Mega Image Braşov, cel mai ieftin magazin din centrul şi vestul ţării în luna aprilie
Magazinul Mega Image Braşov situat pe strada Zizinului este cea mai ieftină unitate comercială din centrul şi vestul ţării, potrivit studiul Shopping Basket, care analizează, lunar, prețurile principalelor bunuri de larg consum din cele mai importante rețele comerciale din România. Valoarea coşului de cumpărături a fost calculată în funcţie de produsele disponibile la raft î în toate magazinele monitorizate de Shopping Basket în luna aprilie.
Astfel, valoarea cea mai mică a coșului de cumpărături format din 7 produse (lapte, iaurt, cafea, apă minerală, caşcaval, salam şi hârtie igienică) găsite în toate cele 11 hypermarketuri, supermarketuri și magazine cash&carry monitorizate în aprilie a fost de 49,68 de lei.Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine magazine, după Mega Image Braşov, sunt hypermarketurile Auchan Coresi Braşov (49,76 lei) şi Carrefour Sibiu (50,10 lei).
La polul opus se situează hypermarketul Cora Cluj şi supermarketul Carrefour Market Deva cu o valoare a coşului de cumpărături de 54,69 lei, respectiv 55,25 lei, pentru cele şapte produse găsite în toate cele 11 rețele de magazine.
În ceea ce priveşte disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea, în unităţile Auchan Coresi Braşov şi Selgros Cluj-Napoca au fost găsite toate produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket. Cele mai dese situații de out-of-stock s-au întâlnit în supermarketul Billa Bistriţa Năsăud, unde şase din cele 20 de produse de pe listă nu au fost găsite.
Dacă ne referim la magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul hypermarketurilor, în Auchan Coresi Braşov au fost găsite 12 astfel de produse. La polul opus se situează unitatea Real Oradea, care a avut 11 produse cu cel mai mare preţ.
În cazul supermarketurilor, Profi Târgu Mureş a avut 11 produse cu cel mai mic preţ, iar magazinul Carrefour Market Deva a avut 9 produse cu cel mai mare preț. Pe segmentul cash & carry, magazinul Selgros din Cluj a înregistrat cele mai multe produse cu prețul cel mai mare (9).
Despre analiza Shopping Basket
Pentru al 11-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare.
În al doilea trimestru al acestui an, sunt monitorizate prețurile din magazinele din centrul şi vestul ţării, fiind monitorizate hypermarketurile Auchan Braşov, Carrefour Sibiu, Cora Cluj-Napoca, Kaufland Sfântu Gheorghe și Real Oradea, supermarketurile Billa Bistriţa Năsăud, Market Deva, Mega Image Braşov, Profi Târgu Mureş, unitățile cash&carry MetroTârgu Mureş și Selgros Cluj, precum și magazinele de discount Penny Market Zalău și Lidl Sebeş.
Lista de produse, care include 20 de articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în comerțul modern pe categoriile vizate, potrivit datelor de cercetare disponibile în piață. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecarei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.
În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.