GAMA&GAMA, performanță susținută la 30 de ani de existență pe piața locală

După trei decenii de activitate pe piața locală, GAMA&GAMA mizează pe inovație continuă pentru a-și consolida poziția la nivelul mediului de business. Daiana Mare-Balaji, Owner GAMA&GAMA, ne-a povestit cum a evoluat activitatea companiei și cum arată planul de investiții pentru viitorul apropiat.

Cum a luat naștere compania GAMA&GAMA și cum a fost pentru fondatori să pună pe picioare o companie în primii ani ai capitalismului?
Compania a început ca o afacere de familie, activitatea fiind orientată atât către producție, cât și către distribuția propriilor categorii de produse. După 30 de ani, am reușit să păstrăm trăsăturile unei familii, să respectăm tradiția consumatorilor, dar, în același timp, să rămânem în pas cu tendințele actuale. Considerăm că suntem unul dintre jucătorii importanți din piața producătorilor din România și am reușit să facem acest lucru prin adaptabilitatea permanentă la cerințele pieței. GAMA&GAMA, performanță susținută la 30 de ani de existență pe piața locală

Cum a evoluat activitatea companiei GAMA&GAMA în cele trei decenii de existență pe piața din România?
În primii ani, compania a fost axată pe o activitate regională, ulterior aceasta fiind extinsă la nivel național. De-a lungul timpului, compania a dezvoltat categorii noi de produse, plecând de la băuturi carbogazoase, băuturi energizante, apă de masă până la alimente de bază și pet food. În ultimii ani, contextul geopolitic ne-a arătat tuturor că este necesar să fim mult mai echilibrați și să manifestăm o adaptabilitate crescută la nou, iar predictibilitatea să reprezinte un element aflat în atenția noastră. Delistăm categoriile și produsele care nu mai aduc rentabilitatea dorită, pentru a ne putea concentra pe categoriile unde avem un cuvânt de spus – alimente de bază și pet food, ultima menționată reprezentând core businessul nostru, adică 90% din total business.

Care sunt principalele canale de vânzare pe care le-ați accesat? Cât de greu a fost să construiți parteneriate de lungă durată?
În activitatea noastră de distribuție, dezvoltarea canalului TT a constituit o prioritate, dacă ne referim la produsele alimentare. Dacă vorbim despre pet food, atenția noastră a fost îndreptată atât către TT, cât și către retailerii de specialitate. În 2023 ne-am focusat pe dezvoltarea exportului și listarea produselor în modern trade, iar unul din obiectivele noastre este să dezvoltăm mai mult și aceste segmente. Misiunea companiei este înțelegerea și cunoașterea nevoilor cumpărătorilor. Respectul și grija pentru viața și nevoile consumatorilor sunt principalele valori în realizarea produselor, compania fiind mereu preocupată de creșterea calității și de diversificarea gamelor de produse. De aceea se investește continuu în tehnologie și resurse umane, punând accent pe performanță, parteneriate strategice și cunoașterea în detaliu a cumpărătorilor și consumatorilor deopotrivă.

Ce segmente de piață acoperă acum portofoliul companiei?
În prezent, acordăm atenție celor două mari categorii de produse ale noastre: alimentele de bază și pet food. Alimentele de bază sunt foarte bine reprezentate de brandurile DiGama și Vera Verde. Categoria de pet food este reprezentată de trei branduri: Thank’Q, care este cel mai important brand din portofoliu, Good Friend și Thor.

La ce sumă s-au ridicat investițiile în ultimii ani? Ce proiecte aveți în derulare în prezent?
În ultimii trei ani, am investit aproximativ opt milioane de euro din resurse proprii, acestea reflectându-se în majorarea capacității de stocare a cerealelor (silozuri de depozitare), modernizarea capacităților de producție și ambalare ale mălaiului grișat, din care două milioane de euro reprezentând dublarea capacității de transport prin achiziționarea unei flote noi. În prezent avem două proiecte majore în desfășurare, ce cumulează o investiție de aproximativ zece milioane de euro. Primul dintre acestea face referire la implementarea noii linii de ambalare pentru saci preformați, cel de-al doilea reprezentând inaugurarea uneia dintre cele mai moderne fabrici de hrană pentru animalele de companie, ambalată la conserve, din România.

GAMA&GAMA și-a dezvoltat nivelul organizațional prin consolidarea unor departamente indispensabile unui mediu de business competitiv. Cum s-a tradus această nouă strategie la nivel de performanță financiară, aflăm de la Georgiana Gheorghiu, Marketing Manager GAMA&GAMA.

IMG 3624 copy (002) georgiana

Strategii de business în retailul independent și insighturi despre SGR de la Interactiv Brașov
Strategii de business în retailul independent și insighturi despre SGR de la Interactiv Brașov
Interactiv, evenimentul Progresiv ce se adresează comunității antreprenoriale din piața locală de retail & FMCG, a organizat cea de-a 19-a...
Businessul Morad Foods, între dezvoltare și consolidare
Businessul Morad Foods, între dezvoltare și consolidare
Deși un an provocator, 2024 va reprezenta pentru Morad Foods o perioadă de consolidare și dezvoltare, deopotrivă. După ce a preluat brandurile...

Cum s-a modificat strategia de business adoptată de GAMA&GAMA în ultimii ani și cum s-a tradus acest lucru la nivelul performanței financiare?
În 2021, compania și-a propus o îmbunătățire a strategiei de business, dezvoltându-și nivelul organizațional prin consolidarea unor departamente indispensabile unui mediu de business competitiv, dar și prin crearea unora noi, unul dintre ele fiind departamentul de marketing. Cu experiență în strategii de marketing, construcție de brand și management de portofoliu FMCG, m-am alăturat echipei la începutul anului 2021, ca Marketing Manager, cu dorința de a dezvolta un plan de marketing potrivit pentru companie și de a contribui la creșterea vizibilității acesteia în piață. După trei ani de când compania a decis să adopte această strategie de business, am înregistrat mai mult decât o dublare a cifrei de afaceri, ajungând de la 13 milioane de euro la aproape 30 milioane de euro.

Cum ați reușit să diferențiați brandurile GAMA&GAMA în categoriile în care activați?
Am ascultat cu atenție vocea consumatorului, care a devenit destul de reticent în ultimii ani, și am venit în ajutorul lui, dezvoltând portofoliul de produse pentru a reuși să îi acoperim nevoile. Din punctul de vedere al marketingului, focusul nostru a fost pe categoria de pet food, cu precădere asupra brandului Thank’Q.
Thank’Q este un brand pentru toate animăluțele, indiferent de talie, rasă, mediul în care trăiesc sau de rolul pe care îl joacă în viețile noastre – toate animalele merită o nutriție echilibrată.
Campania de marketing ce a anunțat lansarea noilor sortimente pentru pisici a consolidat poziționarea unică în categorie și a rămas fidelă misiunii brandului Thank’Q de a facilita accesul la hrană corectă accesibilă tuturor. Dacă în 2022 am adus o odă istețimii canine, în 2023 am dus mai departe povestea celebrând atât câinii, cât și pisicile care ne fac viața mai frumoasă și ne acceptă așa cum suntem.

Cum se încheie 2023 pentru GAMA&GAMA, la nivel de cifră de afaceri și profitabilitate?
Anul 2023 marchează un real succes pentru companie, cifra de afaceri atingând aproape 30 milioane de euro, cu aproximativ 20% peste nivelul înregistrat în 2022.

Care au fost deciziile ce au contribuit cel mai mult la rezultatul obținut în 2023?
Dacă vorbim de brandurile proprii, dezvoltarea zonei comerciale atât la nivel local, prin accederea în rețelele Key Account, cât și la nivel internațional, prin accesarea unor piețe noi, în Europa și Orientul Mijlociu, cumulând un total de 15 țări. Pe de altă parte, accesarea segmentului de private label atât pe plan intern, cât și extern a contribuit la acest rezultat.
Nu în ultimul rând, dezvoltarea de noi produse și categorii și continuarea investițiilor în marketing au atras atenția retailerilor, dar nu numai, și au adus o foarte bună vizibilitate companiei în piață și, implicit, au contribuit la creșterea spectaculoasă a cifrei de afaceri din 2023.

Ce estimări aveți pentru 2024 și care considerați că sunt oportunitățile de dezvoltare pe piața din România?
Ne propunem să ne consolidăm poziția pe piața internă în categoria hrană uscată pentru animalele de companie. Astfel că urmărim să ne extindem în categoriile mainstream și premium, odată cu implementarea noii linii de ambalare pentru saci preformați.
În anul 2024 vom accede și pe piața de hrană umedă pentru animalele de companie, dar țintim să penetrăm și alte segmente auxiliare acestei categorii. Ca obiectiv pentru 2024, ne-am propus o creștere double digit raportată la anul 2023, rezultatul putând fi influențat pozitiv, în funcție de implementarea proiectelor aflate în derulare.

*Articol susținut de GAMA&GAMA.

Ciprian Roșca, Cramele Recaș: 2024 va fi ultimul an în care vom merge cu pași mici
Ciprian Roșca, Cramele Recaș: 2024 va fi ultimul an în care vom merge cu pași mici
Provocările par să fi devenit o tradiție a ultimilor ani, astfel încât 2024 nu putea face excepție de la regulă. Intrarea în vigoare a SGR...
Roxana Manolescu, Caroli Foods Group: Investițiile, esențiale în perioade de criză
Roxana Manolescu, Caroli Foods Group: Investițiile, esențiale în perioade de criză
Pe o piață marcată de impredictibilitate, Caroli Foods Group, companie cu venituri anuale brute de peste o sută de milioane de euro, a mizat anul...
Brandul românesc Thank’Q lansează campania „Alintații anonimi”
Brandul românesc Thank’Q lansează campania „Alintații anonimi”
Thank’Q este un brand de hrană uscată pentru animalele de companie, lansat pe piață în 2013 cu produse destinate câinilor. Prima gama...
THANK’Q PLUS, Votat Produsul Anului în categoria “hrană uscată pentru câini”
THANK’Q PLUS, Votat Produsul Anului în categoria “hrană uscată pentru câini”
Thank’Q Plus a fost Votat Produsul Anului 2023 pentru inovație în categoria “hrană uscată pentru câini” de către consumatori, în cea...