Nicoltana a preluat fabrica Lipova de la Prodal ’94 și crește capacitate de îmbuteliere cu până la 25%

Producătorul apei minerale naturale Keia – Izvorul Zăganului și Izvorul dintre Brazi a preluat, de la finalul anului trecut, fabrica de îmbuteliere Lipova și brandul Lipova 1897 de la Prodal ’94. Tranzacția a constat într-un transfer de business, detaliile privind valoarea acesteia nefiind făcute publice. Nicoltana a preluat fabrica Lipova de la Prodal ’94 și crește capacitate de îmbuteliere cu până la 25%

„Considerăm această tranzacție ca o completare firească a gamei de produse Nicoltana cu o apa minerală carbogazoasă de foarte bună calitate, cu o tradiție îndelungată, dar și o deschidere pentru produsele Nicoltana SA în zona de vest a țării acolo unde brandul Lipova este unul foarte cunoscut și iubit. Pe de altă parte, urmărim creșterea notorietății brandului Lipova în zonele unde suntem bine reprezentați în piață cu produsele îmbuteliate la Cheia”, a explicat Mihai Croitoru, Directorul General Nicoltana SA, pentru Progresiv.

În primă fază, această achiziție înseamnă o creștere a capacității de îmbuteliere cu 20-25% pentru companie. „După investițiile pe care le vom face pe termen scurt și mediu, creșterea capacității de producție poate fi aproape dublată”, completează Mihai Croitoru.

În prezent, retailul modern generează cele mai bune vânzări pentru Nicoltana, dar, odată cu preluarea Lipova, compania își va extinde prezența în comerțul tradițional. Și, deși compania este prezentă cu brandurile sale și la export, focusul rămâne pe piața locală.

„Prioritizăm livrările pe piața internă unde cererea pentru produsele din portofoliul Nicoltana este în creștere. Drept dovadă, anul 2023 s-a încheiat cu o cifra de afaceri de circa 11,75 milioane de euro, în creștere cu aproximativ 20% față de anul 2022. Intenționăm să menținem această creștere și în perioada viitoare”, explică executivul.


Citește și AQUILA semnează un acord preliminar pentru achiziționarea Parmafood

Fostul vicepreședinte Apemin, numit Director General Aqua Bilbor
Fostul vicepreședinte Apemin, numit Director General Aqua Bilbor
Producătorul de apă minerală naturală Aqua Bilbor anunță numirea noului Director General, Alin Gliga, și continuarea investițiilor pentru...
Cele mai mari tranzacții și achiziții din retail & FMCG din ultimul an
Cele mai mari tranzacții și achiziții din retail & FMCG din ultimul an
2023 va rămâne în istorie ca anul în care a avut loc cea mai mare tranzacție din retailul alimentar, preluarea rețelei Profi de către Mega...

Nicoltana SA este un business fondat în 1999, dar abia în 2003 compania a început să prospecteze segmentul apelor minerale din zona Ciucaș. Ulterior, a obținut un permis de explorare și exploatare a Izvorului Zăganului. În 2008 a demarat construcția fabricii de îmbuteliere din Cheia, județul Prahova, iar primele sticle de apă minerală Keia – Izvorul Zăganului au fost livrate începând din luna august.

În 2016 a avut loc retehnologizarea completă a companiei. Au fost lansate noi produse, dar, în același timp, a sporit și grija pentru mediu, prin diminuarea cantității de plastic și a altor materiale plasate în piață. În 2020, compania a trecut printr-un proces de rebranding atât al logo-ului, cât și a etichetelor produselor pentru a pune în prim plan valorile companiei.

În urmă cu patru ani, Prodal ‘94, companie specializată în producția și distribuția de băuturi alcoolice din categoriile vodcă, gin și brandy, prelua îmbuteliatorii de apă minerală Lipomin SA și Carpatina SA. Cele două companii erau controlate, anterior tranzacției, de același acționar, și aveau în portofoliu brandurile Lipova, respectiv Carpatina. Lipomin SA se afla la acea dată pe locul șase în topul îmbuteliatorilor de ape minerale din piața locală, cu 24,8 mil. litri în 2018 și o cotă de 2,2% din totalul volumelor livrate de SNAM (Societatea Națională a Apelor Minerale) .

 

Apemin Tușnad estimează afaceri în creștere și a bugetat investiții de peste 46 mil. lei în următorii trei ani
Apemin Tușnad estimează afaceri în creștere și a bugetat investiții de peste 46 mil. lei în următorii trei ani
Apemin Tușnad, una dintre cele mai importante companii din categoria apelor minerale naturale, care îmbuteliază brandurile Tușnad, Artesia și...
Perspective line pentru categoria de apă îmbuteliată în acest an
Perspective line pentru categoria de apă îmbuteliată în acest an
O categorie aflată pe un trend ascendent, dar nu neapărat din creșterea consumului, ci mai degrabă din inflație, apa îmbuteliată păstrează...
Keia – Izvorul Zăganului are o nouă identitate vizuală
Keia – Izvorul Zăganului are o nouă identitate vizuală
Keia – Izvorul Zăganului a realizat un rebranding cu o notă fresh, prin introducerea unei noi identități vizuale. În noul vizual Keia –...
Prodal ’94 a cumpărat brandurile de ape minerale Lipova și Carpatina
Prodal ’94 a cumpărat brandurile de ape minerale Lipova și Carpatina
Prodal ‘94, companie specializată în producția și distribuția de băuturi alcoolice din categoriile vodcă, gin și brandy, a achiziționat...