Proprietarul Lidl investește 200 de milioane de euro în operațiunile online
Grupul Schwarz, proprietarul Lidl și Kaufland, investește încă 200 de milioane de euro în businessul online, ceea ce va permite Kaufland să se extindă pe două noi piețe, în timp ce Lidl Digital necesită o îmbunătățire a activităților cross-channel, scrie Retaildetail.eu.
Lidl Digital a înregistrat anul trecut o creștere a veniturilor de la 1,73 miliarde de euro la 1,94 miliarde de euro. În același timp, au crescut și pierderile, de la 71 de milioane de euro la 219 milioane de euro. Potrivit Lebensmittel Zeitung, pentru anul financiar 2023/2024 (care se încheie în luna februarie) grupul estimează un avans moderat în vânzări și profitabilitate.
Noul CEO al grupului, Christian Härtnagel, își dorește o conexiune online mai bună cu magazinele și intenționează să stimuleze creșterea în paralel a diviziilor de business. În același timp, expansiunea digitală a Kaufland continuă: în această vară retailerul va lansa marketplace-uri în Austria și Polonia. Kaufland operează deja câteva magazine în Polonia, dar nicio locație în Austria.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări. În prezent, Lidl are aproximativ 376.000 de angajați, dintre care peste 10.500 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 300 de magazine și șase centre logistice.
Kaufland operează 175 de unități comerciale pe plan local. Anul trecut retailerul a deschis 13 magazine noi în 2023, compania menținându-și astfel rolul de unul dintre cei mai mari angajatori privați din România. Retailerul își reafirmă angajamentul pe termen lung în România, având în plan menținerea unui ritm constant de expansiune, cu cel puțin zece magazine deschise anual. Până în 2025, obiectivul este să atingă pragul de 200 de magazine în România și Republica Moldova.