Kormotech vrea o cotă de 10% din piața locală de pet food
Kormotech, jucător activ pe piața mondială de pet food, a raportat o cifră de afaceri de 9,7 milioane de euro pe piața din România, în timp ce volumele s-au ridicat la 5.500 de tone. Obiectivul companiei este de a atinge o cotă de peste 10% pe piața românească de hrană pentru animale.
Conform strategiei de business până în 2028, exporturile Kormotech Group se concentrează pe Europa Centrală și de Est, piața de concentrare fiind România. „România este o piață foarte promițătoare, deschisă noilor mărci. Vedem oportunități de creștere și depunem eforturi pentru a oferi partenerilor noștri produse de cea mai înaltă calitate”, spune Rostislav Vovk, CEO și co-fondator al Kormotech.
În România, compania este activă cu toate brandurile din portofoliu, produsele fiind listate în cele mai importante lanțuri de magazine offline și online din țară, precum Kaufland, DCNeu Cash & Carry, Cityvet Pet & Farm și Sezamo.
La nivel de grup, Kormoteh a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 156,2 milioane de euro, în creștere cu 9,8 milioane de euro față de 2023. La nivel de volume, compania a vândut 83 de mii de tone de hrană uscată și umedă pentru pisici și câini, marcând o creștere cu 10.000 de tone prin comparație cu 2023. 44% din totalul produselor comercializate au fost în segmentul premium.
Un alt obiectiv strategic al Kormotech Group pentru următorii ani este de a deveni cel mai important producător de pet food pe piața moldovenească. „În prezent, conform estimărilor noastre, suntem pe locul al doilea în această țară”, spune Eduard Babenko, șeful pentru Ucraina, Moldova, Asia de Sud-Est la Kormotech Group.
Pe piețele-cheie, Kormotech continuă să întărească parteneriatele pe termen lung cu distribuitorii. „Ei sunt bastionul nostru. Intenționăm să introducem noi game și mărci pe piețe pentru a satisface cererea în creștere. Din punct de vedere strategic, 2025 este momentul ca Kormotech să decoleze pe piețele din Europa Centrală și de Est”, spune Yuriy Bykoriz, Director General pentru Europa Centrală și de Est la Kormotech Group.
Kormotech este o companie globală de familie cu rădăcini ucrainene, care din 2003 produce hrană pentru pisici și câini sub mărcile Optimeal, Club 4 Paws, Gav!, Miau! și My Love. Compania are unități de producție în Ucraina și UE. Sortimentul include peste 650 de SKU-uri. Kormotech este lider pe piața de pet food din Ucraina și se află în TOP 50 al producătorilor mondiali de hrană pentru animale de companie. Produsele companiei sunt prezentate în 44 de țări ale lumii atât sub mărcile proprii, cât și sub mărcile private ale partenerilor.



