Deloitte : Proprietarul Kaufland și Lidl, cel mai bine poziționat grup european pe harta mondială a retailului

Grupul german Schwarz, proprietarul rețelelor Kaufland și Lidl, este cel mai bine poziționat grup european pe harta mondială a retailului, clasându-se pe poziția a patra în topul celor mai mari 250 companii de retail la nivel global ”Global Powers of Retailing 2017” realizat de Deloitte pe baza cifrelor de afaceri raportate de jucători pe anul fiscal 2015. Ca și în anii precedenți, retailerii americani rămân liderii incontestabili ai clasamentului. Deloitte : Proprietarul Kaufland și Lidl, cel mai bine poziționat grup european pe harta mondială a retailului

Prezent în 30 de țări, Walmart rămâne liderul de necombătut al clasamentului, cu o cifră de afaceri de 451 de miliarde de euro. Următorii clasați sunt Costco (care ocupă poziția a doua cu o cifră de afaceri de 108,5 miliarde de euro), Kroger (102,7 miliarde de euro) și germanii de la Schwarz, care operează rețelele Kaufland și Lidl. De altfel, cu vânzări de 88,3 miliarde de euro în 2015, Schwarz este grupul european care are cea mai bună poziție în topul retailerilor mondiali.

Dacă anul trecut topul era completat de Carrefour, Aldi și Tesco, aceștia au fost surclasați de Walgreens Boots Alliance care a urcat 5 poziții în clasament și ocupă acum poziția a cincea, fiind urmat de The Home Depot care a câștigat și el trei poziții, clasându-se pe poziția a șasea, cu o cifră de afaceri de 83,5 miliarde de euro. Astfel, francezii de la Carrefour, prezenți în 35 de țări, inclusiv România ocupă poziția a șaptea în topul celor mai mari retaileri mondiali, în timp ce discounterul Aldi a ajuns pe poziția a opta. Și Tesco a pierdut patru locuri în top, ajungând de pe poziția a șasea, pe locul nouă.

În topul Deloitte cu cei mai mari retaileri la nivel mondial regăsim și alți jucători prezenți pe piața românească: germanii de la Metro ocupă poziția a 13-a, Auchan ocupă locul al 16-lea, iar Rewe – care mai deține în România doar magazinele Penny Market după ce a vândut anul trecut către Carrefour rețeaua de supermarketuri Billa și a anunțat că renunță la magazinele XXL Mega Discount – se află pe locul 22.

De asemenea, operatorul magazinelor Mega Image și Shop&Go, grupul belgian Delhaize, se situează pe poziția a 34-a, însă odată cu fuziunea de anul acesta cu olandezii de la Ahold, cel mai probabil grupul va ajunge undeva pe poziția a 13-a. De asemenea, grupul elvețian Coop, care deține magazinele cash & carry Selgros ocupă locul 45.

Consolidare, cuvântul cheie în retailul alimentar

De altfel, pe lângă fuziunea dintre Ahold și Delhaize de anul trecut, în raportul Deloitte se vorbește despre o consolidare la nivelul întregii piețe de retail alimentar. Astfel în 2015 am asistat la preluarea Safeway de către Albertson’s Holding, Family Dollar Stores a fost achiziționat de Dollar Tree, iar Kroger a cumpărat Roundy’s.

”De asemenea, A&P, care a fost unul dintre cei mai mari operatori de supermarketuri din SUA, și-a încetat activitatea după 156 de ani. Dar toate aceste schimbări, au fost compensate de nouă retaileri nou veniți care s-au alăturat sectorului de FMCG în 2015. Printre aceștia se numără sud-coreeni de la Homeplus Co (poziția 163), retailerul din Arabia Saudită Savola (242) și americanii de la Smart & Final Stores (222).

O altă supriză în Top 250 Deloitte este magazinul online Amazon, care a urcat două poziții, ajungând în top 10, cu o cifră de afaceri de 74,77 miliarde de euro.

20,2 miliarde de euro, cifra de afaceri medie a retailerilor alimentari

Retailerii alimentari sunt de departe cel mai bine reprezentanți în clasamentul celor mai mari 250 de retaileri mondiali, fiind prezente nu mai puțin de 133 de companii. De altfel și la nivel de vânzări, retailerii alimentari, însumează aproximativ două treimi din afacerile cumulate ale retailerilor prezenți în top. În ceea ce privește rezultatele financiare, în 2015 aceștia au înregistrat o creștere de 5% a veniturilor și un avans de 2,15 al profitului, media cifrei de afaceri a celor 133 de retaileri alimentari fiind de 20,2 miliarde de euro.

Raportul integral Global Powers of Retailing 2017 realizat de Deloitte poate fi accesat aici.

2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil
Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil
Cu un plus de 14 miliarde de lei în cont la finalul lui 2022, marile lanțuri de retail active pe piața locală au reușit să bifeze o creștere...
Formatul de discount, contributie majoră în afacerile Schwarz Group în 2021
Formatul de discount, contributie majoră în afacerile Schwarz Group în 2021
Grupul german Schwarz, care controlează Kaufland și Lidl, a afișat vânzări totale de 133,6 miliarde de euro în 2021, în creștere față de...
2020, un an bun pentru vânzările grupului Schwarz
2020, un an bun pentru vânzările grupului Schwarz
Schwarz Group, proprietarul retailerilor Kaufland și Lidl, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 125,3 miliarde de euro, în creștere cu...