinfectarea acesteia. Robotul de tip „sniffer” percepe 19 mirosuri străine și are un sistem de detecție cu infraroșu, capabil să recunoască posibile corpuri străine, impurități și crăpături de până la 0,4 milimetri.

Noua linie de îmbuteliere, produsă de compania italiană Bardi, dispune de doi roboți și dublează totodată capacitatea de îmbuteliere pentru apa ambalată în sticlele reutilizabile de 8 litri. De asemenea, crește cu 40% capacitatea de îmbuteliere pentru bidoanele de 19 litri. Linia de îmbuteliere poate fi reconfigurată eficient pentru cele două tipuri de ambalaje.

Mihai Neagu, Perla Harghitei și Tușnad: „Nu decelerăm ritmul de creștere, dar nici eforturile și nici acțiunile”
Mihai Neagu, Perla Harghitei și Tușnad: „Nu decelerăm ritmul de creștere, dar nici eforturile și nici acțiunile”
Cu toate că măsurile legislative și transmiterea lor într-un mod mai puțin transparent îngreunează la scenă deschisă toată activitatea...
Nicoltana a preluat fabrica Lipova de la Prodal ’94 și crește capacitate de îmbuteliere cu până la 25%
Nicoltana a preluat fabrica Lipova de la Prodal ’94 și crește capacitate de îmbuteliere cu până la 25%
Producătorul apei minerale naturale Keia – Izvorul Zăganului și Izvorul dintre Brazi a preluat, de la finalul anului trecut, fabrica de...
La Fântâna lansează o nouă platformă comercială multicanal
La Fântâna lansează o nouă platformă comercială multicanal
La Fântâna a lansat noua sa platformă digitală lafantana.ro, care integrează și extinde oferta de soluții pentru apă și cafea acasă, la...
Românii rămân consumatori fideli de apă îmbuteliată, dar își diversifică opțiunile
Românii rămân consumatori fideli de apă îmbuteliată, dar își diversifică opțiunile
România se află într-un moment extrem de interesant pentru categoria de apă îmbuteliată, fiind într-un proces de expansiune și diversificare...