Un an de Freshful by eMAG: 10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful, primul hipermarket 100% online cu sourcing direct din România, a atras într-un an 55.000 de clienți din București și Ilfov, o creștere cu aproape 100% față de primele 6 luni de activitate. Un an de Freshful by eMAG: 10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți

Freshful by eMAG a reușit să livreze în ultimele 12 luni 10 milioane de produse - de la fructe, legume, carne, lactate, mezeluri, produse congelate și băuturi până la articole de uz casnic pentru nevoile zilnice. Alături de cei 550 de furnizori locali și internaționali listați în platformă, Freshful a oferit consumatorilor o sortimentație bogată, cu produse de foarte bună calitate, din care categoriile: fructe, legume, lactate, brânzeturi, ouă, carne și pește au însumat peste 50% din totalul vânzărilor. 

Inspirați de preferința consumatorilor pentru produse proaspete, savuroase și locale, Freshful a lansat, la mijlocul anului 2022, sortimentația Din Grădină”, prima inițiativă From farm to fork a companiei, prin care a pus pe masa românilor 30 de tone de legume cultivate la Băleni, jud. Dâmbovița. Roșii, dovlecei, vinete și ardei din soiuri noi, dar și soiuri care aduc înapoi gustul copilăriei, au fost crescute natural, în ritmul lor, din primăvară până în toamnă, de agricultori din tată-n fiu. Până la finalul anului, Freshful va extinde proiectul “Din Grădină” către zona de fructe autohtone și va introduce în platforma Freshful.ro: “Din Livadă” - mere, pere și gutui de Voinești.

Vezi și: Freshful by eMAG după șase luni: 30.000 de clienți, planuri pentru al doilea depozit și extinderea livrării

Astăzi, în platforma Freshful 50% dintre furnizori sunt fermieri și producători locali de alimente, iar numărul lor va crește în perioada următoare pentru a face față numărului tot mai mare de clienți și pentru a satisface și cele mai exigente preferințe. 

„Misiunea noastră este să schimbăm în bine viețile oamenilor, setând un nou standard de a face cumpărăturile. Am reușit să aducem experiența consumatorilor din offline în online și să le câștigăm treptat încrederea, iar asta se vede în creșterea de aproape 100% a numărului de clienți în ultimele luni ale anului și în gradul mare de satisfacție pe care aceștia îl au față de Freshful. În 2021 am propus un model nou de business - fără intermediari, prin care să legăm producătorii direct de clienți și să asigurăm produse mereu proaspete la prețuri bune, competitive, pentru toate nevoile clienților, precum și noi obiceiuri de shopping adaptate consumatorilor, iar zi de zi vedem cum Freshful crește spre maturitate.  Consumatorii vor continua să caute noi modalități de a-și face viața mai ușoară și de a-și procura alimentele de care au nevoie pentru coșul săptămânal, într-un mod mai rapid, mai eficient și mai controlat. Pentru asta, toți cei 600 de angajați Freshful își fac zilnic treaba cu grijă,  pentru ca fiecare pungă de cumpărături să ajungă completă și cu punctualitate la destinație” afirmă Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.

Freshful by eMAG, comenzi de Paște cu 16% mai multe decât în anul anterior
Freshful by eMAG, comenzi de Paște cu 16% mai multe decât în anul anterior
Pregătirile pentru Paște au fost făcute online, iar Freshful by eMAG, primul hypermarket 100% online, a înregistrat cu 16% mai multe comenzi...
Oferta Freshful de Paște: 7 tone de carne de miel și peste 20 de tipuri de cozonaci și pască
Oferta Freshful de Paște: 7 tone de carne de miel și peste 20 de tipuri de cozonaci și pască
Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, a inclus în oferta de Paște 7 tone de carne de miel care provine exclusiv de la...

Timp de 365 de zile coșurile de cumpărături Freshful, pline cu bunătăți și necesități, au fost pregătite cu mare atenție de pickerii Freshful și livrate de 200 de curieri, direct din Depozitul situat în Ștefăneștii de Jos, jud. Ilfov. Calitatea pregătirii comenzilor este evaluată astăzi de către clienții Freshful la 97%, printre cele mai mari din piață, un punct forte care face ca 94% dintre utilizatorii hipermarketului online să îl recomande familiei și prietenilor, un procent stabil de mai bine de 6 luni.

Citește și: Andrei Popescu, GM Freshful by eMAG, despre vremea creșterii calitative în segmentul de e-groceries

Comportamentul consumatorilor Freshful 

În primul an de activitate Freshful, 70% din totalul comenzilor s-au înregistrat în aplicația mobilă, iar comportamentul de plată al consumatorilor s-a încadrat în estimările inițiale. 65% din totalul plătilor s-au realizat online, direct pe Freshful.ro și în aplicația de mobil, atât cu card bancar cât și cu cardul de tichete de masă Edenred.

Preocuparea pentru educație și protejarea resurselor naturale a rămas constantă încă de la deschidere. Freshful a reușit, din octombrie anul trecut, să aplice o strategie clară de responsabilitate socială și de mediu adaptată la specificul și dimensiunea activității sale. Prin inițiativa „Returnează. Freshful reciclează!” livratorii au colectat 9 tone de pungi de hârtie pe care le-au reciclat și repus în circuitul Freshful. Prin parteneriatul cu Banca pentru Colectarea și Distribuția Alimentelor București, a donat 1 tonă de alimente care au ajuns la familiile vulnerabile beneficiare ale sprijinului oferit de asociație. Prin crearea categoriei „Save Me” cu produse cu vânzare accelerată, a oferit clienților o alternativă sigură pentru consum și convenabilă din punct de vedere al prețului, astfel că azi, peste 15% din comenzi conțin cel puțin un produs 

La finalul primului an de activitate, echipa Freshful număra 600 de angajați care asigură zi de zi calitatea produselor, a comenzilor, a comunicării cu clienții și a experienței digitale în web și mobile app. Împreună susțin un model de business bazat pe competență și performanță în e-commerce, operațiuni, servicii și convenience, care face lucrurile cu agilitate, sigur și la timp.

Investițiile anunțate la începutul anului trecut au continuat să fie direcționate strategic pentru a întări diferențiatorii cheie Freshful: livrare rapidă în intervale de 2 ore sau livrare programată pentru următoarele zile, în intervale de 2 ore, cu o flotă auto care astăzi numără 118 mașini cu temperatură controlată; un ecosistem digital intuitiv atât pentru clienți căt și pentru furnizori, în care frecvent sunt introduse noi funcționalități care să simplifice cumpărăturile; parteneriate cu agricultori locali pentru hrană cu gust, livrată mereu proaspătă. 

Companie românească fondată în 2021, Freshful oferă, pe platforma online și în aplicațiile mobile, o varietate de peste 20.000 de produse alimentare și bunuri de larg consum de la parteneri și producători locali. Astfel, Freshful vine în sprijinul tuturor celor care vor să economisească timp cu serviciu de livrare rapidă sau programată a unui coș complet de cumpărături săptămânale, de la fructe, legume, carne, pește, pâine proaspătă, lactate, mezeluri, produse congelate și băuturi până la articole de uz casnic. Clienții pot găsi într-un singur loc o diversitate de produse locale, internaționale, ECO și BIO pentru o alimentație echilibrată și un stil de viață sănătos. Comenzile sunt livrate din depozitul cu temperatură controlată în mașini frigorifice până la ușa clientului 7 zile din 7, între orele 8.00-22.00.

Freshful by eMAG a livrat 29,6 milioane de produse și a avut o creștere a vânzărilor de peste 119% în 2023
Freshful by eMAG a livrat 29,6 milioane de produse și a avut o creștere a vânzărilor de peste 119% în 2023
În 2023, oamenii s-au orientat mai mult către cumpărăturile online și au ales să pună în coș o diversitate mai mare de produse, inclusiv...
Freshful by eMAG a livrat peste 38 de milioane de produse în doi ani
Freshful by eMAG a livrat peste 38 de milioane de produse în doi ani
Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, a atins pragul de peste 1,1 milioane de livrări în primii doi ani de la intrarea pe...
Bilanț Freshful by eMAG după primul semestru: vânzări de fructe și legume de trei ori mai mari față de 2022
Bilanț Freshful by eMAG după primul semestru: vânzări de fructe și legume de trei ori mai mari față de 2022
În primele șase luni ale acestui an, interesul românilor pentru fructe și legume proaspete a fost în creștere comparativ cu anul precedent....
Freshful by eMAG introduce în sortimentația ultra-fresh legumele “Din Grădină”
Freshful by eMAG introduce în sortimentația ultra-fresh legumele “Din Grădină”
  În contextul așteptării formei finale a strategiei europene „From farm to fork” pentru România, producătorii de legume din Dâmbovița...