FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Kormotech testează o nouă strategie de export în CEE

Kormotech testează o nouă strategie de export în CEE

Kormotech testează o nouă strategie de export în CEE

Companiile ucrainene care au arătat reziliență și au continuat să lucreze, în ciuda agresiunii ruse, dezvoltă noi strategii de export pentru a fi prezente pe piețele europene. Potrivit Ministerului Economiei, companiile ucrainene au exportat 12 milioane de tone de produse în ianuarie 2024, aproape 80% din indicele de dinainte de război, înregistrat în ianuarie 2022. 8,7 milioane de tone au fost transportate pe mare prin Odesa, o regiune de sud la granița cu România și Moldova.

Poveștile de succes ale mărcilor ucrainene pe piețele țărilor vecine au intrat imediat în centrul atenției ca business case-uri atât în Ucraina, cât și în statele internaționale partenere. Un astfel de caz este Kormotech, o companie de marketing și producție cu sediul în vestul Ucrainei.

Kormotech, deținută de a doua generație a familiei Vovk, se extinde ca jucător internațional. Acesta își propune să devină una dintre primele 30 de companii de hrană pentru animale de companie din lume în termen de cinci ani. În noua sa strategie, Kormotech spune că se va transforma dintr-un lider de piață cu operațiuni extinse de export într-o companie internațională cu o prezență puternică pe piețele cheie din Europa Centrală și de Est. În prezent, este al 55-lea cel mai mare producător de hrană pentru animale de companie din lume.

Cât de realist este acest plan? În trei ani, Kormotech a dublat numărul de țări în care exportă, existând în prezent 39 de țări pe diferite continente. În același timp, compania nu a avut nicio cooperare cu Rusia din 2014 și nu a mai exportat în Belarus din 2022, cele două piețe tradiționale de vânzare pentru mărfurile ucrainene.

În schimb, Kormotech dezvoltă mai activ piețele cheie din Europa și câștigă experiență în SUA și Asia de Sud-Est. România s-a clasat pe primul loc în volumul de export al Kormotech începând cu 2018 și și-a menținut continuu această poziție; în 2023, exporturile către România au reprezentat 20% din structura totală de export a companiei. În ianuarie 2024, vânzările Kormotech către România au depășit 1,2 milioane de euro. Este cea mai mare piață de export a companiei; în ianuarie 2024, ratele lunare de export au fost de +53% în euro și +37% în tone față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Alături de Moldova, Ungaria și Polonia, România este unul dintre cei mai mari parteneri de export ai Kormotech din regiunea Europei Centrale și de Est, pe care Kormotech se concentrează. Vedem perspective aici și dorim nu doar să facem populare mărcile noastre Optimeal și Club 4 Paws, ci și să schimbăm atitudinea față de animalele de companie, aceasta fiind misiunea noastră globală”, spune Rostyslav Vovk, coproprietar și CEO Kormotech.

Înțelegând potențialul pieței din România, Kormotech a înființat aici o echipă de vânzări și a recrutat manageri locali cu cunoștințe aprofundate ale pieței. „Scopul nostru este să devenim un partener pentru toți jucătorii de pe piața de retail din România”, spune Hery Ciurariu, country manager Kormotech în România.

Canalele de distribuție actuale includ lanțurile tradiționale de retail și supermarketurile online. În ianuarie 2024 doi noi parteneri de retail - S.C. Prestige Miralex S.R.L, companie care operează o rețea logistică formată din 5 depozite situate strategic în București, Pitești, Alexandria, Craiova și Timișoara, care acoperă jumătatea de sud a țării, și CityVet. În cadrul acestui ultim parteneriat, Kormotech va beneficia de rețeaua extinsă de distribuție CityVet Pet&Farm, oferind consumatorilor mai multe opțiuni și o accesibilitate sporită față de produsele preferate pentru animale de companie.

După doar o lună, Kormotech a început cooperarea cu Sezamo, un supermarket online fondat de grupul Rohlik, compania cehă cu statut de unicorn, care se extinde în toată Europa și aduce un nou standard de viteză a serviciilor pentru clienții online. Pe toate platformele, Kormotech își prezintă mărcile de hrană premium și super-premium pentru animale de companie Club 4 Paws și Optimeal, precum și linia standard MyLove.

„Anul acesta, în martie, Kormotech va participa la PetExpo, cel mai mare eveniment din industria animalelor de companie din România, care reunește actorii cheie ai pieței interne emergente. Deoarece organizatorii se concentrează pe atragerea mai multor vizitatori în acest an, ne așteptăm la noi parteneriate pentru mărcile Optimeal și Club 4 Paws, pe care echipa noastră plănuiește să le prezinte”, spune Hery Ciurariu.

În ceea ce privește aspectele strategice internaționale, Kormotech intenționează să depășească peste 20 de companii globale în 5 ani, când extinderea producției sale în Lituania va fi finalizată. În prezent, Kormotech UAB (Lituania) operează o fabrică modernă de robotică în zona economică Kėdainiai. Construcția a 4 noi linii de producție este planificată pentru 2025-2028 cu sprijinul Invest Lithuania. Investiția de 60 de milioane de euro destinată proiectului îi poziționează pe proprietarii Kormotech ca investitori majori în Lituania, așa că țara acordă stimulente speciale pentru aceste investiții.

„Mesajul este că producția, distribuția și inovațiile Kormotech s-au extins deja dincolo de Ucraina și căutăm să creștem în continuare vizibilitatea internațională și integrarea în procesele industriale globale”, spune Rostyslav Vovk, coproprietar și CEO Kormotech. Scopul final este schimbarea raportului dintre vânzările la export și cele interne de la 30%\70% la 70%\30%.

Piața europeană este mai competitivă decât piața ucraineană, unde Kormotech este lider pe piața de hrană pentru animale de companie, concurând cu cele mai mari mărci globale. Cu toate acestea, aceste piețe sunt în creștere rapidă, la fel ca și Croația și Moldova, care sunt acum considerate piețele cele mai dinamice pentru produsele Kormotech. Viziunea ambițioasă a noii strategii corporative a Kormotech este să crească la 0,5 miliarde dolari în vânzări până în 2028.

*Articol susținut de Kormotech

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content