2020, un an bun pentru vânzările grupului Schwarz
Schwarz Group, proprietarul retailerilor Kaufland și Lidl, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 125,3 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de anul precedent când rezultatul raportat a fost de 114,3 miliarde de euro.
2020 a fost un an pe plus pentru ambele rețele deținute de compania germană. Astfel, Kaufland a înregistrat un avans de 7,5% al cifrei de afaceri, până la 25,5 miliarde euro, iar pentru Lidl rezultatele au fost chiar mai bune. Discounterul a încheiat anul 2020 cu o creștere de 9,9%, ajungând la pragul de 96,3 miliarde de euro. Pentru anul viitor este mai mult decât posibil ca retailerul să depășească 100 de miliarde de euro, fiind primul retailer european care atinge acest prag. Anul trecut, Lidl a reușit să-și întărească poziția la nivel european, având un ritm de creștere peste cel raportat de competitorii săi, Tesco (+7,1%) și Carrefour (+7,8%). Performanța este cu atât mai notabilă dacă avem în vedere faptul că discounterul nu operează o platformă de comerț online, demonstrând că magazinele fizice rămân un asset extrem de important.
Împreună, Kaufland și Lidl operează puțin sub 13.000 de magazine la nivel mondial. Pe plan local, Kaufland deține 144 de magazine și a încheiat anul trecut cu un plus de 9% față de 2019, în timp ce Lidl a încheiat anul trecut cu un avans al afacerilor de 31%, ceea ce i-a asigurat prima poziție în topul retailerilor internaționali pe plan local, cu venituri de 12,86 de miliarde de lei.