Cum mai aduci cumpărătorii în magazin în era internetului

Magazinele de dulciuri nu sunt singurul motiv pentru care îmi doresc să ajung în Australia, dar sunt cu siguranță în top, alături de alte concepte de retail inovative din această piață pe care mi-ar plăcea să le vizitez. Și dacă este un lucru pe care l-au înțeles retailerii independenți din această piață, acela este că, pe măsură ce tot mai mulți oameni aleg să-și facă cumpărăturile din fața calculatorului, pe atât crește importanța experienței de cumpărare ca argument de a aduce oamenii în magazin.

Dintre toate exemplele recente de inovații în retailul australian, m-am oprit asupra unuia singur pentru a vă demonstra afirmația de mai sus și a vă arăta ce înțeleg unii comercianți prin inovație, unicitate și creativitate în magazin. The Candy Room – sau, în traducere liberă, „Camera cu dulciuri” – este localizată în inima orașului Melbourne, într-un cartier mai degrabă de business decât de locuințe. Creatorii The Candy Room, Cristina Velardo și Leonie Schwetzer, sunt și antreprenorii din spatele unui business de import de dulciuri pe nume Sweet Enough care funcționează deja cu succes pe acest continent de peste șapte ani și care s-a evidențiat prin gama largă de produse fără zahăr. După ce au reușit să se impună cu succes în mai multe rețele de magazine din Australia, cei doi s-au hotărât că este momentul să își deschidă propriul magazin. „Când am lansat acest business, în urmă cu șapte ani, ne doream să deschidem și un magazin de profil, însă ne-am gândit că ar fi mai bine să pornim cu un business online. Am fost copleșiți de cererea mare de produse fără zahăr, și atunci am decis să transformăm compania într-una de tip comerț angro. Câțiva ani mai târziu am deschis și magazinul The Candy Room”, explică unul dintre antreprenori.

Și tocmai pentru a nu îngroșa rândul magazinelor de dulciuri – un segment surprinzător de aglomerat în Australia –, proprietarii afacerii și-au propus să creeze o experiență unică pentru consumatori, care să merite drumul până la magazin. Așa că au apelat la Red Design Group, o companie specializată în soluții de design experimental renumită pentru doza mare de creativitate. Ce a ieșit? Ei bine, unul dintre cele mai spectaculoase spații de retail pe care le-am văzut în ultimul an, un mediu care vorbește despre copilărie, fantezie, prin intermediul iluziilor optice.
În primă fază, toată suprafața magazinului a fost pictată în alb, fiind creată practic o pânză proaspătă. Apoi, cei de la Red Design au început să deseneze, la propriu, diferite piese de mobilier pe care le-ai găsi mai degrabă într-un magazin vechi de dulciuri – precum uși, sertare, măsuțe, un ceas, un ceainic care fierbe pe sobă, rame cu poze de copii etc. O abordare minimalistă, care s-a păstrat și la nivelul celorlalte elemente, spre exemplu corpurile de iluminat care nu sunt decât simple panglici de metal. Desenarea rafturilor în loc de rafturi reale într-un spațiu alb are un impact vizual puternic și reamintește tuturor celor care trec pragul magazinului de desenele din copilărie.

Pe lângă designul unic al spațiului, există și altă serie de motive care face din The Candy Room un magazin de dulciuri special – pornind chiar de la produsele vândute care, din fericite, sunt cât se poate de reale și tocmai datorită layoutului spațiului sunt puse în valoare foarte bine. „Ambalajele produselor sunt atât de pline de viață, de culoare, încât designerii noștri trebuia să creeze un mediu care să nu fie în competiție cu acestea, ci doar să accentueze produsele”, susțin proprietarii. The Candy Room listează cele mai apreciate dulciuri din lume: de la gumă de mestecat, bomboane, prăjiturele și biscuiți, până la ciocolată – în forme, mărimi, culori și arome diferite –, de la celebrele Wonka, la Hershey’s sau Jelly Belly. Produsele sunt stocate în tot felul de recipiente: borcane, cutii, găleți, tuburi. Două puncte de atracție ce ies în evidență sunt acadelele supradimensionate și display-ul cu celebrele M&M’s, care sunt separate în dispensere, pe culori. Iar dacă un cumpărător nu găsește ce caută, The Candy Store primește și comenzi.

Sunt deja cinci ani de când primul The Candy Room și-a deschis ușile, perioadă în care a reușit să capteze atenția și la nivel global. „După lansarea magazinului, am avut un feedback fabulos, reviste din Spania, Franța sau Marea Britanie preluând imediat conceptul și prezentându-l, iar sute de bloguri au scris despre design. Dincolo de design însă, poate ce se știe mai puțin este că ne-a luat aproape 12 luni ca să ajungem la mixul perfect de produse în magazin”, precizează Leonie Schweitzer. Al doilea magazin The Candy Room a fost inaugurat în 2013 și are o dimensiune ceva mai mare, de circa 65 mp (versus 52 mp), fiind amplasat tot în Melbourne. În linii mari, creatorii au păstrat același concept, însă cei de la Red Design Group și-au propus să existe și câteva elemente care să personalizeze și să diferențieze fiecare locație. Pe viitor, cei de la The Candy Room vor să se extindă și în alte orașe, precum Sydney sau Queensland. „Pentru că oferta noastră este mai degrabă una premium, durează destul de mult până găsim contextul potrivit de a deschide o nouă locație, trebuie să fim atenți”, afirmă Schweitzer, care mai spune că doi ani a durat planificarea pentru cea de-a doua unitate.

Nu știu despre voi, dar eu una, până să ajung să vizitez The Candy Room, nu pot să nu mă întreb cum ar arăta un asemenea proiect la noi în țară pentru – să spunem – celebrele bomboane moldovenești Bucuria.

Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...