FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Freshful by eMAG după șase luni: 30.000 de clienți, planuri pentru al doilea depozit și extinderea livrării

Freshful by eMAG după șase luni: 30.000 de clienți, planuri pentru al doilea depozit și extinderea livrării

freshful by emag rezultalte planuri 2022 andrei popescu

Freshful by eMAG, hipermarketul online lansat la finalul lunii octombrie 2021, a atras în mai puțin de șase luni peste 30.000 de clienți și plănuiește investiții într-un nou depozit în Capitală, extinderea livrării și a echipei. 

Rezultatele înregistrate de Freshful by eMAG în primele șase luni de activitate arată că 30.750 de clienți unici din București și zona Ilfov și-au făcut cumpărăturile în cadrul hypermarketului online. Din cei peste 30.000 de clienți unici, 20% au ajuns deja să plaseze recurent comenzi la mai puțin de 7 zile de la comanda precedentă. Peste 70% din totalul comenzilor au fost înregistrate în aplicația Freshful, iar peste 65% dintre plăți s-au efectuat cu cardul. Mai mult, până la 65% dintre utilizatorii Freshful sunt clienți eMAG Genius, program de fidelizare prin intermediul căruia nu plătesc taxa de livrare. Targetul Freshful pentru următorul an financiar (aprilie 2022 - aprilie 2023) este să ajungă la 130.000 de clienți unici.

Hypermarketul online a depășit borna de 1.000 de comenzi livrate pe zi în pragul Crăciunului, la doar 2 luni de la lansare, și a bifat un record în luna martie, de 1363 de comenzi. Valoarea coșului mediu se situează în jurul sumei de 250 lei și conține produse de la peste 550 de furnizori și producători locali și internaționali. În topul comenzilor pe Freshful se regăsesc produsele din categoria fresh și ultrafresh, peste 50% dintre vânzări fiind reprezentate de fructe, legume, carne, pește, mezeluri și lactate.

Planurile Freshful

Lansat în urma unei investiții de 5 milioane de euro, Freshful are prevăzut un buget comparabil pentru noul an financiar. Acesta va merge în extinderea capacității de depozitare, a flotei de mașini livratoare, precum și în mărirea echipei. “Vom investi milioane de euro în continuare, dar pentru anii următori putem spune că bugetul este de zeci de milioane de euro. Am depășit multe dintre obiectivele pe care ni le-am setat la lansare, iar următorii pași vor fi să continuăm investițiile în tehnologie, în consolidarea parteneriatelor locale și în extinderea zonelor de livrare", a explicat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.

Planurile Freshful by eMAG pentru acest an prevăd un nou depozit, situat tot în Capitală, din care ar putea livra mai repede și mai mult, însă pentru moment locația nu a fost stabilită, urmând ca începând cu anul viitor hypermarketul online să ia în considerare extinderea în alte orașe cu peste 300.000 de locuitori, precum Cluj. 

Dezvoltarea este continuă la noi, nu vorbim doar despre alte orașe, cred că mai important este să investim în calitate, să adaugăm noi servicii, pe asta ne vom concentra înainte de a deschide noi orașe. Pe lângă extinderea în unele localități din Ilfov, vrem să adaugăm noi servicii cum ar fi plata cu tichete de masă sau beneficii pentru clienții loiali, cum ar fi utilizatorii de eMAG Genius, alături de îmbunătățiri în materie de gamă”, declara Andrei Popescu într-un interviu acordat Progresiv. 

Recent, Freshful a implementat opțiunea de plată prin intermediul cardului Ticket Restaurant de la Edenred pentru achiziția cumpărăturilor alimentare. Totodată, retailerul online pregătește lansarea unei secțiuni de produse cu vânzare accelerată, la prețuri reduse, o inițiativă pentru reducerea risipei alimentare. O altă miză a Freshful este ca până în 2023 să livreze cumpărăturile prin intermediul a 260 de curieri, o creștere semnificativă de la logistica din prezent: 70 de pickeri, 138 de curieri și 98 de mașini în flota proprie. 

Creșteri în segmentul de e-grocery

Freshful oferă consumatorilor o sortimentație bogată de peste 20.000 de produse, care provin de la 550 de furnizori, dintre care 60% sunt producători locali, iar 20% sunt mici producători. Arnauld Dussaix, Strategy Consultant Freshful by eMAG, spune că sunt vizate îmbunătățiri în zona de non-food, însă stocul de produse nu va fi mărit considerabil, mai ales în condițiile în care Freshful are o gamă asemănătoare unui hypermarket offline. 

„Încă de la lansare, listarea furnizorilor în platforma Freshful by eMAG a continuat să se facă ușor și fără taxe, factori esențiali în atragerea de noi parteneri, furnizori și producători locali, capabili să respecte rigorile unui business online. Astfel, în sortimentația Freshful, peste 50% dintre produse provin de la producători locali, iar numărul acestora va crește în următoarea perioadă,”, completează Arnauld.

Într-un segment tot mai competitiv, Freshful își propune să-și mențină poziția de lider și vede intrarea noilor jucători, precum Sezamo.ro, care urmează să se lanseze în această lună, mai degrabă ca un ajutor, nu ca o amenințare. "Noi am deschis primii acest segment, știm piața, avem o gamă de trei ori mai mare. Piața de online groceries este de 1%, noi nu ne batem pentru 1%, ci pentru 99%, care reprezintă retailul offline. Faptul că intră tot mai mulți  jucători, precum Sezamo, ne ajută pentru că mesajul este că trebuie să cumpărăm online. Noi suntem lideri și o să creștem și mai mult", explică Arnaud.

Cât despre estimările de creștere ale segmentului de e-grocery, Arnaud Dussaix spune că, deși competiția devine tot mai acerbă, în contextul inflației, segmentul ar putea ajunge la 2%-3% în acest an. 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content