Europa se umple de magazine manifest. România încă în stadiul de expansiune [Galerie foto]

Magazine mai puține, dar mai memorabile. Așa sună una dintre tendințele următorilor ani în retail, indiferent de sursa studiilor de profil. Iar exemplele de concepte inovatoare despre care vă povestim lună de lună sunt o confirmare că cel puțin în piețele mature, vest-europene, fenomenul există deja. Retailerii se bat mai puțin în număr de magazine și din ce în ce mai mult în concepte de retail. Iar cel mai nou flagship store al grupului Coop Danmark - Mad Cooperativet - este unul dintre ele.

Coop Danmark este cel mai mare retailer din piața daneză și prin acest nou concept de magazin de tip convenience urmărește nu doar să își reîntărească poziționare pe segmentul de calitate, ci vrea să schimbe „cultura de tip discount” prezentă puternic și la ei în țară.
Noul magazin are o suprafață de 800 mp și este localizat într-unul dintre cele mai aglomerate puncte de trafic din capitala Danemarcei, Copenhagen Central Station.

Spațiul a fost amenajat neintrusiv, ținând cont de clădirea în care este amplasat. Spre exemplu, iluminarea și tavanul sunt realizate în stil Art Deco, mobila este realizată din oțel negru și alamă, iar podeaua a fost îmbrăcată în lemn de calitate.

În ceea ce privește gama de produse, Mad Cooperativet mizează pe o selecție a celor mai bune produse listate în magazinele Coop, cu accent pe categorii care se potrivesc formatului convenience. La fel ca mulți alți retaileri din Germania, Coop Danmark a creat în noul concept și un raion de produse gata preparate pentru cumpărătorii înfometați.

Printre serviciile mai puțin obișnuite, dar care au prins bine la clienți, se numără și existența unui „măcelar” de legume și fructe sau prezența unei surse de apă care poate fi accesată de toți cei din magazin fără cost.

Tot inovativ este și faptul că în fiecare după-amiază, chiar dintr-un studio amenajat în magazin, se transmite prin intermediul unui canal de televiziune un program despre cum să gătești și să mănânci sănătos. Tot în acest spațiu se organizează și evenimente, cum ar fi cursuri de gătit.

Investiția în noul concept s-a ridicat la circa 2 milioane de euro, o sumă ridicată pentru un magazin de asemenea mărime, dar care – judecând după numărul mare de clienți înregistrat în primele zile de funcționare, circa 2.000 pe zi – va aduce rezultatele scontate.

Sursă foto: lebensmittelzeitung.net

Léber László, CBA Nord-Vest: Comerțul independent rămâne un canal important la nivelul pieței locale
Léber László, CBA Nord-Vest: Comerțul independent rămâne un canal important la nivelul pieței locale
Consumatorul român se maturizează și își dorește tot mai mult să aibă parte de aceleași produse și servicii ca în Vest, consideră Leber...
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Chiar dacă vorbim de o oarecare încetinire a numărului de magazine inaugurate de retaileri în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada...