Tendințele viitorului în e-commerce

Chatboții, căutările vocale și instrumentele de inteligență artificială (AI) sunt tendințele identificate de agenția Optimized ca puncte de sprijin pentru antreprenorii care activează în e-commerce și care își doresc să fie cât mai aproape de clientul final și să-i ofere informațiile necesare atunci când are nevoie.  Tendințele viitorului în e-commerce

Potrivit Optimized, agenție specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce, căutările vocale se vor dovedi o componentă de bază pentru platformele online.

Pe măsură ce a crescut adopția smartphone-urilor, utilizatorii și-au îndreptat atenția și spre alte componente smart care să completeze experiența. Cererea pentru dispozitive cu asistenți digitali, Amazon Alexa, Google Assistant, Siri sau Bixby și Cortana, este în creștere, primele trei fiind și cele mai populare. Însă orice asistent de tipul acesta poate fi un canal excelent pentru antreprenorii care vor să își optimizeze afacerea pentru internet.

În 2021 și în următorii ani accentul se va pune pe optimizarea conținutului platformelor online pentru a putea fi accesibil și asistenților digitali. În sfera PPC, Performance Marketing, accentul va fi pus pe cuvintele cheie relevante și mai nișate, pentru ca utilizatorul să găsească mai repede și simplu ceea ce caută.
În acest context, cuvintele cheie în asistenții digitali au în plus o locație, distanța sau un termen personalizat.

Pe măsură ce utilizatorii folosesc tot mai mult telefonul pentru căutări, informare și cumpărături, își doresc și o cale rapidă de a căuta fără să tasteze. Mai bine de jumătate dintre utilizatori folosesc căutarea vocală pentru a găsi informații despre servicii și produse. Tendința de creștere a Voice Search se datorează parțial progreselor uriașe care au fost făcute în înțelegerea vorbirii umane cu algoritmi de învățare automată. Tehnologia a avansat acum până în punctul în care algoritmii Google pot înțelege vorbirea umană cu o precizie de 95%. Acesta este același nivel ca a unui om real.

Pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește, oamenii devin tot mai confortabili în ceea ce privește utilizarea comenzilor vocale. Această tendință va forța companiile să își adapteze strategia de marketing SEO, PPC și conținut, astfel încât să se alinieze mai bine la căutarea vocală.

Algoritmii care „învață” și optimizează operațiunile de marketing

O componentă tot mai importantă pentru e-commerce și marketing este resursa de machine learning (ML) din AI. Algoritmii de căutare online deja se bazează pe machine learning pentru a furniza cele mai bune informații. Totodată, rețelele sociale se bazează pe ML pentru conținutul afișat fiecărui utilizator. Adopția acestei tehnologii accelerează și în e-commerce și marketing.

PPC este o componentă a marketingului digital care a cunoscut schimbări și creșteri incredibile în ultimele decenii. Pe măsură ce depinde mai mult de input-ul realizat de algoritmi, PPC-ul este mai personalizabil și permite specialiștilor în marketing să își atingă obiectivele cu o mai mare precizie.

Până recent, valoarea reală a machine learning și a inteligenței artificiale în PPC a fost optimizarea procesului de licitare și de ajustare a ofertelor pentru a permite un avantaj competitiv mai mare. De asemenea, a făcut posibile cunoștințe vitale în testarea A / B a seturilor publicitare și în direcționarea cuvintelor cheie, sprijinind specialiștii în marketing în gestionarea campaniilor PPC mai eficiente și mai economice.

În plus, cele două permit raportarea automată, fluxurile de lucru dinamice și identificarea și analiza tendințelor concurenților, generând valoare și oferind informații în timp real care au un impact direct asupra succesului campaniilor de marketing PPC.

„Asistenți” pentru fiecare client în parte: cum pot fi folosiți chatboții în marketing

Un chatbot este, în esență, un sistem de inteligență artificială care interacționează activ cu utilizatorii prin vorbire, text sau mesaje. Tehnologia este deja folosită în rețele sociale, în sistemul bancar sau chiar în aplicații de mesagerie ca WhatsApp, Slack ori WeChat. Este momentul perfect să crească adopția în e-commerce, astfel încât clienții să primească mai rapid și mai eficient informații și suport.

Extinderea rapidă a Facebook Messenger a dat multor companii șansa de a ajunge mai bine la publicul vizat prin chatbots și API-uri și a devenit mai mult o necesitate în special în marketing. Acest val a fost determinat de ușurința accesibilității chatboților personalizabili. Totodată, folosirea acestui instrument duce la reducerea costurilor de operare pentru companii.

La nivel internațional e preconizată o creștere de 29,7% a pieței de chatboți între 2019 și 2024 (valoare de circa 9,4 miliarde euro în 2024).

Indiferent de zona de servicii, consumatorii doresc asistența non-stop. Din acest motiv, mai multe întreprinderi caută să dezvolte asistenți virtuali și chatboți pentru a se asigura că răspund întrebărilor clienților indiferent de oră sau zi.

În prezent, aproximativ 69% dintre clienți preferă chatboții față de agenții umani, deoarece pot oferi răspunsuri adecvate la întrebări foarte simple. Totodată, aproape 95% dintre consumatori cred că industria care va beneficia cel mai mult de chatboți este segmentul de servicii pentru clienți, iar 33% dintre consumatori ar prefera să utilizeze chatboți pentru a plasa comenzi și rezervări, printre altele.

Tendințele care definesc consumul în piața de retail & FMCG în 2024
Tendințele care definesc consumul în piața de retail & FMCG în 2024
De la tehnologie la greenwashing și valoare adăugată, studiul anual „Consumer Trends”, publicat de Euromonitor, arată care sunt cele mai...
Tendințe cheie în digitalizarea și tehnologizarea industriei de retail
Tendințe cheie în digitalizarea și tehnologizarea industriei de retail
Retailul a trecut prin provocări majore în ultimii ani, de la pandemia COVID-19 și probleme legate de lanțul de aprovizionare la inflație....