5 milioane de ambalaje SGR au fost colectate în doar 5 luni de la lansarea programului Verde cu Freshful
Serviciul de colectare a ambalajelor SGR de la domiciliu, lansat în noiembrie 2024, a atins borna de 5 milioane de ambalaje colectate de la clienții Freshful by eMAG la finalul lunii martie. Peste 50% din clienții activi ai aplicației au folosit serviciul în ultimele 30 de zile și de la lansarea serviciului, aplicația a înregistrat peste 35.000 de clienți unici.
„Impactul programului Verde cu Freshful este semnificativ, cu peste cinci milioane de ambalaje colectate până la 31 martie 2025. Am desenat acest serviciu cu motivația de a simplifica și mai mult viața clienților noștri, extinzând în același timp angajamentul nostru pentru sustenabilitate. Adopția a fost rapidă și ne-a depășit așteptările, confirmând astfel misiunea Freshful de a defini retailul ultra-modern”, a declarat Tudor Mihăilescu, General Manager Freshful by eMAG.
Verde cu Freshful a beneficiat de investiții de aproximativ un milion de euro. Această investiție s-a concentrat pe trei direcții majore: crearea capacității de reciclare, dezvoltarea și implementarea unei tehnologii avansate, care automatizează întregul flux și asigură o experiență fără cusur pentru clienți – de la predarea sacului până la reciclarea efectivă și returnarea banilor; precum și promovarea programului în sine. Investiția reflectă angajamentul Freshful față de sustenabilitate și inovație, contribuind la îmbunătățirea experienței clientului și eficientizarea procesului de reciclare.
Planuri de extindere și optimizare
La momentul lansării, Freshful opera cu două aparate RVM, însă cererea ridicată a determinat compania să extindă rapid infrastructura, ajungând la cinci RVM-uri funcționale. Capacitatea zilnică de reciclare în depozit a fost mărită la 50.000 de ambalaje. Peste 35.000 de clienți au utilizat până acum serviciul de colectare, iar ambalajele din plastic rămân cele mai frecvent reciclate.
Freshful continuă să investească în extinderea capacității de reciclare, lucrând deja la dublarea infrastructurii existente prin instalarea unor aparate noi RVM. Obiectivul este de a putea gestiona volume mai mari, mai ales în perioadele de vârf, precum sezonul cald. Pe termen lung, Freshful își propune să facă serviciul accesibil unui număr cât mai mare de locuitori ai Bucureștiului, susținând astfel tranziția către un model de consum mai sustenabil și responsabil.
Verde cu Freshful oferă clienților o soluție simplă și eficientă pentru reciclare. Inițiativa extinde economia de timp pe care Freshful o aduce deja utilizatorilor, eliminând necesitatea deplasării la centrele de colectare. Ambalajele sunt preluate direct de curieri în momentul livrării comenzilor, iar valoarea acestora este returnată rapid sub formă de FreshPoints în aplicație. Acest flux este conectat tehnologic între curier, mașinile de reciclare, contul clientului și ReTuRo.
Companie românească fondată în 2021, Freshful by eMAG este primul hypermarket 100% online din România, și oferă clienților săi o gamă variată de produse alimentare și băuturi de larg consum, de la partenerii și producătorii locali. Freshful vine în sprijinul tuturor celor care vor să economisească timp, cu un serviciu de livrare, în aceeași zi sau programată, a unui coș complet de cumpărături săptămânale, de la fructe, legume, carne, pește, pâine proaspătă, lactate și mezeluri, la produse congelate, băuturi și articole de uz casnic. Clienții Freshful pot găsi într-un singur loc o diversitate de produse locale, internaționale, ECO și BIO, pentru o alimentație echilibrată și un stil de viață sănătos. Freshful livrează din depozitul propriu cu temperatură controlată, folosind mașini frigorifice, până la ușa clientului, 7 zile din 7.
În primii trei ani de activitate, Freshful by eMAG a livrat peste 2,2 milioane de comenzi și peste 70 de milioane de produse, economisind pentru clienții lor peste patru milioane de ore.



